Je zcela nepopiratelné, že Záhada Blair Witch (Blair Witch Project) byla v roce 1999 nevídaným fenoménem. Její tvůrci využili rodící se internet k zmatení a stržení jeho stále naivních uživatelů, kteří mnohdy uvěřili, že tento found footage horor je zcela autentický. Jestli tomuto hypu svou kvalitou odpovídá i výsledné dílo, je druhá otázka, nicméně jako popkulturní milník tenhle malý velký film nesnese pochybnosti. I proto je na pováženou, s jak malým úspěchem se podařilo na tento snímek navázat. To by se mohlo brzy změnit, nicméně jednou z tezí studia je nejspíš u chystaného restartu udělat velmi tlustou čáru za minulostí – k nelibosti tvůrců původního díla.
Články 38
Záhada Blair Witch (The Blair Witch Project) je zřejmě nejvlivnějším filmovým hororem devadesátých let. Chytře promovaný nezávislý projekt si vzal inspiraci z kultovních Kanibalů (Cannibal Holocaust) a tvářil se, že prezentovaný materiál je skutečný. Publikum sledovalo údajně nalezený kamerový záznam pohřešované trojice studentů, která odešla prozkoumat marylandskou legendu o čarodějnici a z hlubokých lesů se už nevrátila. V poměru produkčních výdajů a následných tržeb jde o jeden z nejvýdělečnějších filmů všech dob, který odstartoval éru found footage hororů a dostal už dvě méně zdařilá pokračování. Na cestě je momentálně kompletní reboot pro novou generaci, již společnými silami vyděsí studia Lionsgate a Blumhouse.
O víkendu se v kinech sešlo hned několik ambiciózních novinek, z nichž nakonec žebříček tržeb a návštěvnosti ovládli třetí Trollové (Trolls Band Together). Dařilo se též filmu Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes) a tuzemské novince Její tělo.
Slasher je hororový žánr, který vždy vábil mladší publikum. Ostatně aby ne, když v něm maskovaní zabijáci pokaždé vraždí teenagery. Švédská novinka Sledovaní zajetou formuli v základu neobměňuje. Patričku mladých teenagerů nažene na odlehlou chatu, kde není signál. A pak se spustí peklo.
Horory většinou platí za zábavnou atrakci, kdy si lidé v přítmí kinosálu dopřávají trochu adrenalinu. Ve vzácných případech má situace o poznání dramatičtější dohru.
Když se poohlížíme po žebříčcích finančně nejúspěšnějších snímků historie, na nejvyšších pozicích většinou najdeme díla Jamese Camerona nebo Marvelu. Jejich miliardové zisky jsou úžasné, ale reálný příjem zkresluje inflace a především vysoké produkční a marketingové ceny. V tomto článku se zaměříme na odlišný žebříček nízkorozpočtových titulů, které při porovnání příjmů a nákladů z kin získaly historicky nejvyšší návratnost. Jsou důkazem toho, že s originálním a funkčním konceptem můžete i levně pořídit globální filmovou senzaci.
Ve věku 83 let v Římě zemřel italský filmař Ruggero Deodato, jehož raná exploatační tvorba sedmdesátých a osmdesátých let inspirovala mnoho hollywoodských režisérů. Největšího věhlasu se dočkal kontroverzní film Kanibalové, po jehož premiéře Deodata osočili, že vedle několika zvířat nechal v Amazonii zabít také lidi.
Pokud můžeme v rámci hororového žánru považovat někoho za odborníka na slovo vzatého, je jím bezpochyby Stephen King, autor řady brilantních povídek a románů.
Hororové publikum dané osobnosti okamžitě rozpozná. Aby ne, když svůj herecký debut absolvovaly v legendárních filmech, které by jim za šťastnějších okolností rozjely úctyhodnou kariéru. Následující herce a herečky jsme ale od dob jejich ikonického debutu neviděli, přičemž důvody proč se mohou různit. Někoho odradilo traumatické natáčení plné pohmožděnin, další sotva dosáhl školního věku a herecká profese mu jednoduše neučarovala. Zde je sedm vybraných tváří, které si spojujeme s jedinou, leč nesmrtelnou a navrch debutující hororovou rolí.
Většina filmových fanoušků a fanynek ví, že filmem s historicky nejvyššími tržbami z kin je dle nominální hodnoty Avatar z roku 2009. Po nedávném znovuuvedení v Číně si film Jamese Camerona odnesl z kin celkem 2,847 miliardy dolarů a v pořadí druhé Avengers: Endgame přeskočil o necelých padesát milionů. Tyto dva moderní tituly jsou tedy v očích veřejnosti těmi premianty, jež musí budoucí konkurence v čele s druhým Avatarem (bude uveden již v prosinci tohoto roku) v tržbách stíhat.