Alena

73%

Komentáře a recenze 4

29 761 bodů
8
Pohádka pro dospělé, která mě překvapivě hodně bavila. Příběh trošku faustovský, aneb: Hříšnou ženu, ani čert neuhlídá. Krásné kostýmy, hodně povedený scénář a vhodně obsazené role. Celé to do sebe zapadá a nenudil jsem se ani minutu. Milé černobílé prekvapení.
28 393 bodů
8
Klasická historická komedie pohrávající si s obyčejnou lidskou vlastností smíchanou s motivem známého a legendárního Fausta. Středověký příběh s pohádkovou atmosférou kupodivu nestárne a stále dokáže vyvolat úsměv na tváři. A není divu, neboť onou obyčejnou lidskou vlastností, o kterou tu jde, je obyčejná přitažlivost ženské krásy, vlivem toho poblouzněných mužích a tím vzniklé činy žárlivého manžela. Spousta humorných situací nenechá na pochybách o vtipné konzistenci celého příběhu. Samotný konec všeho dějství je nejvtipnější tečkou. Snímek vznikl v roce 1947, což znamená, že ještě není ovlivněn komunistickou moralitou. Výprava je samozřejmě hodně studiová, ale vlivem černobílého obrazu a zubu času to obzvlášť v dnešní době nijak nevadí. Atmosféra je úžasná. Dokonce je na všech hercích vidět, že je to hraní bavilo. To je tak, když scénář není zbytečně složitý a má to správné divácké tempo. K televizní odpočinkové zábavě je tedy tento snímek obzvlášť velice vhodný.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7.5
"Alena" je krásný český film, v němž exceluje Vítězslav Vejražka. Vznikl v roce 1947, ale je to snímek, který se snad nikdy neokouká! Jde o takovou jemnou pohádkovou komedii, která nevyvolává salvy smíchu, ale úsměvy zcela zaručeně. Zápletka je zajímavá a rozuzlení velmi nečekané. I když se tento film nedostal do zlatého fondu české kinematografie, neměl k tomu rozhodně daleko. Mohli by ho vysílat častěji. Tento film se vskutku Miroslavu Cikánovi povedl.
kawa
3 388 bodů
7.5
Zábavná kostýmní komedie o záletné ženě platnéřského mistra, kterého kníže odešle do Flander na učení. Ani povolaný čert neochrání čest paní Aleny, a nakonec se do ní zamiluje. A ztratí nesmrtelnost. Zajímavá komedie, která trochu zestárla, ale zbytečně je v zapomnění. Možná i proto, že tam nehrají přímo hvězdy. Rudolf Hrušínský II. jen v roli platnéřského učně. Ve filmu zazní hudba známá z pozdější Pyšné princezny. Je vidět , že i hodně kostýmních návrhů bylo později využito v nejslavnější české pohádce.