Almodóvar jde mimo mě a já přemýšlím, jak z toho udělat jeho chybu. Nevím, ta teatrálnost mě vážně nebere - nic chytřejšího mě na mojí obranu nenapadá.
Manuela žije sama se svým sedmnáctiletým synem Estébanem, který strašně touží po podpisu své oblíbené divadelní hvězdy Humy. Když jí konečně spatří a běží si pro autogram je zabit projíždějícím autem. Zoufalá matka odjíždí do Barcelony, aby našla svého muže, který se nechal chirurgicky změnit na ženu a vůbec neví, že má syna. Potká tam i novou přítelkyni Rosu a pochopitelně i Humu.
Almodóvar opět pracuje se sentimentálním melodramatem a tentokrát tlačí na pilu takovým způsobem, že ne všichni vydrží až do konce. Na druhou stranu divákům přidává i velké množství humoru a vše ladí do jasných barev. Prostě vynikající film, který se po právu stane klasikou. Film vznikl ve Španělsko–Francouzské koprodukci.
Nudil jsem se. Přestože jsem dobře věděl, jak oceňovaný a kladně hodnocený film právě sleduji, přestože jsem počítal s tím, že půjde o trochu "jinou" podívanou, než jsem u drtivé většiny dnešní produkce zvyklý, a přestože jsem se hodně snažil srovnat s příběhem krok a s neobvyklými hrdinkami se ztotožnit, nuda na mě doléhala stejně jako lhostejnost téměř ke všemu, čím si dámy musely projít. Almodóvar je bezpochyby talentovaný filmař a za odvahu přenést emoce i do řad transvestitů a prostitutek si zaslouží obdiv, ale po většinu času jsem si byl vědom, že my dva jsme se bohužel minuli a ani svůdný pohled Penélope Cruz nemá na to, aby nás nějak svedl dohromady. Snad příště.. :)