J. Edgar
Plakát traileru

Snímek pojednává o Johnu Edgaru Hooverovi, který byl prvním a nejdéle sloužícím ředitelem ve službách americké FBI.

Recenze: J. Edgar

Kinobox.cz
70%

Ve zkratce: jedná se o Eastwoodovo slabší dílo, které však dolů sráží hlavně zdlouhavá stopáž a místy váznoucí scénář. Neúčast v našich kinech je tudíž pro tentokrát možná i dobrou věcí. Tipuji, že zrovna tento snímek by normálního mainstreamového diváka ani zdaleka nenasytil.

3.5
Clint Eastwood mě tentokrát zklamal tak,že se to nedá slovy ani vyjádřit. Spojení Clinta a Leonarda u mě vyvolalo obrovské očekávání. Bohužel o to víc jsem byl překvapený jaká nezáživnost na mne čekala. J. Edgar Hoover je bezesporu zajímavá osobnost v amerických dějinách a byla otázka času kdy se jeho život objeví na filmových plátnech. Leo hraje,tak jak to jen jde,ale ztvárnit takového sebestředního a arogantího hnusáka jako J. Edgar byl je i nad jeho síly. Zajímalo by mě kdo v tomto filmu dělal masky,protože to pěkně odfláknul.
28 428 bodů
9
Clint Eastwood tentokrát sáhnul po scénáři Dustina Lance Blacka a natočil v jádru temný snímek o zakladateli a svým způsobem vůdci americké FBI. Hlavní roli svěřil Leonardu DiCapriovi, který se toho zhostil velmi příznačně, zodpovědně a s respektem k této osobě. Téměř životopisný příběh od založení FBI až po jeho smrt prezentuje dobu poměrně těžkou co se týče politického uvážení i zájmu veřejnosti. Nelehké prosazování zákonů pomáhající k dopadení pachatele i odvracení špíny a pomluv bralo za své J. Edgar byl v jádru velmi drsný a šel si tvrdě za svým a to bez ohledu na nikoho a na nic. Pro mnohé byl trnem v oku, avšak měl výsledky a o to šlo především. Každopádně se stal historicky velmi zajímavou osobností plného nezodpovězených otázek a nevyřčených tajemství. Eastwoodovi se povedlo zachytit opravdu ponurou dobu, která však byla svým způsobem nutností a to nejen po politické stránce. Při sledování snímku může i zatrnout a vyvolat neblahé pocity. A možná to bylo i Eastwoodovým úmyslem, což by se mu povedlo. Jedná se tedy o povedenou historickou zajímavost, která spíše osloví americké diváky.
22 283 bodů
4
Sledovat J. Edgara je jako sledovat, jak vám voda protéká skrz dlaně, když máte hodně velkou žízeň a rádi byste se napili. Touhle vzletnou metaforou chci říct, že to Eastwood pos... kazil.