Zajímavosti o K-pop: Lovkyně démonů

77%

Zajímavosti 25

  • Maggie Kang v rozhovoru uvedla, že se nejvíce ztotožňuje s postavou Zoey, která vyrůstala v USA v korejské rodině.
  • Gwi-ma namluvil Lee Byung-hun, který také hraje antagonistu Frontmana v seriálu Squid Game od Netflixu.
  • Na začátku vystoupení skupiny Saja Boys je vidět fanoušek v černém tričku s nápisem Gwi-Ma v písmu skupiny Metallica, což možná naznačuje rostoucí vliv démonů.
  • Celý film se odehrává během 16 dnů.
  • Strávil 15 týdnů v řadě v žebříčku Top 10 Netflixu, což je déle než jakýkoli jiný film, a překonal tak film Red Notice (2021), který se v žebříčku udržel 14 týdnů.
  • Téměř všechna místa natáčení filmu byla založena na skutečných místech v Soulu, s výjimkou VIP zóny pod stadionem, protože žádný z členů produkčního týmu nikdy nebyl ve VIP sekci, a tak se při jejím navrhování opírali o fotografie z internetu.
  • Poté, co HUNTR/X na začátku filmu ukončí svůj koncert, Bobby vytáhne telefon a ukáže žebříček deseti nejlepších písní. Píseň „Strategy“ skupiny TWICE se nachází na druhém místě pod písní „How It's Done“ skupiny HUNTR/X. „Strategy“ zazní krátce jako druhá skladba ve soundtracku filmu, když se dívky po koncertě vrací do věže HUNTR/X.
  • Podle Maggie Kang bylo nalezení dabérů pro jednotlivé role náročné, protože chtěla korejské herce, aby byla zachována autentičnost, ale zároveň museli plynule hovořit anglicky. Ahn Hyo-seop, hlas Jinu, hrál v další produkci Netflixu s názvem Business Proposal. Maggie Kang se na ni dívala, když v jedné scéně musel zvednout telefon a mluvit anglicky, a okamžitě řekla: „To je náš Jinu!“
  • Všechno, co souvisí s démony, je růžové. Čím větší vliv démoni mají, tím více se barva růžová objevuje na obrazovce, například na plakátech a světlech.
  • Obchod Netflix spustil sérii produktů souvisejících s K-popovou skupinou Demon Hunters, jako jsou oblečení inspirované filmem, svítící tyčinky pro cosplay, trička a figurky Funko Pops. Nejoblíbenějším produktem se však stala plyšová hračka Derpy the Tiger, která se vyprodala během dvou hodin.
  • Oblast, ve které Rumi a Juni zpívají píseň „Free“, je skutečné místo v Soulu s názvem „Bukchon hanok village“.
  • Během vydání hry Golden je na krátkou chvíli vidět autobusová zastávka, jejíž název je v korejštině a pro mluvčí korejštiny představuje malé překvapení, protože se jmenuje „Tato autobusová zastávka“, další autobusová zastávka se jmenuje „Další autobusová zastávka“ a předchozí „Předchozí autobusová zastávka“.
  • Jedná se o první film Netflixu, který se umístil na prvním místě v žebříčku návštěvnosti kin a vydělal 18 milionů dolarů.
  • Režijní debut Maggie Kang.
  • V jedné ze scén, kdy dívky vycházejí ze svých šaten za jevištěm, je na stěnách vidět několik plakátů KPOP skupin. Na jednom z plakátů je vyobrazena KPOP skupina TWICE. Režisér dále uvedl, že „skupina byla založena/inspirována skupinami jako ITZY, TWICE a BLACKPINK“.
  • Režisérka Maggie Kang prozradila, že Saja Boys byli inspirováni korejskými chlapeckými kapelami, jako jsou TXT, BTS, Stray Kids, Ateez, Big Bang a Monsta X. Tři členové HUNTR/X byli vytvořeni podle vzoru k-popových dívčích skupin, jako jsou Itzy, Blackpink a Twice.
  • Hlavní protivník se jmenuje Gwi-ma, Ma Gwi je v korejštině „démon“.
  • Z filmu bylo vypuštěno několik dalších příběhů, aby se zkrátila jeho délka. Mezi nimi byly Huntr/x a Saja Boys soutěžící ve sportovní aréně a Jinuova sestra, která vyrostla a stala se první lovkyní.
  • Soundtrack má současně čtyři skladby v top 10 žebříčku Hot 100, čímž překonal Saturday Night Fever a Waiting To Exhale, které měly současně po třech skladbách v top 10.
  • Podle spolurežisérky Maggie Kang se maltský tygr a straka, jejichž jména nebyla ve filmu odhalena, jmenují Derpy a Sussie. Důvodem, proč mohou cestovat mezi lidským světem a světem démonů, je to, že nejsou démoni, ale korejské nadpřirozené bytosti. Jako předlohu pro ně použila slavný korejský lidový obraz Tygr a straka.
  • Hunmoon se překládá jako „brána duše“.
  • V rozhovoru pro magazín Forbes režisérka Maggie Kang uvedla, že Saja Boys „mají stejné CG tělo, s výjimkou Abbyho Saja, protože je o něco větší, tak jsme ho zvětšili asi o 20 %“.
  • Film zaznamenal během prvních 91 dnů od uvedení 325 milionů zhlédnutí, čímž se stal nejsledovanějším filmem Netflixu a překonal film Red Notice (2021), který za stejné období zaznamenal 231 milionů zhlédnutí.
  • Jméno „Saja Boys“ má hlubší význam. Korejské slovo „saja“ může znamenat lev a vidíme, že jejich logo a branding obsahují vyobrazení lva. V korejském folklóru jsou však „jeoseung saja“ postavy smrtky, které doprovázejí duše mrtvých do posmrtného života. Typické vyobrazení jeoseung saja je zobrazuje v černém hanboku a gat (klobouku se širokou krempou), stejně jako Saja Boys v jejich démonické podobě.
  • Korejská kultura dnes patří mezi nejvýznamnější globální fenomény. K-pop: Lovkyně démonů se stal nejsledovanějším v historii Netflixu, jeho písně ovládly hudební žebříčky a v plánu jsou rovnou dvě pokračování. Tento úspěch je součástí dlouhodobého trendu známého jako Korean Wave neboli hallyu, tedy šíření jihokorejské kultury do světa, který trvá již více než 25 let.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.