Zajímavosti 25
- Maggie Kang v rozhovoru uvedla, že se nejvíce ztotožňuje s postavou Zoey, která vyrůstala v USA v korejské rodině.
- Gwi-ma namluvil Lee Byung-hun, který také hraje antagonistu Frontmana v seriálu Squid Game od Netflixu.
- Na začátku vystoupení skupiny Saja Boys je vidět fanoušek v černém tričku s nápisem Gwi-Ma v písmu skupiny Metallica, což možná naznačuje rostoucí vliv démonů.
- Celý film se odehrává během 16 dnů.
- Strávil 15 týdnů v řadě v žebříčku Top 10 Netflixu, což je déle než jakýkoli jiný film, a překonal tak film Red Notice (2021), který se v žebříčku udržel 14 týdnů.
- Téměř všechna místa natáčení filmu byla založena na skutečných místech v Soulu, s výjimkou VIP zóny pod stadionem, protože žádný z členů produkčního týmu nikdy nebyl ve VIP sekci, a tak se při jejím navrhování opírali o fotografie z internetu.
- Poté, co HUNTR/X na začátku filmu ukončí svůj koncert, Bobby vytáhne telefon a ukáže žebříček deseti nejlepších písní. Píseň „Strategy“ skupiny TWICE se nachází na druhém místě pod písní „How It's Done“ skupiny HUNTR/X. „Strategy“ zazní krátce jako druhá skladba ve soundtracku filmu, když se dívky po koncertě vrací do věže HUNTR/X.
- Podle Maggie Kang bylo nalezení dabérů pro jednotlivé role náročné, protože chtěla korejské herce, aby byla zachována autentičnost, ale zároveň museli plynule hovořit anglicky. Ahn Hyo-seop, hlas Jinu, hrál v další produkci Netflixu s názvem Business Proposal. Maggie Kang se na ni dívala, když v jedné scéně musel zvednout telefon a mluvit anglicky, a okamžitě řekla: „To je náš Jinu!“
- Všechno, co souvisí s démony, je růžové. Čím větší vliv démoni mají, tím více se barva růžová objevuje na obrazovce, například na plakátech a světlech.
- Obchod Netflix spustil sérii produktů souvisejících s K-popovou skupinou Demon Hunters, jako jsou oblečení inspirované filmem, svítící tyčinky pro cosplay, trička a figurky Funko Pops. Nejoblíbenějším produktem se však stala plyšová hračka Derpy the Tiger, která se vyprodala během dvou hodin.
- Oblast, ve které Rumi a Juni zpívají píseň „Free“, je skutečné místo v Soulu s názvem „Bukchon hanok village“.
- Během vydání hry Golden je na krátkou chvíli vidět autobusová zastávka, jejíž název je v korejštině a pro mluvčí korejštiny představuje malé překvapení, protože se jmenuje „Tato autobusová zastávka“, další autobusová zastávka se jmenuje „Další autobusová zastávka“ a předchozí „Předchozí autobusová zastávka“.
- Jedná se o první film Netflixu, který se umístil na prvním místě v žebříčku návštěvnosti kin a vydělal 18 milionů dolarů.
- Režijní debut Maggie Kang.
- V jedné ze scén, kdy dívky vycházejí ze svých šaten za jevištěm, je na stěnách vidět několik plakátů KPOP skupin. Na jednom z plakátů je vyobrazena KPOP skupina TWICE. Režisér dále uvedl, že „skupina byla založena/inspirována skupinami jako ITZY, TWICE a BLACKPINK“.
- Režisérka Maggie Kang prozradila, že Saja Boys byli inspirováni korejskými chlapeckými kapelami, jako jsou TXT, BTS, Stray Kids, Ateez, Big Bang a Monsta X. Tři členové HUNTR/X byli vytvořeni podle vzoru k-popových dívčích skupin, jako jsou Itzy, Blackpink a Twice.
- Hlavní protivník se jmenuje Gwi-ma, Ma Gwi je v korejštině „démon“.
- Z filmu bylo vypuštěno několik dalších příběhů, aby se zkrátila jeho délka. Mezi nimi byly Huntr/x a Saja Boys soutěžící ve sportovní aréně a Jinuova sestra, která vyrostla a stala se první lovkyní.
- Soundtrack má současně čtyři skladby v top 10 žebříčku Hot 100, čímž překonal Saturday Night Fever a Waiting To Exhale, které měly současně po třech skladbách v top 10.
- Podle spolurežisérky Maggie Kang se maltský tygr a straka, jejichž jména nebyla ve filmu odhalena, jmenují Derpy a Sussie. Důvodem, proč mohou cestovat mezi lidským světem a světem démonů, je to, že nejsou démoni, ale korejské nadpřirozené bytosti. Jako předlohu pro ně použila slavný korejský lidový obraz Tygr a straka.
- Hunmoon se překládá jako „brána duše“.
- V rozhovoru pro magazín Forbes režisérka Maggie Kang uvedla, že Saja Boys „mají stejné CG tělo, s výjimkou Abbyho Saja, protože je o něco větší, tak jsme ho zvětšili asi o 20 %“.
- Film zaznamenal během prvních 91 dnů od uvedení 325 milionů zhlédnutí, čímž se stal nejsledovanějším filmem Netflixu a překonal film Red Notice (2021), který za stejné období zaznamenal 231 milionů zhlédnutí.
- Jméno „Saja Boys“ má hlubší význam. Korejské slovo „saja“ může znamenat lev a vidíme, že jejich logo a branding obsahují vyobrazení lva. V korejském folklóru jsou však „jeoseung saja“ postavy smrtky, které doprovázejí duše mrtvých do posmrtného života. Typické vyobrazení jeoseung saja je zobrazuje v černém hanboku a gat (klobouku se širokou krempou), stejně jako Saja Boys v jejich démonické podobě.
- Korejská kultura dnes patří mezi nejvýznamnější globální fenomény. K-pop: Lovkyně démonů se stal nejsledovanějším v historii Netflixu, jeho písně ovládly hudební žebříčky a v plánu jsou rovnou dvě pokračování. Tento úspěch je součástí dlouhodobého trendu známého jako Korean Wave neboli hallyu, tedy šíření jihokorejské kultury do světa, který trvá již více než 25 let.