Minority Report

82%

Komentáře a recenze 18

29 308 bodů
7.5
Minority Report je velmi dobrý akční sci-fi snímek se skvělým scénářem. Nápad, že existuje systém, který odhalí vraha před tím, než vraždu spáchá je sám o sobě dobrý, zpracování skvělé, jen je to celé dosti předvídatelné. Film jsem viděl, když byl nový a ani dnes neztratil kouzlo.
28 305 bodů
8
Co se týče zpracování, nelze nic vytknout. Steven Spielberg opět udělal kus práce a to i díky dobře zpracovanému scénáři. Jenomže to pořád nabývá dojmu, jako by to tu už nejednou bylo. Fungující firma, nastávající problém s jedním zaměstnancem považujícího za jednoho z nejlepších a následné odhalení tajemství pozadí firmy, o jakém nikdo neměl ani potuchy. Takováto linka byla v minulosti použita již mnohokrát a tak filmovému fandovi se tento snímek stane velmi předvídatelným. V rámci žánru science fiction se však jedná o dílo povedené. Pointa příběhu pokládá tři zásadní otázky. Lze jen tak ovlivnit budoucnost? Platí ještě věta: Ať se stane, co se má stát? Řídí život osud nebo vlastní vůle?
22 268 bodů
8
Jeden ze silnějších Spielbergových kousků. Cruise se sem ale nehodí a já bych ocenil charismatičtějšího hrdinu. Jinak záměrná sterilita nezačala nudit, což je rozhodně klad.
8
To byly časy. Steven byl ještě ve formě a naservíroval hi-tech thriller podle mistra dystopických povídek. A protože měl u sebe svůj obvyklý tým (Kahn, Williams, Kaminski) a luxusní obsazení, vznikl jeden z těch top filmů v žánrů. Kaju se, že se mi kdysi ten film vůbec nepozdával.
10
Adaptace P. K. Dicka dopadají všelijak a s trochou štěstí se z nich stávají i kultovní díla. V případě Minority Report to platí stoprocentně. Jack Anderton pracuje v organizaci zvané PreCrime – Prevence proti zločinům, která s pomocí médií dokáže zabránit zločinům dříve než se vůbec stanou. Systém je dokonalý dokud se na seznamu zločinců neobjeví jméno Johna Andertona. Je opravdu vrahem nebo je to past? Minority Report je akcí nabitý stylový futuristický thriller s myšlenkou, který na trhu dlouho chyběl. Spielberg navíc nezapomněl na své začátky a je vidět, že na sci – fi nezanevřel a že se dokáže zpronevěřit i nálepce slušného režiséra. Nešetří černým humorem a mírně řečeno drsnými záběry, což diváky v tomto roce hodně bavilo, dokonce i Tom Cruise hraje na horní hranici svých možností.
15 150 bodů
8.5
Jakmile je Steven prvních 100 minut řízen smrtícím deadlinem a pořádá neutuchající hon na člověka v promyšleném futuristickém balení, je to zkrátka nářez (přičemž se nádherně rozvíjí celé schéma načrtnuté bleskově v napínavé úvodní sekvenci). Každá z postav má svůj nezbytný význam pro orientaci a seznámení diváka se složitým fikčním světem, každá scéna a honička děj někam záměrně posouvá (snad kromě přehnaně humorné vložky s jatpacky), a byť to vizuál chvílemi prostě nestačí utáhnout, Spielberg vše inscenuje s úžasnou vnitřní dynamikou a vynalézavostí. Závěrečná část, kde se rvou do popředí rodinné hodnoty, film zpomalí a řeší se klíčový zločin, jehož viníka trochu zkušenější divák dopředu snadno odhalí, bohužel jinak vynikající dojem lehce sráží. Na jednu stranu se zde ukazuje Spielbergův vypravěčský génius a špičkové zacházení s utajovanými informacemi fabule, které se rozvíjejí napříč dvojím finále do plnohodnotně uzavřené skládačky, na druhou stranu jsou vidět možná až přehnaně vysoké ambice, které v závěru zabraňují absolutnímu eye-candy prožitku a jinak soudržný scénář zbavují formální eufonie. Co ale k naprosté špičce bezpochyby patří, je kromě kamery bombastická práce se zvukovými efekty, které přivádí do uší orgasmus překonávající možná i novější Válku světů...
9 183 bodů
8
Možná jediný Spielbergův film, který si pohrává s takovými myšlenkami.. Režisér židovského původu, kterého válka a hrůzy páchané na jeho lidech poznamenali tak, že s nimi tematickou část svojí tvůrčí kariéry.. Člověk, který chtěl každý svůj film pojmout jako pozitivní podívanou a to i v případě. že jde o historické drama z koncentračních táborů.. A i když především v 21. století Spielberg několikrát zkusil něco jiného, než jsme od něj zvyklí a troufnul si i na prvoplánově trošku šedý film, pořád jde jen o pár výjimek.. Nejde o jeho první sci-fi pokus, ale v každém případě do toho Spielberg nešel sám, nýbrž v zádech se silnou předlohou, kde ve všech případech kromě Války světů, kde nějak nepochopili tvůrci o čem ta kniha je, se jí i dostatečně vhodně drželi a pokaždé přenesli na plátno minimálně přesně ty stěžejní autorovy myšlenky. A tedy i přesto, že bych si přál opak, jde o Spielbergovo zdaleka nejlepší podobné sci-fíčko... Svět, v němž si všichni žijí šťastně, díky technologii, která předpovídá vraždy ještě před tím než se stanou.. Co to znamená? Že všichni musíme dostát svým rozhodnutím, a že je už nemůžeme nijak změnit.. Výborně zvolené téma, které navíc film uchopuje přímo z první linie. Tom Cruise v hlavní roli je právě jedním z členů organizace, která zavírá lidi, kteří by se měli stát vrahy. Jde tak o plné podřízení člověka stroji.. Krásná společnost, kde myšlenka je zločin a z pohledu našeho právního státu se do vězení zavírají pořád nevinní lidé.. Všechno jde podle plánu, až do doby, co za potencionálního vraha je technologií označen právě hlavní hrdina Tom Cruise. A když se to týká Vás, už není tak jednoduché přijmout vinu, za něco, co jste zatím neudělali.. Tady začíná naháněčka, která k Cruisovi zkrátka sedne! Film, kde si lidi dobrovolně transplantují oči, a kde žerou zkažené jídlo.. A i když samotný závěr nepovažuji za dvakrát uspokojující a samotný film by mohl být o kousek kratší faktem zůstává, že svět, jaký Minority Report představuje mě fascinuje. Občas si film ponechává některé mírně nelogické kličky, jen aby je v budoucnu mohl použít, což působí poněkud úsměvně, viz. ponechání přístupu k informacím a strojům i přes odsouzení. Ale jde o inteligentní film, který někdy překvapí, jindy dodá dobré napětí a především několikrát nutí diváka k zamyšlení.. 75%
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Pan Velký se opět vrací na scénu v plné parádě... A je teď úplně jedno, jestli jste si pod touto přezdívkou představili Toma Cruise či Stevena Spielberga. Oba totiž předvádějí, proč mají v Hollywoodu takovou pověst a ruku v ruce vás nenechají ani na chvilku vydechnout. Minority Report je skvělá záležitost, na kterou sci-fi příznivci již dlouho a dlouho čekají a která je po všech těch Impostorech prvním novodobým Blade Runnerem. Spielberg se navíc nedrží striktně předepsaných pravidel a je chvályhodné, že do pevýnch sci-fi thrillerových základů občas vnese trochu ironického nadhledu (viz. oči na podlaze) a prezentuje, že to "zase tak moc nežere". Malou bolístkou je urputná snaha zachovat, stejně jako ve všech svých ostatních počinechch, happyendový závěr, který po slušně rozjeté akci působí značně vtlakovaně. Jinak ale není co dodat. Snad jen: Stevene, nepolevuj... (a Tome, pro tebe to samé...)
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Spielberg se spolupráci s ILM (George Lucase) vytvořil opravdu pozoruhodně trikově vybavený film. Triky se zdají být naprosto dokonalé a to že nezastiňují příběh je taky né tak často viditelné.......Jednoznačně jeden z nejdrsnějších sci-fi thrillerů posledních let.Bravo Stevene!!!!
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Další film, který mě nenechal odlepit oči od obrazovky. Futuristicky svět, výborný příběh a děj. Herecké obsazeni taky skvělé. Zkratka a dobře tento film je výborný. Nic méně je možná až moc dlouhý a v určitých pasážích se to až moc natahuje. Konec byl bohužel už lehce předvídatelný, nic méně se to da pochopit, jelikož za hodinu a pul vám tento film da tolik informaci a indicii, ze by to jen blbec nepochopil. I presto by trosku vice tajemna i na konec neuškodilo. Tento film, ovšem co se příběhů z budoucnosti týče a celkově futuristické vidiny povedl jako jeden z nejlepších. Pan Spielberg zkratka znovu dokázal ze je to legenda světové režie.