Vlčí muž

54%
Vlčí muž
Moderní zpracování klasického filmového hororu Vlkodlak z roku 1941. Protagonista Blake cestuje s manželkou a dcerkou ke zděděné lesní usedlosti po pohřešovaném otci, ale těsně před cílem ho zraní útočící divoké zvíře. Trojice najde útočiště v opuštěném příbytku, ale přízrak noci se nadále plíží ve stínech a s manželem je vlivem zranění něco v nepořádku. Tento úplněk otestuje rodinné limity i nezkrotný animální apetit.



Recenze: Vlčí muž

Kinobox.cz
75%

Vlčí muž má na starost ochranu své rodiny před útočící bestií, na což ale vlivem mytického zranění a vlastní transformace přestává stačit. Láskyplné ubezpečování dcery tak přeruší vyzvracením zubů a jiných částí těla, přičemž tohle dramaticky kýčovité a hororově promyšlené, zvrhlé i trochu emotivní skloubení více inspirací rytmicky šlape, napne a zabaví. Vlkodlak tu přijal odlišnou formu, masky se povedly a příběh navzdory škobrtnutím nikdy zcela nevykolejí.


Chrustyn
Chrustyn
44 871 bodů
6
Subžánru vlkodlačích hororů má pár klasických zástupců, ale vyloženě skvělý film, žádný. A Leigh Whannell to bohužel nezmění. Po svěžím Neviditelném, přináší až překvapivě jalový pohled na Wolfmana, pro novodobé diváky. Zpočátku slušně budovaná atmosféra (prvních 10 minut je opravdu skvělých) vezme po první třetině za své a když divák očekává, že teď to teprve začne gradovat, nic zásadního ani napínavého nepřijde. Tři postavy jsou zavřené v jednom domě, ukrývají se před nebezpečím venku a zároveň řeší, vznikající nebezpečí uvnitř. Leigh Whannell dokáže přijít s občasným vizuálním nebo zvukovým nápadem ale je to málo. Vlčí muž postrádá napětí, zajímavé postavy nebo jakoukoliv psychologii nebo emoci. Vše završuje nefunkční casting i samotné zpracování vlkodlaků. Hodně odřených 50% a to jen díky tomu, že je vlkodlačích zástupců, tak málo. Velmi promarněný potenciál a dost možná kompletní pohřbení této mytologické legendy.
Renfield
Renfield
4 418 bodů
5
Že to Leigh Whannell pojal jako film o ztrátě dosavadního života, přesněji rodiny, mi přijde originální a zajímavé. Zároveň to však těžko může emočně fungovat, když ona rodina (tedy žena a dcera) je od samého začátku nesnesitelná. Obzvlášť dcera mi přijde svým chováním podstatně děsivější, než kterýkoliv z vlkodlaků. Blakeova přehnaná starost dává díky úvodu s otcem smysl, jenže obojí je vyhnáno do extrému. A o Charlotte se toho příliš nedozvíme, možná je to tak lepší. Více tak funguje především Blakeova transformace, ztráta řeči, strach z postupné proměny a její následné pochopení. Hororové momenty jsou tím nejlepším, obzvlášť scéna při příjezdu. Má to výborné masky, atmosféru, která dokáže připomenout klasiky žánru a fantastický soundtrack Benjamina Wallfische. Závěr tak kazí pouze zbytečná doslovnost a částečně i hloupost dialogů.
JaraSlama
JaraSlama
3 182 bodů
5
„Neviditelný“ je pro mě jedním z nejlepších a nejinovativnějších hororů posledních let. Leigh Whannell v něm redefinoval ikonické monstrum jako metaforu pro trauma a domácí násilí, podpořil to silnou atmosférou, výbornou kamerou a skvělým obsazením. O to víc mě zklamal jeho „Vlčí muž“, který selhává zejména na úrovni scénáře – postavy jsou málo prokreslené, příběh šablonovitý a myšlenky bolestně doslovné. Několik scén s proměnou hlavního hrdiny funguje skvěle, ale jinak filmu chybí napětí i výraznější katarze. Whannellova režie nedosahuje standardů jeho předchozí tvorby, což zamrzí, protože potenciál tu byl. Škoda, že se výsledek nepovedlo lépe uchopit.


Dodatečné informace

Původní název:
Wolf Man (více)
  • USA Vlčí muž
  • USA Wolf Man
  • USA El Hombre Lobo
  • USA Farkasember
  • USA Hombre lobo
  • USA Hombre Lobo
  • USA Huntmees
  • USA Lobisomem
  • USA Người Sói
  • USA Omul-lup
  • USA Wolfman
  • USA Wolf man
  • USA Вовкулака
  • USA Човек Вук
  • USA 狼人
  • USA 狼男
Premiéra v ČR:
23. 1. 2025
Distributor:
CinemArt
Země původu:
USA
Přístupnost:
15+
Rozpočet:
25 mil. USD
Tržby:
34,84 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Aplikace protéz na Christophera Abbotta trvala dvě a půl až sedm a půl hodiny v závislosti na fázi proměny.
  • Stěhovací vůz ve filmu patří (fiktivní) společnosti Pierce, která působí na trhu od roku 1941. Název odkazuje na Jacka P. Pierce, který byl klasickým maskérem monster společnosti Universal v dobách jejího největšího rozkvětu ve 30. a 40. letech. Rok 1941 odkazuje na rok uvedení původního filmu The Wolf Man společnosti Universal.
  • Natáčení začalo v březnu 2024 v Mangaroa v Upper Hutt na Novém Zélandu.