Smrtonosná past: Opět v akci

51%

Komentáře a recenze 57

47 083 bodů
5.5
Ano je pravda, že tento zatím poslední díl je zároveň i tím nejhorším. Hodně za to může hloupý scénář, který postrádá kvalitní dialogy, logické chování postav, akci a hlášky, které od počátku zdobí postavu Johna McClanea. Jai Courtney byl tou nejhorší volbou a spolu s Willisem jim to vůbec neklapalo. Pověřených scén zde bylo maximálně pět a to je na tuto značku prostě málo.
29 308 bodů
6.5
Slusná akční podívaná. Scénář sice průměrný, ale je v něm spousta zvratů a nakonec ho vlastně musím hodnotit kladně. V Moskvě sice akce podobná Kobře 11, ale na konci se mi zpomalené akce líbily. Dobrá oddychovka. Předchozí dily byly určitě lepší, ale i tak dávám 65% hlavně kvůli Brucovi.
22 268 bodů
2
Jediným slovem: Zoufalství. Na tolika úrovních, až se to těžko popisuje. Nevtipné, nepřehledné, nezajímavé, zoufale nezvládnuté. Upozorňuji, že i čtyřku jsem si užil, ale tohle je skutečně jen divácké utrpení.
2
Slavná Past dostává další těžký direkt. Tenhle film by dost dobře mohl fungovat jako pilot např. osmé řady Kobry 11 (s podtitulem Moskevská Mise), ale jako pokračovaní takhle slavné značky je GDtDH dost solidním průserem, který z legendrárního McClanea udělal (nebo spíš scénaristé) nesnesitelně otravnou postavu, která pouze přicmrndává svému synovi (a i to stíhá s problémy).
4
Ne a ne a ne. Tohle si John Mc Clane vážně nezasloužil. Dementní scénář, skrz na skrz průměrný Willis, který se celou dobu tváří, že ho to vůbec nebaví, špatný herec Jai Courtney, to je prostě hodně špatná kombinace. John Moore je génius průměrnosti a ani zde svůj stín nepřekročil. Never more!
15 150 bodů
4
Suverénní pohřbení nejlepší akční série všech dob, které může být akceptováno pouze na této symbolické úrovni. Dát tuhle látku, která po tři desetiletí nápaditě odrážela a navrch posouvala možnosti a náturu hollywoodského akční filmu, do rukou regulérnímu béčkaři Johnu Mooreovi a navrch mu přihrát scénář, který zcela potlačuje či rovnou znehodnocuje vše McClaneovsky zábavné, to byl nápad hodný k okamžité defenestraci. Nemám sílu vypisovat, co všechno mě na tom iritovalo, a vlastně ani nevím, proč bych neměl skončit u hodnocení ještě nižšího. Asi z určité účty k Willisově nejlepší roli a pro pár solidních akčních scén. Lepší ale rychle zapomenout.
8
Svižné tempo. Děj nabitý akcí od začátku až do konce. Toto pokračování stojí za to.
9 025 bodů
5
Tíha lehla na studio i Willise a tak nová Die Hard měla opět ukázat světlo naděje pro obě strany, jen se řešilo vše tak dokonale, že nikoho moc nezajímalo, o čem tu vůbec celé bude. Proto film dopadl jak dopadl, místy nudná nelogická situační blbost, kterou přehluší akční scény, u kterých jsem skoro usnul. Nehledě na to, že Johnův syn je jen obyčejný tuctový blb, kterého budete mít plný zuby jen, jak ho uvidíte. Třikrát škoda, tohle si McClane nezasloužil.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
navrat johna mcclanea tento krat pod taktovkou johna moora. prve tri smrtonosne pasce milujem a nedam na ne dopustit, hlavne vdaka rezii mctiernana a harlina, ktori patria k reziserom akcnych filmov z obdobia 90. rokov ked akcny film nebol len epilepticky strih a kamera nebola 10 cm od nejakej casti tela hlavnej postavy, ale bola prehladna, pred prichodom baya a roznych reziserov videoklipov bez stipky invencie a solidneho akcneho remesla. po otrasnej stvorke (objektivne to nie je sracka, ale kvoli faktu ze to bola prave ona ktora otocila kordmidlom seriu o 180 stupnov, u mna patri na dno serie) som k najnovsiemu prirastku pristupoval s automatickym despekom a tak som nebol uplne sklamany, ale len otraveny. tento raz je john nuteny cestovat do ruska aby pomohol svojmu synovy s jeho problemamy (vzdy som si myslel ze mcclane je dobry policajt, ale kurva nemat ani potuchu ze jeho syn pracuje pre C.I.A. to je totalna inkompetencia) a ocita sa proti svojej voly vo vire akcie (I'M ON VACATION mala byt pravdepodobne hlaska ktora ma zludovet, ale ked ju bruce zopakuje po 10 raz je uz len otravna), ale tu sa opat ukazuje ako daleko je povodny john od dnesneho, lebo namiesto toho aby sa snazil vyriesit situaciu a vyhnut sa konfrontacii novy john berie vsetky mozne zbrane a ide po hlave do akcie, skakajuc skrz okna, padajuc z vysok a len s minimom skrabancov, takze uz to nie je ten zranitelny hrdina ale neznicitelny superman ktory vsetko riesi strelbou. navyse scenar je totalne tupy, nedava nam poriadneho zaporaka a hlavne s pribudajucimi minutamy prichadza s cim tam dalej extremnejsimi situaciami, ktore maju od realistickosti daleko. moore sa snazi a dokonca tam je i obcas nejaka akcna scena ktora sa da povazovat za zaujimavu, ale totalne zlyhava v budovani chemie medzi otcom a synom a v podstate kazdej scene kde nic na platne nevybuchuje, navyse som film videl v anglicku kde je mladezi pristupny takze ziadne fuckovanie a minimum krvy. novy die hard je sracka, ale ak by sa to volalo napriklad "policajt na dovolenke" tak by sa to dalo prezit ako bezducha zabava, takto ide opat o postupnu degradaciu inak skvelej serie. dufam ze na uz ohlasenu siestu cast sa producenti rozhodnu dostat spat mctiernana (ktory by mal byt uz vonku z vazenia) aby seriu uzavrel...
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
5
U "hloupějších filmů", kde má člověk nějaký vztah k postavě/herci, se obvykle časem vyvine určitá míra tolerance. Otupí se hrany očekávání, přijme se hotové dílo a nakonec si k tomu divák cestu najde. Pro pátou Smrtonosnou past to neplatí. Ta je totiž tak špatná ve svém základu, který popírá kořeny série, její přístup k akčnímu žánru i podstatu hlavní postavy jako takové, že každá další projekce jen zvýrazňuje chyby a nedostatky. Od 'ok, je to blbý, ale snesitelně' jsem se postupně propracoval až k tomu, že se na Opět v akci prakticky nedokážu dívat. McClane mlátí civilisty, McClane nemá finální kontaktní souboj, McClane se chová jak Superman, McClane nemá nadhled, McClane se nechová jako policista, McClane... ne, tady je prostě úplně všechno špatně. Série skončila čtyřkou. Pětka je přijatelné akční béčko s Willisem, ale opravdu otřesná Smrtonosná past.