Jana Eyrová

76%

Komentáře a recenze 36

29 761 bodů
7
Pěkné historické drama, velice autentické prostředí staré Anglie a moc pěkný typicky šedý a pochmurný vizuál Anglického venkova. Hlavní hrdinka, která nemá lehký osud hraje velmi stroze a autenticky, jinak mi toto téma moc blízké nebylo. Je to ale kvalitní romantické drama.
8
Velmi adekvátní adaptace. Nepochybuji o tom, že takhle nějak by to natočila sama spisovatelka v polovině devatenáctého století, kdyby tenkrát mohla. Nejdřív jsem myslel, že mi to vadí, ale nakonec mi došlo, že je to tak asi dobře.
6
Asi moje chyba, že jsem čekal trošku drsnější historické drama a dostal jsem "jen" neobvyklou historickou lovestory. Místy celkem naivní. Wasikowska ovšem famózní. 6.5/10
8
Jestli Janu Eyrovou něco odlišuje od podobně laděných snímků je její nádherná obrazová stylizace, která může navodit atmosféru obrazů našeho geniálního malíře Jakuba Schikanedera. Úvodní obrazové montáže jsou naprosto brilantní a pokud hned na začátku dostanete pocit, že hlavní herečka trochu přehrává, tak na konci filmu dostanete uspokojivé vysvětlení. Abychom ale pouze nechválili. Přiznám se, že jsem se párkrát na hodinky skutečně musel podívat a tempo filmu by také mohlo být vyváženější. Škoda, že tvůrci neměli k dispozici víc peněz, protože jedna důležitá scéna, která by divákům vzala dech je bohužel vysvětlena jen v dialogu, a to je velká škoda.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8
Pěkný film, který je naprostou zfilmovanou verzí knihy. Jenom díky tmu mžeme pochopit délku, kterou však mohli tvůrci poněkud upravit, jelikož v knize se charlotte Bronte snaží popsat, co Jana zrovna cítí, kdežto ve filmu to znázornit nešlo. I přesto že některé pasáže vynechali, myslím, že konečný efekt to mělo pozitivní.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Jedna z nejpůsobivějších adaptací. Mia Wasikovska i Michael Fassbender se do svých rolí dobře hodili, pěkně to mezi nimi už od počátku jiskřilo, byť mělo raději zůstat u toho jiskření, jakmile došlo na víc, už to bylo takové podivné, Wasikowska jako by dál setrvávala ve svém snovém světě a Fassbender jako by si nebyl úplně jistý, jak to hrát. Ale hodně se mi líbila celá ta atmosféra filmu - tmavé staré sídlo, anglická syrová krajina, jistá bezútěšnost z toho sálala na míle daleko - a to přesně tenhle příběh potřebuje. Ku prospěchu věci byla i časová souslednost vyprávění, které začíná, když Jana po nevydařené svatbě utíká od pana Rochestera a postupně vzpomíná na své neutěšené dětství (které je milosrdně zkrácené na naprosté minimum a ještě ji tam hraje Lucinka z Letopisů Narnie) a následné působení coby guvernantky. Občas film trpí přílišnou zkratkovitostí, vzhledem k hutné předloze by si zasloužil stopáž klidně přes dvě hodiny. Stejně jsem ale nikdy moc nepochopila ty Janiny myšlenkové pochody - pořád si stěžuje, že ženy nemohou žít svobodně a nezávisle, že nemohou cestovat a zažívat různé věci, ale když jí Rochester v podstatě přesně tohle nabídne, tak ona se zasekne na tom, že by nebyla jeho právoplatná manželka. Jasně, tehdy bylo nemyslitelné pro slušnou a zbožnou dívku žít s někým v hříchu, ale právě že Jana působí jako někdo myšlenkově pokrokovější - zvlášť když pak na konci, když se sama dostane k penězům, tak za Rochesterem najednou vyrazí, třebaže nemůže tušit, jak to s jeho manželstvím dopadlo.
kknk2
kknk2
2 949 bodů
8
Zpracování z roku 2011 mě nečekaně potěšilo, předpokládala jsem, že Jana Eyrová bude další slaďoulinké ufňukané drama. Omyl. Ponurá až mystery atmosféra, nerozvláčněný scénář a fantastická Mia Wasikowska (i Fassbender nebyl k zahození) jsou přesvědčivými důkazy o kvalitách tohoto snímku.
waeslly
1 768 bodů
8