Melancholia (Dánsko)
Dánsko Dánsko
Itálie Itálie
Německo Německo
Švédsko Švédsko
Francie Francie
NSR NSR
130 minut

Žánry

:
Drama, Fantasy, Sci-fi, Thriller, Katastrofický
Motto: Překrásný film o konci světa.

Obsah

:
Nový film Melancholia dánského režiséra Larse von Triera vypráví uhrančivý příběh dvou sester (Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg), z nichž ta mladší více »« méně

Režie

:
Lars von Trier

Scénář

:
Lars von Trier

Herci

:
Kirsten Dunst Charlotte Gainsbourg Kiefer Sutherland John Hurt Alexander Skarsgård ...
Premiéra: 26. 5. 2011
Distributor: Aerofilms
Přístupnost: MP-12
Jste na stránce filmu Melancholia. Líbil se vám? Víte, že registrovaní uživatelé Kinoboxu mohou filmy hodnotit, psát k nim recenze, dokonce i upravovat profily filmů a získat tak body do žebříčku? Zaregistrujte se a řekněte ostatním, co si o filmu Melancholia myslíte! K 22. říjnu 2020 nám s udržováním a doplňováním databáze pomáhá už více než 27074 uživatelů. Děkujeme!

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 100%
    0
    1
    30. 1. 2020
    martin-mickey-stusak (21471 bodů)

    Příběh dvou sester na pokraji hrozící katastrofy srážky jiné planety se Zemí. Film pro náročné diváky mající cit pro umění a myšlenkovou rozmanitost, neboť se jedná o jeden z nejmoudřejších a zároveň nejobtížnějších snímků dekády. Dánský režisér a scenárista v jedné osobě Lars von Trier se snažil o rozmanitost minimalismu a naturalistických sekvencí v daném spektru myšlenek o životním bytí každého z nás. Celé se to zabývá představami o životě na Zemi a smrti se zaměřením na konkrétní osoby. Emocionálně do všeho pronikají deprese a úzkosti, a to obzvlášť u diváků, kteří některé podobné situace zde vyobrazené sami osobně prožili. Děj jako takový tu však nemá v podstatě žádný význam. Centrem dění je převážně smysl okamžiku a jeho filozofie. Film je svou silou hodný k zamyšlení nad sebou samým v zájmu pokusit se oprostit se od životního chaosu a vymanit se z depresivní tmy a nicoty. Film, který rozhodně není pro diváky hledající jen popcornovou zábavu. Tady se musí setsakramentsky přemýšlet a divák, který vše podstatné plně pochopí, stoprocentně vyhrál.

  • 85%
    2
    1
    20. 10. 2015
    Sheldon (15941 bodů)

    Melancholia nabízí nesmírně silné, výtvarně pečlivě koncipované obrazy a nezapře inspiraci v dílech Stanleyho Kubricka, Ridleyho Scotta, Andreje Tarkovského, Luchina Viscontiho, ale i Rolanda Emmericha. Von Trier opět dostává ze svých herců vynikající herecké výkony. Nejvíc mě překvapil Kiefer Sutherland, jehož nedoceněný herecký talent, režisér využil naprosto dokonale.

    Lars Von Trier:,,Teď jsem zmatený a mám pocit viny. Co jsem to provedl? Má to být „Trierův odchod“? Snažím se doufat, že ve vší té šlehačce se skrývá úlomek kosti, o který si někdo nakonec odštípne kus zubu… Zavírám oči a držím si palce!“

  • 90%
    1
    1
    22. 8. 2016
    Arthur Logoff (7769 bodů)

    Krása.

  • 80%
    1
    1
    25. 6. 2011
    Petrson (3996 bodů)

    Po Antikristu se jedná celkem o "zábavný" film. Možná, že bez té srážky planet, bych si to více užil, protože film o melancholii, depresích, strachu by fungoval i tak. Výborní herci, dobře vystavěná atmosféra.

  • 95%
    0
    1
    29. 11. 2018
    stantheman (2385 bodů)

    Úžasný film.....nádherná kamera , obrazy jako z jiného světa a přece tak pravdivé ,dramatické obraty v psychologii postav s nadcházející skázou. moc dobré....

  • 75%
    0
    1
    13. 7. 2011
    Hare77 (1934 bodů)

    Vlastně výjemečný film, pomalý, dogmatický, ale dobrý a chtěl bych ho vidět celý zpomalený...

  • 95%
    1
    1
    25. 7. 2013
    beseda (1918 bodů)

    (Kino Aero, 21.07.2011). Tak právě kvůli takovým filmům stojí za to chodit do kina. Když jsem zůstal před dvěma lety po skončení projekce filmu Antikrist fascinovaně přikován v sedadle kina (44. MFF KV), nemohl jsem se dočkat až spatřím další skvost z dílny Larse von Triera. Nechci tady rozebírat jednotlivé scény ani to co je a není reálně, zda dialogy jsou nebo nejsou nudné a natahované ap. Pro mě je každý film (stejně jako ostatní umění) hlavně o POCITECH a u Trierových filmů se opravdu ani vteřinu nenudím a kochám se každým záběrem. Dostal jsem přesně to co mi bohužel chybělo např. u filmu „Strom života“, který mě ve výsledku (bohužel) naprosto nudil. Zajímavé byly reakce diváků po skončení filmu. Ženy ho hodnotili celkem kladně zato mužská část publika hovořila o „kýči“, nebo o tom, že to byla „sr....“ ap. Možná je v tom mužská ješitnost nebo něco podobného? :-) John (Kiefer Sutherland) to totiž „zabalil“ a obě „labilní“ sestry to vydřžely až do úplného konce. / Scény z prologu filmu byly opět úchvatné. Musím ocenit herecký výkon Kirsten Dunst, který byl naprosto úžasný. Charlotte Gainsbourg (její herecký výkon mě naopak fascinoval v Antikristovi) zde hrála „pouze“ druhé housle. Mezi silné momenty patřila např. jamka č. 19, všechny scény s Kirsten Dunst a famózní závěrečná scéna s gradující Wagnerovou hudbou. / Děkuji Larsi! Mé hodnocení: 97%

  • 45%
    0
    1
    14. 6. 2020
    Martrix (908 bodů)

    Tak moji první srážku s Lars von Trierem mám za sebou. V jeho profilu jsem se dočetl, že: Nechce svými filmy moralizovat, ačkoli se zajímá o filosofii a problém etiky. Rád by k filmovým tématům přistupoval odlehčeně, ovšem jak sám říká "vnitřní úzkost a znepokojení jsou silnější a silnější." Trier je antisluníčkář, je to jeden z těch mozkomorů, který na světlo vynáší to nepěkné, co v sobě člověk nosí. A rád v tom šťourá. Dělá to působivě a vcelku konzervativně, ale já už se rozhodl, že budu jeho filmy ignorovat. A to věřím, že jsem neviděl to "nejlepší" co umí. Ano, v Melancholii je několik působivých scén a nemyslím tím jen záběr na pěkné trojky Kirsten Dunst. A ano, pod vším tím rádobyuměleckým bordelem je přesah, který vás přiměje klást si otázky. To se ovšem týká pouze druhé poloviny filmu. Ta první byla tak zoufale utahaná, že si skoro myslím, že bez těch úvodních čtyřiceti minut bych se nechal Melancholií pohltit a hodnotil bych úplně jinak. Přimět diváka k zamyšlení, ale umí i jiní režiséři a je v tom současně i laskavost, které se Trierově dílku nedostává. Svět není jen v barvách duhy...to ale není důvod, proč točit hnědošedočerné filmy nejen o zkáze duše, ale rovnou celého světa.

  • 100%
    1
    1
    18. 9. 2019
    gomacabeza (414 bodů)

    Zajímavé co jsou v tomhle filmu muži? Tady si už nejspíš nevystačíte se šablonami, které jste si vytvořili, abyste lépe porozuměli mechanismům lidí. Pokud jste si tedy zasadili Triera jako misogyna nechávajícího trpět ženy, protože si to zaslouží, tak v tomto případě musíte vzorec lehce poupravit, protože zde ženy trpí kvůli tomu, že toho jejich protějšky nejsou schopné. Pro nedostatek citu třebas. Vezměte si takového Johna (K. Sutherland) v roli manžela Claire. V krizové a nadměrně stresové situaci jen mlží a když dojde na nejhorší, k žádné přímé podpoře rodiny nedochází a uchyluje se ke zbabělému úniku. V tomhle panoptiku narážíme jen na samé zatraceníhodné egocentriky, prospěcháře, neambiciózní pošetilce a hlupáky.Hodně důležitou roli ve filmu hraje hudba, zejména tedy ta od Richarda Wagnera. Trier zmiňuje svůj záměr použít to největší umění, které kdy bylo zkomponováno a na základě jakýchsi akademických rozborů pak vkládá předehru k opeře "Tristan a Isolda." Výsledek? Funguje to! Dokonce výborně! Prostřednictvím spojení uhrančivých scén (například prolog) dochází k neobvykle silnému, katarznímu dojmu.
    A právě slovo "uhrančivý" vystihuje tento film nejlépe.

  • 90%
    1
    2
    15. 5. 2014
    Alienka2014 (362 bodů)

    • Miluju filmy, kdy člověk od začátku neví, jak to celé dopadne. Jestli to tak máte stejně a nechybí vám fantazie, vřele tento film doporučuji! :)
    • 80%
      1
      1
      7. 7. 2011
      jakub.polak (181 bodů)

      Po všech stránkách výborně udělaný film, bohužel pro mě v opravdu obří porci.

    • 95%
      1
      1
      22. 11. 2017
      Solaris (72 bodů)

      Veľmi silná je hlavne úvodná filmová sekvencia, spomalené zábery s hudbou R. Wagnera (opera Tristan a Izolda) vytvárajú ponurú atmosféru blížiaceho sa zániku (objavujú sa pritom aj rôzne optické úkazy ako Eliášov oheň a pod.). Film je metaforickým vyjadrením apokalypsy - Zem sa nakoniec zrazí so studenou Melanchóliou, ktorá znamená umŕtvenie a zánik. Ten chlad je ale v skutočnosti v nás, našich dušiach, ktorý nakoniec zničí život na tejto planéte. Ponurá ekologická dystópia. Vo filme nájdeme odkazy aj na Tarkovského Solaris (Bruegelov obraz zimnej krajiny sa objavuje aj v Solarise) a tiež na Kubrickovu Vesmírnu odyseu, ide hlavne o ten úvod (Tak pravil Zarathustra), ale tam život pokračuje v Melanchólii končí. Záver filmu už len umocňuje, že zánik civilizácie je neodvratný.

    • 0%
      0
      1
      2. 8. 2020
      murtaugos (6 bodů)

      katastrofickej film, jako vážně? vůbec nic katastrofickýho tam není, ztráta času, větší pičovinu jsem fakt neviděl!

    76 82 ?
    jak hlasovat?
    • murtaugos 0%
    • jan-kolek 90%
    • Martrix 45%
    • martin-mickey-stusak 100%
    • gomacabeza 100%
    • Mondyes 100%
    • miza 75%
    • divid.jh 70%
    • yorba 80%
    • casseyovamatka 80%
    všechna hodnocení (109)

    V TV

    • 31. 10.
    • 14:10 Film Europe Channel HD
      Film Europe Channel HD
    • 14:10 Film Europe Channel
      Film Europe Channel

    V žebříčcích uživatelů

    8. místo z 9 v žebříčku uživatele muzz
    12. místo z 45 v žebříčku uživatele Olia
    14. místo z 14 v žebříčku uživatele beseda
    20. místo z 114 v žebříčku uživatele Angelzraje
    21. místo z 103 v žebříčku uživatele Petrson
    26. místo z 68 v žebříčku uživatele ory99
    29. místo z 35 v žebříčku uživatele Melody Harkness
    93. místo z 357 v žebříčku uživatele Simkova