Anonym

66%

Komentáře a recenze 23

47 088 bodů
7.5
Velké překvapení,že i Emmerich dokáže smysluplně odvyprávět příběh aniž by něco vyhodil do vzduchu. Pravdou však je,že právě tento snímek považuji za jeho nejlepší režisérský počin a nazval bych ho "nejdospělejším" filmem,kterému dal kdy vzniknout. Po shlédnutí u mne zavládlo naprosté nadšení jak ze samotného příběhu,tak s hereckých výkonů.
6
Mělo to kousek k tomu, aby to bylo velmi působivé. Ale v té ukecanosti je moc málo dramatu. Ke konci už jsem to jen prozíval. Pro Emmericha ale slušné vysvobození.
6
Já prostě nepobíral tu postavu Willa. To jako 2 nejgeniálnější spisovatelé své doby jen přihlíželi, jak nějaký analfabet slízává všechnu smetanu za cizí dílo? A nikdo v okolí nevěděl, že Shakespeare neuměl psát? Pouze za ten propletenec vztahů scénáristovi palec nahoru, protože jinak jsem filmu věřil asi stejně jako Emmerichovu poslednímu majstrštyku. 5/10
6.5
Co vám budu povídat, byl jsem dost na rozpacích, když Roland Emmerich, zřejmě největší specialista na pyrotechniku, jakého Hollywood vůbec pamatuje, uvedl do kin komorní dramatický příběh z divadelního prostředí. Ale pozor, ono to opravdu vůbec není špatné! Námět a celá kostra filmu je totiž více než zajímavá a v případě, že by se opravdu zakládala na pravdě( o čemž ovšem silně pochybuji), bylo by to bezesporu šokující zjištění. Nejslavnější spisovatel v dějinách lidstva jako pouhý výplod fantazie, zatímco skutečný autor všech her měl v mládí milostný poměr se samotnou královnou a musí se stranit politiky, kterou otřásá nenávist, zášť a odpor vůči divadlu? Motivů je v Anonymovi habaděj a Emmerich, který nyní vlastně ukázal úplně novou tvář své tvorby, je ovládá a spřádá dohromady mnohdy velmi zkušeně a poutavě, zatímco někdy dojíždí na ne zrovna vydařené prolínání minulosti se současností, které často bere příběhu tempo. Také se mi nelíbila ta protahovaná závěrečná část, kdy jsem si pořád říkal, ať už to proboha skončí, leč se to nakonec dovleklo až skoro ke 130 minutám, Z pohledu kinematografie nic přelomového, ale z pohledu historie zajímavá filmařina, jejíž zhlédnutí určitě nepovažuji za zbytečné.
Pas
Pas
6 225 bodů
8
Anonym je pro mě docela velký překvápko od pana režiséra. Nenapadlo mě, že by se pustil i do tak odvážné látky, jako je právě jedna z teorií o životě Williama Shakespeara. A musím říct, že i přes to, jak je film velice obtížný na sledování, se mu vystihnout atmosféru doby velice dobře povedlo. Ta náročnost je vlastně to nejhorší, co film mohlo potkat, ale pokud člověk pořádně a bedlivě sleduje, tak to za to stojí, protože se mu dostane velice zajímavý příběh, kterému dominují skvělé herecké výkony a nejlíp na tom je právě Rhys Ifans, který předvádí přímo geniální výkon a sledovat ho v této postavě byla radost i utrpení zároveň. Celkově tak tenhle film beru jako velice pozitivní událost, u které mě snad jenom mrzí to, že film se nenatáčel v Česku.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6
Emmerichova tvorba se mi začíná příčit, čím dál víc. U Anonyma je to určitě i tím, že mi tohle období Tudorů nepřipadá nijak zajímavé, na rozdíl od Statečného srdce (např.). Obsazení herců bylo slušné, kostýmy stylové, kulisy mimořádně autentické, ale děj na mě působil trochu moc zdlouhavě, bohužel.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
6
Krásné 3* za senzační look starého Londýna a chytlavý příběh o nejznámějším autorovi v našich dějinách. Neřešim co je na tom pravdy. Anonymous se povedl, možná trochu míň, než jsem chtěl, ale i přesto dokáže zaujmout a oslovit. 65%
10
Tohle že má na svědomý ten nekonečný fantasta Emmerich? Tak to mu prostě nevěřím tohle je totiž přesný opak všeho co jsem si o něm, kdy mohl myslet. Pěkně nám tu pavučinku zapletl a pro mě naprosto překvapivě je tohle jeho nejlepší kousek co zatím předvedl. Asi nemusím dodávat, že po řemeslné stránce to je zvládnuté velice dobře to ale nebyl u Rolanda nikdy moc velkej problém že? Jsem tak nadšen že mám dokonce nutkání to přidat do své topky uvidíme jestli odolám.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7.5