Čtyři slunce

59%

Články 39

Retro recenze: Čtyři slunce aneb Rodičovství jako nejpevnější ze všech hodnot, jaké máme
Recenze9. 4. 2020

PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2012: Toužíme (dost často zbytečně) po něčem, co nemáme, a nevážíme si (dost často hloupě) toho, co máme. Takový je leitmotiv nejen většiny životů, které jsme si v polistopadové době velkých příležitostí a velkých očekávání zvykli sami po sobě chtít a žít, ale i leitmotiv dosavadní tvorby scenáristy a režiséra Bohdana Slámy. Jeho novinka ČTYŘI SLUNCE, s níž se jako první Čech v historii dokázal prosadit do soutěže prestižního Sundance Festivalu, v tomto směru není výjimkou. Nabízí další kapitolu ze života outsiderů a znovu vypráví o mužském hledání sebe sama, utrápeném ženství a komplikovaných vztazích. Tím bonusem navíc tentokrát nejsou ani tak neviditelné věci mezi nebem a zemí, jako spíš neviditelné věci mezi rodiči a dětmi.

Retro recenze: Rozbitý svět není příjemný film. Funguje ale téměř dokonale
Recenze1. 10. 2019

Dnes večer si v televizi můžete pustit sociální drama s romantickými prvky Rozbitý svět. Objev roku 2012 připomínáme v dobové recenzi. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2013: Skunk je malá holka, která se na britském venkově vyrovnává s prvními trably dospívání, rodinnými problémy, zlými spolužáky atd... Rick je mírně retardovaný kluk ze sousedství a Skunk je jeho jediná kamarádka.

Genocida v pohraničí. Sláma točí černobíle o složitých dějinách
Filmy9. 5. 2019

Režisér Bohdan Sláma, držitel několika Českých lvů, natáčí v těchto dnech drama "Krajina ve stínu", svůj první historický film.

"Baví mě hrát silné ženy," říká herečka z kriminální mini-série Vodník
Rozhovory8. 4. 2019

Herečka Klára Melíšková má doma tři sošky Českého lva (Mistři, Čtyři slunce, Já, Olga Hepnarová) a momentálně ji můžete na obrazovkách vidět hned ve dvou rolích - ve "Zkáze Dejvického divadla" (poslední díl půjde dnes večer) a nejnověji též v kriminální mini-sérii "Vodník" (druhá část běžela včera), kde se ujala postavy vyšetřovatelky Výrové. Jak se jí v další části z cyklu Detektivové od Nejsvětější Trojice hrálo?

Jiří Mádl: "Asi bych fakt nedal líbačku s chlapem."
Rozhovory11. 2. 2019

V kinech právě běží další režisérský a scenáristický počin Jiřího Mádla, komediálně dramatický film "Na střeše". Hrdinou je vietnamský kluk Song (Duy Anh Tran), který se objeví na střeše domu zapšklého bývalého profesora češtiny Rypara (Alois Švehlík). Ten ho u sebe nechá nějakou dobu bydlet a oba se spřátelí, když hledají způsob, jak legalizovat Songův pobyt v České republice. Inspirací pro Mádla byl jeho roční studijní pobyt v New Yorku, kde na koleji bydlel s asijským kolegou.Mezi tím vším shonem okolo premiéry si Jiří Mádl udělal čas i na zodpovězení mých otázek nejen o svém druhém režisérském debutu, jak film "Na střeše" sám nazývá.

Recenze: Bába z ledu, nejlepší český film loňského roku?
Recenze11. 3. 2018

Dnes večer dávají v České televizi vítězný film, který obdržel Českého lva za loňský rok 2017. Jaká byla recenze Báby z ledu? Diváci dávají filmu zatím lehce nadprůměrných 65%. A co kritici? Připomeňme si, jak film viděl František Fuka:..... Hana (Zuzana Kronerová) je asi šedesátiletá vdova, která žije sama ve svém domku na kraji Prahy, kam za ní občas dojíždějí její dva synové (jeden je intelektuál, druhý podnikatel) s manželkami a dětmi.

Bude patřit Český lev slovenské režisérce? Kritici hodnotí nejlepší české filmy loňského roku
Téma10. 3. 2018

Jako klání zavedených tvůrců a talentovaných mladých autorů by se dal překřtít dnešní jubilejní 25. ročník vyhlašování filmových cen Český lev. Vedle Bohdana Slámy, Jana Svěráka a Jana Hřebejka se totiž se solidním počtem nominací o zbrusu novou sošku uchází například slovenská režisérka Tereza Nvotová se svým dramatem Špína (2017). Tahle odhodlaná herečka má kromě 8 nominací v rámci celovečerních hraných a koprodukčních filmů též šanci uspět se svým dokumentem Mečiar (2017). Jaké loňské snímky na Českého lva favorizují tuzemští kritici?

Jaký český film nás bude možná reprezentovat na Oscarech?
Festivaly a ceny13. 9. 2017

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA), která každoročně realizuje udílení cen Český lev, vybírala ze 13 českých hraných, dokumentárních a animovaných snímků, které přihlásili sami producenti. Jaké doporučení akademici učinili?

„Ve vodě se dá utopit trápení,“ říká režisér Báby z ledu Bohdan Sláma
Rozhovory12. 2. 2017

Pět let po Čtyřech sluncích (2012) se k celovečerní tvorbě vrací režisér a scenárista Bohdan Sláma. V novince Bába z ledu, která bude mít premiéru ve čtvrtek 23. února, znovu připomíná své hlavní téma - komplikované vztahy mezi lidmi. Do hlavních rolí Sláma obsadil Zuzanu Kronerovou a Pavla Nového, kteří se v rámci natáčení museli dost často otužovat.

Bohdan Sláma představuje Bábu z ledu, milostný příběh z prostředí otužilců
Filmy19. 12. 2016

Necelých 5 let od premiéry Slámova posledního filmu Čtyři slunce (2012) se do českých kin vydá jeho koprodukční novinka Bába z ledu (2017). Třemi Českými lvy oceněný scenárista a režisér rozehrává milostný příběh ženy (Zuzana Kronerová), která se sbližuje s otužilcem v podání Pavla Nového. Premiéru bude mít Slámovo další rodinné drama 23. února 2017.