Iluzionista

73%

Komentáře a recenze 16

47 099 bodů
7
Prvně,když jsem se o filmu dozvěděl,tak jsem si říkal,že tu máme konkurenci pro Dokonalý trik. Po shlédnutí jsem si to už nemyslel. Iluzionista není špatný film,ale Dokonalý trik je úplně někde jinde. Nortona mám rád,ale ze podal hodně nevýrazný výkon. Kamera se mi moc nelíbila a trochu to na mne celé působilo jak dražší TV film. Aspoň,že to finále za něco stálo.
31 069 bodů
7.5
Propracovaný příběh s prvky tajemství zahalený do vídeňského hávu. Celý film přináší neustálé napětí v dobře zvoleném tempu. Rozuzlení skvělé a můj oblíbený herec Edward Norton nezklamal. Moc pěkná podívaná natočená s dobře zvoleným hnědožlutým filtrem, který dobře podkresluje atmosféru.
22 388 bodů
6
Nedonošený bratříček Dokonalého triku, který těží z jakési snové atmosféry, jež vás ale ke konci nutí snít fyzicky. Norton a Giamatti každopádně OK.
kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Bacha, možná budu trochu spoilerovat... S tou bradkou vypadá Edward Norton fakt trochu blbě, ale na druhou stranu - tohle je zrovna role, kde se to dá odpustit. Iluze mám rád, ale když jsou to iluze udělané jako CGI triky, tak už to není iluze, protože to v té době ještě neuměli. Takže se to stává nesmyslem a v žánru by to mělo mít i sci-fi. Je hezké, že nám bylo v závěru vysvětleno, jak se povedlo ten podvod provést, ale to nejhlavnější mi tam chybělo - a to, jak by v té době dokázali udělat tu iluzi ducha, který se prochází mezi lidmi, mluví a nejde se ho dotknout. Ale líbilo se mi to zpracování, zakomponování děje do císařovské Vídně a ty pěkné exteriéry a dobové vyobrazení. A taky musím pochválit Paula Giamattiho, ten tady byl skvělej a navíc vypadal jak Torre Florim ze skupiny De Staat (např. v jejich úchvatném videu Witch Doctor). Viděno dvakrát a potřetí už to být nemusí. A jinak se mi to dodnes plete s Dokonalým trikem ze stejného roku.
Motinski
Motinski
7 357 bodů
6
Magická jednohubka bez väčších ambícií. Učesaný vizuál, pekné lokácie. Iluzionista má svojské čaro, to musím uznať. Norton a Giamatti herecky všetko zobrali na seba (Jessica Biel opäť slabota) a spracovanie danej doby dopadlo sviežo. Najväčšie výhrady mám ale v tom že film nedokázal udržať pozornosť po celý čas, atraktívnosť tiež pomaly upadala a ako najväčší osobný problém bola pre mňa veľká podobnosť s Dokonalým trikom. Iluzionista ale nemá taký drive ani chémiu medzi postavami. Záver na mňa pôsobil pri najlepšom rozporuplne a u pozorného diváka sa dal odhadnúť o niečo skôr. Nebyť tajomnej atmosféry, hodnotenie je asi ešte nižšie.
Pas
Pas
6 225 bodů
9
Edward Norton už delší čas patří mezi hereckou špičku a svým nejnovějším snímkem částečně točeným u nás to jen potvrzuje. Film z velké části sází na jeho dokonalou schopnost okouzlit diváka a donutit ho, aby přistoupil na jeho kouzelnickou hru, proti které je vyrůstání stromku s ovocem z květináče jen malý cirkusový žertík. Snímek nemůže sázet na herecké kvality Jessicy Biel, která stále spíše zůstává tou průměrnou herečkou s hezkou tvářičkou, ale za to Paul Giamatti pokračuje ve svých kvalitních hereckých výkonech. Neil Burger přesně odhadl jaká délka filmu naprosto odpovídá možnostem filmu a ani políčko Illusionisty není nudné ani nepůsobí zbytečně. Klidná atmosféra, která není mrazivá, ale zvládá vás dokonale vrátit do doby přelomu 19. a 20. století. Vizuální balení je příjemné a film celý působí jako výborně vymyšlený a propracovaný trik, který vás potěší a rozhodně neurazí. Není od věci , že se snímek točil v Česku. Můžeme jasně poznat Vinohradské divadlo i jiné lokace v Praze
petra-satkova
4 740 bodů
6
Nevidět před tímto filmem Dokonalý trik, tak asi půjdu s hodnocením nahoru, bohužel, i když se snažím nesrovnávat s Dokonalým trikem, tak to nejde.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Praha, Konopiště, Český Krumlov a další české lokace jsou zaznamenatelné v tomhle filmu, který je především o lásce chudého chlapce ke šlechtické dcerce určené coby nevěsta korunního prince. Edwardu Nortonovi ty iluze věřím a ráda bych seděla v publiku jako divák, byť jeho hlavní mistrovská iluze, která nakonec osvobodila jeho lásku ze zajetí nechtěného ženicha, byla už nějaký čas předvídatelná.
bidlobox
3 802 bodů
8.5
Film s přidanou hodnotou. Točil se v Praze, hrají v něm pražští herci a o triky se postarala pražská UPP.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
7.5
Příjemné, romantické a Burgerovski kouzelné. V některých momentech empirických kulis a prostředí Pražských ulic je připomínající atmosféra jako měl PARFÉM - Příběh vraha. Obrazově příliš tmavé. Edward Norton není špatný, skvěle do své role pasuje. Krásná Jessica Biel byla okouzlující, ale já osobně bych rád viděl v její roli milovanou Scarlett Johansson. Nejlepší herec na plátně je Paul Giamatti. A nejlepší trik je pro mě obálka s motýli. Podobný film DOKONALÝ TRIK je promyšlenější, detailně rozsáhlejší, postavově vytvořenější a má i myšlenku. Předvídatelný závěr je i tak působivý.