Recenze filmu Tři dny ke svobodě

76%

Komentáře a recenze 45

36 250 bodů
8
Když opomenu naprosto otřesný dabing, nevyznívá tento remake francouzsko-španělského filmu pod českým názvem ´Nevinná´ zase až tak špatně. Je sice tempem krapet pomalejší, než může být očekáváno, ale je zase všemu dán patřičný prostor a náležitý rozsah. Příběh je o tom, jak jednoduché je stát se podezřelým, zatčeným a odsouzeným. Očekávaná spravedlnost když je náhle slepá, bezmocnost a beznaděj nutí člověka k jedinému. Občas se tu některé scény vyjeví jako nucené a rádoby obdařené, ale v zájmu dramatičnosti a obsahovosti děje to zřejmě bylo nezbytné. I tak snímek poukazuje na problematiku, která se může stát každému a všude. Russell Crowe opět ve vynikající formě, který tomu dává tu patřičnou šťávu. Proč ale proboha v českém dabingu tak hluboký hlas? Skoro jsem měl dojem, že obživl Miroslav Moravec. Hlas k Russellovi naprosto nehodící.
31 321 bodů
8
Russel Crowe v roli oddaného manžela, který je schopen jít až za hranici mezí. Je to pořádná akce, nechybí napětí, ani slušná atmosféra. Ne, že by chyběl scénář, nebo film neměl děj, ale hlavní je na filmu Russel a pořádná jízda, kterou předvádí. Originál jsem neviděl, ale snad na něj někdy dojde.
18 781 bodů
8
Dost silné 4 za překvapivě hodně chytrou žánrovku, kterou Haggis potvrzuje, že "napsat příběh o obyčejných lidech v neobyčejných situacích" umí jako v Hollywoodu málokdo. Crowe je tady po delší době v roli na tělo (ty kila navíc mu z charismatu neubraly) a já vrním spokojeností, protože i přes menší výtky (sezení na dálnici ke konci a doslovný konec s knoflíkem) moc lepších thrillerů v kině letos nebude...8.5/10
16 069 bodů
8.5
O.K. Filmu by se dalo pochopitelně i něco vytknout. Postava malého Dannyho je poněkud kýčovitá a jeho herecký představitel má po většinu filmu slzy na krajíčku, i když by se měl podle scénáře smát. Někdy je lepší nevědět, co režiséři pro dobro scény zkouší. Russel Crowe je nám většinu snímku předkládán jako citlivý hrdina a v některých závěrečných sekvencích připomíná chladnokrevností starého dobrého Ramba. Některé postavy vyznívají poněkud do ztracena, ale nikdy to neotravuje nebo nezdržuje. Všechny uvedené výtky jsou zkrátka v normě běžného hraného filmu, kterého považuji za dobrý natolik, abych ho chtěl v budoucnu vidět určitě ještě jednou.
15 252 bodů
7.5
Efektní mainstreamová jízda, která jedno z nejnechutnějších hollywoodských klišé - vše se šťastně vyřeší na několika frontách v poslední možný okamžik - adaptuje tak šikovným a svěžím způsobem, že se opravdu rádi necháme strhnout. Navíc tatík Crowe je jako tradičně úžasný tahoun a Dannymu Elfmanovi se povedlo složit výborný soundtrack...
ZkuKol
12 290 bodů
8
Kdyby se věnovala každému "béčkovému" námětu takhle "áčková" péče, chodilo by se do kina s mnohem větším nadšením. Haggis si scénář postavil jednoduše, ale se vší pěčí, skvěle si hraje s napětím i divákem. Russel je ověřený tahoun, kterému tu proměnu uvěříte (jen tu akci u dealerů prostě nepřejdu), Elisabeth je s ním sehraná, ale nejvíc potěší vedlejší role, ať už policisté, Olivia, nebo prarodiče s nimiž je jedna z nejsilnějších scén. Film velmi dobře utíká, hrdinům fandíte, obdivujete Russela a jeho inteligenci, snad jen přítomnost Neesona je rušivá. Haggis se prostě s na něj až podezřele jednoduchým a přímočarým příběhem popasoval skvěle, v akci příjemně překvapil a dal tématu nečekaně realistický a citlivý pohled. Film rozhodně netrpí ukecaností (čehož se občas u režisérů-scénáristů obávám), ale kratší by být o 10 minut mohl a tu obhajobu na konci si mohli tvůrci odpustit úplně, stačí přece občas jenom věřit. Když osud rozdělí rodinu a ona se chce dát dohromady za každou cenu, je to vždycky zajímavý pohled... 80%
headhunter
headhunter
10 287 bodů
7
Už dlouho se mi nestalo, že by se mi remake něčeho líbil více, než originál (a to dokonce francouzský originál). Russel je prostě charismatičtější (naopak Diane Kruger se mi líbila více než Banks). Sice nechápu remaky s dvou letým odstupem, možná proto jsem se na něj podíval až teď, ale bavil jsem se a kupodivu, během filmu, jsem nesrovnával... to přišlo až pozdějc :-)*
9 986 bodů
8
Určitě to Haggis umí s větší důsledností i osudovostí. V čem ale nikdy nepoleví (a nezklame) je propracovanost. Není to sice tak promyšlené, jako Crash, ale ono ani nemusí být, protože Haggis do toho jde se vší silou a vytrvalostí jako vždycky. Jen to ze začátku trochu drhne, protože se hraje spíš na notu dramatu a pomalého plynutí. Jenže, jakmile takzvaná "příprava" pomine, Haggis nasadí takové tempo a poslední hodina je plná adrenalinu i napětí, že si člověk nemá šanci vydechnout. Proto těch 80% a zřejmě můj osobní favorit. :)
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
7
Nijak objevná, ale docela chutná žánrovka o jednom osudovém rozhodnutí, které vše změní. Nechybí tomu šmrnc filmů "s velkým plánem", Russell Crowe je megasympaťák i s porcí kil navíc a gradace tu celkem funguje (dokonce jsem si chvílemi nebyl jistý, jak to s hrdiny dopadne, což považuji za veliké plus). Mínus ovšem za to, že Haggis popřel to, co z Crash udělalo veliký film - hrdinové jsou extrémně vyhranění a bez dramatických dozvuků. Strohé rozložení na černé a bílé figurky, kdy je hodným přáno a zlým nikoli, je velikým zklamáním. Stejně tak je úplně zbytečná finálová koláž, která by hrozně moc chtěla rozechvět zvon emocí, jak tomu bylo u Crashe, ale na to jsou zdejší postavy příliš povrchně rozkreslené. Coby milá upomínka na klasické thrillery 80. let to celkem funguje. Nic víc v tom ale není. P.S. Takhle NEvyužít Liama Neesona je ohromná škoda (což se ale dá vlastně napsat o každém známějším herci v tomhle filmu, jediný Crowe má nějaký charakterový prostor).
cerfik
cerfik
7 933 bodů
10
Russell Crow se u mě jako herec vyšplhal na úplný vrchol, je to taková radost se na něj dívat, kdaž má opravdu co hrát a tady má vážně prostor ohromnej. Tenhle film mi vyrazil dech a musím říci, že jsem dlouho neviděl tak skvělej scénář v tak nádherný akci. Ty postavy jsou tak živý a mnohovrstevnatý, že líp se to udělat nedalo, skvost.