Pavouci z vesmíru

44%

Komentáře a recenze 20

28 305 bodů
7
Snímek je velkolepý a po vizuální stránce hodnověrný. Jenomže už od první scény celý koncept nabývá dojmu, jakoby jsme to už prostě někdy někde viděli. A je tomu skutečně tak. Od ´Den nezávislosti´ (1996) přes ´Válka světů´ (2005) či ´Monstrum´ ( 2008) až po ´District 9´ (2009). Byl tedy vytvořen mix všeličeho, avšak bohužel s nutným vynecháním s tématem daných patřičností. Po celou stopáž máme možnost sledovat pouze počínání mladých jedinců, ke kterým se přidá jeden ve středním věku, snažící se přežít a vymanit se útoků mimozemských vetřelců v jedné jediné výškové budově. Projev prezidenta a bojující armáda je použita jen okrajově, a to tak, že to vypadá jako z nutnosti. Vytknout se dá především scenáristická nerozhodnost jakým směrem se vlastně vydat. Tím se to celé stalo dosti banální, i když momenty hrozivých situací plných bezmoci a beznaděje se pevně drží. Spousta toho je ale vynuceně vykonstruovaná, aby se napětí s nekončící hrozbou, i když vcelku v ponuré atmosféře, pevně drželo. Závěr však ve své slizké ohavnosti snad jako jediné zaujmout dokáže. Před touto scénou skutečně klobouk dolů. Otevřený konec naznačuje pokračování, což bylo plně podle tvůrčích plánů s úmyslem dát dohromady trilogii. Tento mockbuster nelze brát zase až tak moc vážně, právě s ohledem na sérii daleko lepších tematicky sladěných snímků, ale jen tak pro letní promítání někde venku zase proč ne. Během sledování u toho opravdu není potřeba přemýšlet. Jen se nechat unášet vizualitou a bavit se. Nic víc se s tím dělat nedá.
4
Den Nezávislosti ft. Monstrum. Nevyrovnané a hlavně myšlenkově nedotažené, protože ten úplný závěr (ikdyž moc nevím, co jím chtěli tvůrci říci) je vlastně na celém filmu možná to nejlepší..4/10
4.5
Tento film je takový nějak divný a zvláštní. Bez chuti. Pořád se sice něco děje, ale je to jaksi fádní. Nezabralo to.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
3
Ohromně nudná blbina, ve které se postavy strategicky vyhýbají logice a jak jen to jde, riskují život. Motivace mimozemšťanů nejasné, konec možná efektní, ale naprosto nesmyslný. Natahovaná nuda, která je potvrzením režijní impotence obou bratrů. Jediné, co stojí za zmínku, jsou efekty, které (vzhledem k nízkému rozpočtu) vypadají opravdu dobře. Vyhnout se obloukem a počkat na Světovou invazi, která toho kulisách L.A. imho nabídne víc.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
2
Tvůrčí tým z nízkorozpočtové The Asylum má tentokrát ušetřenou práci a nemusí točit další levnou kopii filmu, který jde do kin. Skyline už je ta levná kopie.
Pas
Pas
6 225 bodů
0
Skaj lejno Při prvních 20 minutách jsem měl spíš pocit, že se dívám na osudy partičky přátel ve stylu 90210. Pak přišel na řadu až moc umělý boj o holý život. Celkově sem si připadal jako by parta znuděných puberťáků chtěla zrealizovat velkofilm ve stylu Dne nezávislosti a aktuální Bitvy o LA s romantickým vyvrcholením ala "krásky a netvora". Prostě se jim jejich sen nepoved.
Toren
Toren
5 145 bodů