Hellboy

77%

Komentáře a recenze 36

47 083 bodů
8.5
V mých očích nejoblíbenější komiksová postava úžasně ztvárněná Ronem Perlmanem. Už od prvních jsem se do snímku zamiloval. Del Toro do Hellboy vtiskl svůj nezaměnitelný rukopis a my tak máme možnost pozorovat neuvěřitelnou akci s nejrůznějšími příšerami. Zkrátka výborné.
29 372 bodů
7
Zvláštní komiksový hrdina, který mi dosti připomíná lehce ogrilovaného Groma Hellscreama ze hry Warcraft 3 v rare úpravě. Film je to pěkný, akční a příběh je takový standardní, jak tomu u tohoto žánru bývá. Nic převratného, ale na "sympaťáka" Hellboye se mi dívá dobře.
28 305 bodů
9
Hellboy patří ke komiksu, který se hodně těžko převádí do filmové podoby. Kupodivu, první snímek, mimo jiné natáčený v Praze pod režijní a scénáristkou taktovkou Guillerma del Tora, nedopadl zase až tak hrozně, aby vypadal nejhůř. Naopak. Dopadl velice dobře. Vše zásadní je obsaženo a Ron Perlman v roli samotného Hellboye vynikl tak honosně, že vypadá, jakoby ze samotného komiksu skutečně přímo vyskočil. A Karel Roden v záporné roli opět ukázal, že na to prostě má. V akci a ve vizuálních efektech se netlačilo zase až tak moc na pilu, jak dnes bývá zvykem, a tak bylo dáno přirozené místo příběhu, který vyznívá tak, jak vyznívá. Celkově to však stále ještě pořád nějak nebylo ono a tak byl vytvořen Director's cut, což dává snímku zcela nový rozměr. Snímek je zábavný stejně tak dobře jako komiks. Příběh je jednoduchý a sepsaný přesně tak, jak si to autor předlohy Mike Mignola představoval. Jeho um Guillermo del Toro prostě trefil. Jedná se tedy o povedenou zábavnou adaptaci komiksového díla, které stojí za shlédnutí. Pro komiksové fanoušky doslova povinnost.
22 268 bodů
8
Má to nepochybně duši, i když i hodně chyb. Srdce by mi ale nedovolilo dát míň než čtyři.
6
Fain komixárna, která stojí a padá na hláškujícím Perlmanovi, který se pro tuhle roli vážně narodil. Ale v dnešní komixové konkurenci je Hellboy prostě jen "fain". 6.5/10
8
Grigorij Rasputin, pracující pro nacisty, otevřel bránu do jiného světa, kterou málem vstoupilo na zem celé množství pekelných mocností. Vojákům se naštěstí podařilo jí včas uzavřít, ale stejně se na zem dostalo pár paranormálních individuí. Mezi nimi i malý červený rohatý tvor. Profesor Bruttenholm se chlapce ujme a následné roky se o něj stará. Do médií se neustále dostávají zprávy o strašlivém červeném tvorovi o jehož existenci všichni pochybují. John Myers právě nastupuje k profesorovi do služeb jeho utajené skupiny a toho tvora uvidí, je to pekelný řízek, co si upilovává rohy, v sedmdesáti se mu začínají zapalovat lýtka a jeho vyvolená Liz utekla z profesorovy péče a okamžitě jí zavřely na psychiatrii. Na scéně se objevuje Rasputin, který se vrací zpátky mezi živé společně s již dávno mrtvými nacistickými nohsledy. Hellboy má tedy před sebou mnoho perných chvilek. Guillermo del Toro, který patří mezi skupinu talentovaného mexického exportu společně s Iňáritem a Cuarónem, jenž se zařadil do kategorie solidních tvůrců převážně horrorového žánru, natočil adaptaci kultovního komiksu Hellboy a udělal to opravdu poctivě. Autoři měli k dispozici solidní rozpočet, neokoukané herce a scénář psaný s láskou k pobavení především náctiletého publika. Hellboy si na nic nehraje a ve svém žánru patří k hodně solidnímu nadprůměru.
15 150 bodů
7
Nebýt Rona Perlmana v jeho životní roli, asi těžko bych hledal pro tenhle snímek pochopení. Je to totiž právě on a jeho ohromné charisma, kteří dodávají celé podívané nefalšovaný komiksový nádech protnutý nejen skvělými hláškami a akcí, ale chvílemi i přirozenými lidskými starostmi. Hellboy má jako pravý hollywoodský superhrdina prostě všechno- je urostlý, neohrožený, oddaný dobru, jen srší nenuceným suchým humorem a hlavně má srdce na pravém místě. Prostě veliký potenciál, ze kterého ostatně Guillermo del Toro naplno čerpá a ušil celý scénář přesně na míru Hellboyovým vlastnostem. Nesledujeme tak žádné velkolepé drama plné zvratů a temné atmosféry jako třeba v případě Snyderových Strážců, nýbrž je nám předkládána jen s tou největší láskou natočená fantasy oddechovka, která i přes všechny příběhové nedostatky pořád nabízí tu nejlepší zábavu, jakou si lze v daném žánru vůbec přát. Jen mě trochu zklamala ta překvapivě nenápaditá finální akce, od které již z principu očekávám něco víc, než co nám tady del Toro naservíroval. To už ale nic nemění na tom, že Ron Perlman je frajer a Karel Roden opět potvrdil, že jako záporákovi se mu jen těžko shání konkurence..
9.5
Vynikající zpracování komiksu. Jeden z mála. Hodně akční, efektně dokonalý a dějově perfektní.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Příspěvek obsahuje spoiler!
p.a.douch
p.a.douch
8 339 bodů
8.5
Hellboy je zkrátka ďábel. Zjevně není moc velký myslitel a problémy řeší radši pěstí a přesně to je ta zábava. Guillermo del Toro ho má evidentně rád, a na filmu je to vidět. Ron Perlman se do role taky perfektně hodí. Roden je taky slušnej záporák, ale Ladislav Beran jako Karl Ruprecht Kroenen je skvělej. Určitě se to dalo natočit líp, ale pro mě je to dobrý dost. Zábavná komiksárna.