Drnovické catenaccio aneb Cesta do pravěku ekonomické transformace

54%

Články 6

„Příroda ve velkoměstě je překvapivě bohatá,“ tvrdí producent filmu Planeta Praha. Co ocenil na covidových lockdownech?
Rozhovory23. 2. 2022
„Příroda ve velkoměstě je překvapivě bohatá,“ tvrdí producent filmu Planeta Praha. Co ocenil na covidových lockdownech?

Pochází z Vyškova, ale bydlí v Praze na Žižkově. Vystudoval na FAMU dokument u Karla Vachka, později produkoval řadu jeho mimořádných filmů. Na FAMU posledních deset let vyučuje. Je producentem kousavých filmů Roberta Sedláčka Pravidla lži, Největší z Čechů a Rodina je základ státu. Letos v únoru představil svůj nový režijní počin – krátkometrážní Asanaci věnující se pražskému Žižkovu – a nijak nezahálí ani dál. Tlačí k dokončení řadu pozoruhodných filmových projektů.

Martin Mareček: „Filmy se můžou dělat ve skromných podmínkách.“
Téma2. 11. 2011
Martin Mareček: „Filmy se můžou dělat ve skromných podmínkách.“

2. listopadu vstupuje do tuzemské distribuce nový dokument Martina Marečka Pod sluncem tma. Scenárista, režisér, zvukař a střihač v jedné osobě tentokrát mapoval jednu z misí dvou Čechů, kteří v africké Zambii elektrifikovali areál školy a nemocnice v rámci rozvojové pomoci. Snímek získal Cenu za Nejlepší český dokumentární film Mezinárodního Festivalu Dokumentárních Filmů Jihlava.

Český lev 2010: První nominace vyhlášeny!
Filmy26. 1. 2011
Český lev 2010: První nominace vyhlášeny!

Výroční filmové ceny přicházejí od letošního roku s celou řadou novinek. Tou nejvýraznější je rozšíření nominací ze tří na pět v každé kategorii, což je systém, se kterým kdysi Čeští lvi začínali. Absolutní novinkou pak je Cena Magnesie za nejlepší studentský film spojená se stotisícovou finanční odměnou pro režiséra. Kdo to bude? To se dozvíme už v sobotu 5.února v přímém přenosu na ČT2 od 20:00.

Český film 2010. Pýcha předchází pád?
Téma21. 1. 2011
Český film 2010. Pýcha předchází pád?

Pokud pýcha opravdu předchází pád, pak českou kinematografii nečeká v nejbližší době nic pěkného. Český filmový rok 2010 totiž charakterizuje především víra tvůrců ve vlastní neomylnost, která je vede k tomu, že na svých filmech jsou už nejen režiséry, ale stále častěji i scenáristy, dramaturgy, střihači, kameramany, píáristy... Těžko říct, jestli je to důsledek omezených finančních možností či hlubokého přesvědčení o vlastní genialitě, ale jisté je jedno - tahle cesta vede do pekel. Ničí řemeslo, českou kinematografii zavádí do bažin amatérského nadšenectví a vysilujících bojů o průměr. A pokud bojujeme o průměr, nemůžeme dosáhnout na špičku.

Recenze: Drnovické catenaccio aneb... (dokument)
Recenze19. 8. 2010
Recenze: Drnovické catenaccio aneb... (dokument)

Všechno bylo možné, všechno bylo legální! Režisér Radim Procházka pořádá výpravu do pravěku 90. let, během níž hravým a vtipným způsobem odkrývá, na jakém principu fungovaly největší podnikatelské zázraky oněch let.

Za školou 2: Zázraky 90. let, Oscar i rituální vražda
Festivaly a ceny26. 7. 2010
Za školou 2: Zázraky 90. let, Oscar i rituální vražda

Uherské Hradiště si prohodilo počasí s Karlovými Vary. Zatímco na západě Čech vládly úmorné hice, na jihu Moravy prší. Nikomu to ale moc nevadí, protože všichni, včetně přítomných hvězd (Hřebejk, Hádek, Cieslar...) se shodují v jednom – letošní program se opravdu povedl! Nejvíc táhnou Jacques Tati, film noir, Ján Kadár, český horizont...