...A spravedlnost pro všechny

75%

Komentáře a recenze 6

29 372 bodů
7
Zajímavý film o leckdy pokrouceném právním prostředí v U.S.A. Název filmu říká téměř vše o co ve filmu jde. Pár případů s různými konci, boj s vlastním svědomím a výborný herecký výkon Al Pacina. Film není extra emotivní, po technické stránce standardní, ale je opravdu zajímavý a uteče jako voda.
28 305 bodů
10
Právo a spravedlnost? Jistě. Od toho je tu přece zákon. Ale zákon není systém. A když je zákon založen na základě systému, to se začnou dít hodně absurdní věci. A právě o tom je tento film, v němž Al Pacino opět podává mimořádný výkon. Základem všeho je dobře napsaný scénář, neopomíjející ani psychologický stav věcí, v němž se Al Pacino bez problémů orientuje a vytváří napětí i na místech, kde by to nikdo nečekal. Dějově vyzdvihuje dva soudní případy, které spolu sice nesouvisí, ale v jádru věci jsou z hlediska práva a spravedlnosti morálně stejné, ale podle systému jsou zde stále rozdílné právní pohledy. Na jedné straně obžalovaný soudce, již pevný v kramflecích, a na druhé straně vyděšený transvestita. V obou případech jde o sexuální delikt. Pomalu narůstající právní nesrovnalosti v obou případech rozjíždějí právní dobrodružství líčené jako něco na způsob soudní pohádky, ale coby kritika systému je to přímý úder na solar. ... a spravedlnost pro všechny. Film je třeba vidět už jen kvůli závěrečnému a především šokujícímu proslovu obhájce, který právě mistrovsky přednesl Al Pacino. Najde se vůbec někdo, kdo by takovou atmosféru na samém konci necítil stejně?
22 268 bodů
8
Velmi důležitý film tím, co sděluje. Měl jsem ale pocit, že je jako malé dítě, co ve školce hlasitě žaluje na kamaráda, který mu snědl svačinu - moc uřvané a i když je v právu, stejně nedokáže nic z toho, o co se snaží. Každopádně výborný Pacino, jako vždy.
8
Bezesporu solidní film se soustředěným a živelným Al Pacinem, který je díky svému tvůrci řádně emancipovaný a společensky angažovaný. Přesto se kajícně přiznám, že to na mě bylo místy až moc, i když za ty roky Jewisonovu tvorbu určitě chápu. Herci jsou bezvadní, zvraty jsou nečekané a atmosféra by se dala krájet.
8 504 bodů
7
Soudní dramata mám velmi rád, ale "...and Justice for All" nevypráví o nějakém jednom velkém případu, nýbrž o potýkání se jednoho idealistického právníka se systémem, který občas semele nevinného nebo propustí zločince či nutí právníka jaksi dobře dělat svou práci bez ohledu na etiku... Al Pacino je tradičně skvělej a jeho řeč na konci filmu má svou sílu.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
9
"They want me to defend Fleming because of my moral integrity. And if I don't defend him, they're going to have me disbarred for being unethical." Pravděpodobně jeden z nejhodnotnějších filmů pro justici a její NEspravedlnost, která se žene za něčím, co nemá vůbec nic společného s obhajobou a se spravedlností pro všechny už vůbec ne. Tento omyl je jistě problémem i dnes a je daleko za hranicí politiky, která hraje špinavou hru na dohody, vyrovnání a rešerše či odkazování se na precedens z minulého století. Překvapením je tentokrát i reflexe lidí, kteří se v tomhle oboru pohybují a balancují tak na hraně vlastní morality a snaží se z toho zkrátka buď vytěžit co nejvíc prachů, dělat pro bono a nebo se z toho jen jednoduše nesesypat. Film tyhle postavičky ze soudní budovy vykresluje opravdu zajímavě, kdy tu máme soudce se sebevražednými sklony, pochybné právníky, obhájce vinných osob a Arthura Kirklanda, který dojde k prozření systému a v podání Pacina projeví jednu z nejlepších úvodních filmových řečí v soudní síní, které jsem viděl. Chvála patří také Jeffreymu Tamborovi, který zažil v tomhle filmu svůj debut a pro mě osobně to bude pro tohoto pána vedlejších rolí jedna z nejzapamatovatelnějších rolí, ta rozpolcenost a zhroucení, to byl geniální acting, speciálně scéna u Arthura doma, ten dramatický spád. Tohle by měl vidět zkrátka každý, kdo rád právnické dramata.