Černočerná tma

74%

Komentáře a recenze 26

47 099 bodů
8.5
Černočerná tma je vynikající minimalistický film. Vše se točí na jedné planetě,kolem jedné posádky a jakmile nastane tma,tak začne to pravé vzrůšo. Postava Riddicka patří mezi mé oblíbence a Vin jí skvěle ztvárnil. Tento zabiják s vyleštěnými bulvami je prostě sympaťák,kterému musíte držet palce i na nohách. V téhle postavě se Diesel našel a patří mezi jeho nejlepší vůbec.
31 182 bodů
6
Jeden z novějších filmů o Riddickovi už jsem viděl a bavil mě více než tento a to jsem z toho moc odvařený nebyl. Dám těm dalším dvěma dílům ještě jednu šanci. Černočerná tma má zajímavý vizuál a to jak po té pozitivní tak negativní stránce. Prví polovina mě moc nebavila, druhá akční část už celkem ano. Dobré.
22 394 bodů
6
Docela nuda. Místy pár silnějších scén a ucházející atmosféra, ale jinak docela monotónní. Na pozici, jakou si Riddick vydobyl, docela průměrné. 50%
kunafix
kunafix
20 042 bodů
8
Průměr silnější, včelky pilnější. Nejsou to však včelky, trhaj lidi místo pylu. Riddick zde vytvořen je fakt dost hustá postava a tenhle originální sci-fi survival thrillerík skodo ani nestihne nudit, i když jsem to viděl už podruhé. Škoda nedokonalejch digi efektů při pohledech z očí Riddicka a hlavně potvor. Ale nejde ani tak o zpracování, jako o story a ta mě zaujala a vnořila do křesla.
6
Takové vetřelecké béčko, kterému se dostalo po letech až kultovního statusu. A ikdyž je vidět, že peněz tady asi moc nebylo, tak to Twohy maskuje, jak se dá. Každopádně přes všechno je tenhle odrazový můstek Mitchell a Diesela pořád jen slabší průměr. 5/10
16 069 bodů
7.5
Sympatické béčko, které je promyšlenější, než tyto filmy obvykle bývají a diváci to patřičně ocenili svou přízní. Vin Diesel zde sice ještě šlape do pedálů, ale má charizma na rozdávání. V kině jsem si to před lety patřičně užil a i dnes se rád podívám na reprízu v bedně.
15 249 bodů
7.5
Bavil jsem se výborně, i když celé to hodně stojí na charismatu a drsném projevu Vina Diesela, jenž je jednoznačně největší hvězdou snímku. Ale i vesmírné potvůrky jsou velmi vydařené, temné a rušivé záběry jim dodávají na respektu a třeba pohledy skrze Riddickovy brýle vydají za mnohem víc než řada brutálních scén nebo zběsilé vyprazdňování zásobníků. David Twohy dokázal přijít zase s něčím novým, a byť v mnohém hledá inspiraci třeba u Cameronových Vetřelců, jeho svižné dobrodružství má své specifické kouzlo a hlavně závěrečná část ve tmě staví Pitch Black po bok těm nejzdařilejším monster béčkům...
5.5
Tak něco do sebe tento film má. Je dobře natočen a dá se na něj koukat. Mohl být určitě o něco akčnější, divočejší.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
8
Za málo peněz HODNĚ muziky!!
Motinski
Motinski
7 363 bodů
7
Vin Diesel je proste Riddick. Ani Rýchlo a zbesilo, ani XXX, toto je tá rola v ktorej si ho budem pamätať ako najlepšej. Jeho postava je nejednoznačná, tajomná a zároveň strašne cool. Pitch Black je film na ktorý pozerám cez ružové okuliare nostalgie ale nevadí mi to. Mám ho proste rád. Ako už názov napovedá, veľkú rolu tu hraje tma, čo je v sci-fi hororoch super, atmosféra sa miestami priblížila aj takému skvostu ako Votrelec, zápletka vyťaží z jednoduchosti maximum a dokáže držať v napätí. Príšery sú tiež fajn ale objektívne sa nedá iba chváliť. Je to zbytočne dlhé, nudných miest bolo dosť a cítiť aj mizerný rozpočet. Bečkovosť dodáva osobitý šmrnc ale niekedy moc bije do očí. Ajtak ide o menší kult, no len pre určitú skupinu ľudí. Komorný ale atmosférický. Inšpiruje sa v iných filmoch ale má svoju tvár. A keď si pozriete pokračovania ktoré sú citelne slabšie, možno ho doceníte viac.