King Kong
Zajímavosti

Původní rozpočet filmu byl stanovený na obřích 175 mil. dolarů, ale nakonec si dodatečné úpravy, zejména v oblasti speciálních efektů vyžádaly další investice. Cifra se zastavila na sumě 207 milionů, což byl dotehdy nejvyšší oficiálně potvrzený rozpočet filmu uvedeného do kin. Víc už stál, podle neoficiálních zpráv, Disneyho Dinosaurus (r. Eric Leighton a Ralph Zondag, 2000), v jehož udajně až 300-milionovém rozpočtu jsou schované výdaje také za celkem nové CGI studio. Na čele tabulky filmů s nejvyšším oficiálně přiznaným rozpočetem však stojí Superman se vrací Bryana Singera s 250 milony dolarů.

Herečka Fay Wray, která ztvárnila Annu ve snímku z roku 1933, se měla objevit také v nové verzi, kde pro ní byla přichystaná slavná věta ze závěru původního filmu: „Oh, to nebyla letadla. Bestii zabila krása.“

Hudbu pro film původně skládal Jacksonův spolupracovník Howard Shore (Pán prstenů), ale necelé dva měsíce před premiérou se režisér rozhodl pro změnu napsaného materiálu a Shoreovo místo zaujal James Newton Howard (Znamení, Vesnice).

Peter Jackson chtěl snímek natočit už v polovině poslední dekády minulého století, ale zásluhou filmů s obdobnou tématikou jako Velký Joe (r. Ron Inderwood, 1998) a Godzilla (r. Roland Emmerich, 1998) producenti odložili projekt bokem. Universal se původně o produkci dělil ještě s Miramaxem, tehdy ještě pod patronátem bratrů Weinsteinových, a v hlavní roli se měla objevit Kate Winslet po boku George Clooneyho či Roberta De Nira.

Poprvé se obří opice objevila ve filmu King Kong (r. Merian C. Cooper a Ernest G. Schoedsack, 1933) a od té doby se v množství remake či pokračování příběh přenesl třeba do Londýna či Soulu.

Za trikovým provedením snímku stojí hlavně firma Petera Jacksona WETA, která má prsty asi ve dvou třetinách z celkového počtu 2300 záběrů.

Herec Andy Serkis, jehož pohyby a mimika se staly předlohou pro animátory při vytváření Konga, měl během dvouměsíčního 'motion capturingu' 132 senzorů na obličeji a dalších 60 senzorů pokrývalo celé jeho tělo.

Jako inspirace pro vzhled divochů z ostrova lebek výtvarníkům posloužilo pět tisíc fotografií z různých částí světa, od Nové Guineje přes Samou až po Etiopii.

Velká část snímku vznikla v ateliérech a například vytvoření přesvědčivé džungle zabralo trikovému expertovi Alexi Funkemu přes rok a půl.

Jack Black svou roli režiséra Carla Denhama pojal jako kombinaci Orsona Wellese a cirkusáka P.T. Barnuma.

Peter Jackson během natáčení zhubl patnáct kilo.

Čtyři hodiny zabralo líčení herečky Vicky Haughtonové, která ve filmu ztvárnila hlavu starších z kmene domorodců.

Digitální New York vytvořený pro trikové scény čítal 90 tisíc propracovaných modelů domů.

Mnoho scén a dialogů přesně kopíruje původního King Konga z roku 1933. Rovněž poslední věta obou filmů se shoduje.

Scéna, v níž hrdinové spadnou do rokle, kde je začne požírat obří hmyz, je poctou a odkazem na původního King Konga, ve kterém z něj musela být vystřižena a do dneška se bohužel nezachovala.

Režisér Jackson měl v úmyslu film natočit prakticky po celou dobu svojí kariéry, ale až díky úspěchu trilogie Pán prstenů se mu podařilo najít studio, které by projekt zafinancovalo.

Producenti se pozastavovali nad délkou filmu. Když ho však viděli, nebyli schopni režiséru říct, co má vystřihnout.

Režisér Peter Jackson zvažoval natáčení v New Yorku, což však nebylo možné, jelikož se město za téměř 80 let aý moc změnilo. Společnost WETA tedy vytvořila dokonalý počítačový model podle dobových plánů.

Filmová kopie k nám dorazila pod názvem Malá tanečnice.

Scény z džungle se měly původně natáčet v Thajsku, po ničivých tsunami ale Peter Jackson raději zůstal na rodném Novém Zélandu.

75 85 ?
jak hlasovat?
  • jwp 80%
  • homedo 80%
  • Lucy Lu 80%
  • mims 100%
  • michal-marsalek 85%
  • Speedyxxx 70%
  • jan-fero-fabera 80%
  • Sandrastekla 100%
  • petr-sedivec 85%
  • InJo 85%
všechna hodnocení (218)

V žebříčcích uživatelů

99. místo z 152 v žebříčku uživatele dav.bal