King Kong

77%

Komentáře a recenze 52

47 088 bodů
8
Peter Jackson si splnil dětský sen a natočil si King Konga. Vizuálně poutavého,herecky výborného,ale příběhově neoriginálního. Mohl se pokusit natočit vlastní příběh,nebo rozvíjet starší příběhy,ale přetočit verzi z roku 1933 mi nepřišlo jako dobrý nápad. Dnešní technologie umožnili ztvárnit Konga téměř dokonale a pro divákovo oko je to úchvatný filmový zážitek.
29 761 bodů
8
King Kong se mi v tomot zpracování vlemi líbil. Perfketní efekty, na svou dobu bezesporu. Klasický příběh bez velkých úprav, za což jsem velmi rád. věřím totiž tomu, že postupem času začnou přibývat filmy s Kinkongem s novým tématém, třeba Thor vs. King Kong ? :) Teď bez legrace. Film má dobrý spád a akční scény jsou velmi vyvedené. 80%.
28 393 bodů
10
(Special Edition: 201 min) Především je potřeba zapomenout na předešlý snímek „King Kong“ (1976), se kterým tento nemá nic společné. Režisér Peter Jackson si splnil svůj sen a natočil přímý remake snímku „King Kong“ (1933). A protože měl se svou trilogií „Pán prstenu“ (2001–2003) úspěch, producenti mu vyšli vstříc. Příběh nemá cenu připomínat, neboť snad není nikoho, kdo by to neznal. Snímek je tak svým způsobem předvídatelný, takže po divácké stránce se jen sleduje, jak si s tím Peter Jackson poradil. A samozřejmě opět na výbornou. Už na začátku vyobrazení ulic New Yorku v době třicátých let minulého století nadchne svou velkolepostí. Snímek je samozřejmě popcornový, ale tentokrát je to extra zábava. A nejen to. Podařilo se natočit nádhernou poctu originálu. Stejně jako u Pána prstenů všemu dal prostor pro větší zábavu prostředí. Poměrně často se to nachází přímo na hranici mezi karikaturou a věrností. Dosáhnutí ostrova tajemné a magické, první setkání s domorodci takřka až hororové. Scény s nejrůznějšími prehistorickými monstry možná vypadají až moc zdlouhavě, ale zase to na diváka přináší nejen diváckou velkolepost, ale i pocit s myšlenkou, že dle vývoje nejrůznějších nebezpečí by na jejich místě nechtěl být nikdo. A co si budeme povídat, Všechny Jurské parky a Ztracené světy nad tímto pukají závistí. Po dramatické stránce tedy není co vytknout. V rámci romance tu samozřejmě máme vztah Ann Darrow s Kongem, ale výrazný je vztah také Jacka Driscolla k Ann, kdy dojde i k jeho zajímavému vnitřnímu žárlení. Takže vlastně typický milostný trojlístek. Emoce jsou taková, jaká jsou. Kvůli Kingovu lidskému způsobu bytí by si nejeden divák přál, aby to skončilo jinak. Peter Jackson dal do filmu vše a je to znát. Příběh povýšil tak velkolepě, že je toto filmové zpracování nepřekonatelné stejně, jako jeho předchozí prstenová trilogie. A to už je co říct.
8
Jackson naprosto ignoruje diváky a prostě vyznává lásku k oblíbenému filmu. Je to spíš zajímavé než zábavné, ale rozhodně to chytne.
Fingon
16 886 bodů
6
Nebýt děje na Ostrově lebek, zasloužil by si nový remake King Konga nejméně čtyři hvězdičky. Takhle je to úžasný začátek, dobrý konec... A prostředek, který stál nejvíce, je nejvíce nadupaný triky a tak všelijak podobně, zamést pod stůl. Jackson by měl zase přibrat a točit věci, kvůli kterým ho máme rádi.
7.5
Ještě před pár lety by tomu oplzlému obéznímu hobitovi nikdo nedal na slanou vodu, natož na King Konga. Od té doby, co však za něj vybojovali bitvu bratři Weinsteinové (tehdejší šéfové společnosti Miramax) se toho hodně změnilo. Ačkoliv oba pánové se na trilogii Pána Prstenů nakonec nepodíleli byli to právě oni, díky kterým vznikla (kvůli tomu také odešli od mamutího kolosu Disney). Jackson, který King Konga připravoval ještě před adaptací Tolkienových fantasy se snažil u Universalu přesvědčit hlavouny o své vizi. Po jedenácti Oskarech za Návrat Krále a tržbách s merchandisingem v miliardách dolarů se Universal rozhodl poskytnout Jacksonovi peníze a tvůrčí svobodu. Film se dělal takřka kompletně na Novém Zélandu, kde se Jackson tradičně stará o snižování nezaměstnanosti prací na jeho filmech a kde vznikla i jeho nákladná triková studia, a rozpočet filmu se vyšplhal na úctyhodných 207 milionů dolarů. Vzhledem k tomu, že takový rozpočet by neodklepl ani snílek natož vysoce postavený finanční analytik Hollywoodského studia, hradil část peněz Jackson ze svého 20 milionového honoráře. A proč tolik řečí o penězích? Protože tento film je jeden velký byznys. King Kong je další fantasy příběh, který jsme přeci mnohokrát viděli, ale interpretuje jej Peter Jackson, vynikající vypravěč a k dispozici má skvělý herecký tým. Digitální efekty jsou skvělé a troufám si tvrdit, že některé sekvence jsou přímo geniální. Film však funguje v jednotlivostech, jako celek ve své více než tříhodinové délce lehce zaostává. Posuďte sami. Jsou třicátá léta a hospodářská krize. Mladá kabaretní bavička Ann Darrow (Naomi Watts) právě vyhodili z jejího místa a nemá ani na jídlo, navíc její žádosti o roli v divadelní hře Jacka Driscolla (Adrien Brody) není vyhověno. Šílený režisér Carl Denham (Jack Black), který právě zpronevěřil další peníze hlavounům z filmového studia dostal mapu od Ostrova lebek a chce tam natočit dramatické záběry pro svůj nový film. Náhoda nakonec svede všechny výše zmiňované na loď pochybné pověsti, kde je ještě pochybnější kapitán (Thomas Kretschmann). Po dlouhé plavbě se nakonec na Ostrov lebek dostanou, kde žijí lidé na úrovni pravěku a všude jinde vyhynulí tvorové, mezi kterými je i obrovský opičák Kong. Ann se po dramatickém únosu pokusí domorodci obětovat Kongovi a posádka lodi se tak pod vedením Driscolla vydává na záchrannou misi. Akce skončí tím, že Konga uspí chloroformem a naloží na loď do New Yorku, kde chce Denham zbohatnout na opičákově představení smetánce. Kong však uniká a hledá Anne, se kterou prožil zábavné i dramatické chvilky v džungli. Nakonec ho pochopitelně rozstřílí na Empire State Building. Uznejte dostat toto vše do jednoho filmu a přitom dokázat, že netočím čtvrtý díl nejpopulárnější série všech dob je docela silná káva. Peter Jackson nicméně v některých okamžicích skutečně navozuje atmosféru Tolkienových pohádek, přesto je jeho podání King Konga spíš křížencem Krásky a zvířete s Jurským parkem. Film je natočený bravurně, má řadu skvělých nápadů a uteče jako voda a přitom vám ani nezaskočí popcorn. Tak nevím, je to hodně nebo málo? Při řadě brutálních scén, které se však odehrávají mimo záběr se však troufale domnívám, že není určen pro děti a pro alespoň lehce inteligentního diváka je příběh chvílemi příliš naivní. Pro strávení více než tří hodin filmového času si dovedu představit lepší film.
7.5
Oceňuji režisérovu snahu přenést na plátno filmovou legendu v tom nejvytříbenějším stylu, oceňuji skvělé vizuální efekty a několik opravdu dechberoucích a nápaditých akčních scén, ale něco málo mi tu stejně chybí a můj favorit z roku 1933 stále zůstává nepřekonán. Tím ale určitě nemyslím, že nový King Kong je špatný film. Naopak Peter Jackson vměstnal do příběhu hodně nových nápadů a roztodivných zvířat, které navíc nechal pořádně vyřádit. Ať už to bylo na lidech při nezapomenutelné scéně v hluboké rokli nebo běhěm dlouhého souboje tyranosaurů s Kongem. Filmu by možná slušelo jen trochu zkrátit a nacpat do něj ještě větší dávku napětí, o což se Jackson hlavně po příjezdu na ostrov poměrně snaží, ale romantické scény s Naomi Watts a jejím opičím ctitelem, které by měly být vrcholem těchto filmů, mu příliš do karet nenahrávají a spíše brzdí už tak pomalu se rozjíždějící tempo. Pro oči a uši naprosto skvělá podívaná, které ale prostě chybí větší šmrnc a spád.
6.5
Dlouho, dlouho nic a pak akce. A co ti dinosauři? To je snad úlet nebo co? Po vizuální stránce jde o perfektní práci avšak ten nudný úvod byl zbytečný.
9 284 bodů
10
Bývaly doby, kdy jsem King Konga sjížděl opravdu hodně často a zoufale jsem se nemohl nabažit příběhu o přerostlé opici útočící na New York.. Peter Jackson se hned z kraje tisíciletí uvedl svou trilogií Pána prstenů, kterou lze pořád považovat za jednu z těch vůbec nejvyrovnanějších filmových sérií vůbec a prakticky za jeden uzavřený desítihodinový příběh, jenž jen pro vstřícnost divákům nevyšel naráz.. Když konečně byl Návrat krále dotočený byli všichni na špičkách, co si Jackson po takových úspěších zvolí dále za svůj budoucí projekt.. A jelikož jeho předvedené řemeslo bylo u Pána prstenů opravdu tak peckovní, i třeba z finanční stránky, že o nějakém Tolkienově potencionálním prokletí nemohla být řeč, dostal Jackson možnost splnit si svůj tvůrčí sen a přepracovat příběh o velké opici z sedmdesátých let do nového hávu.. Možná by někdo věřil, že měl počkat a nechat diváky uzrát, ale Jackson chtěl svoji slávu kout, dokud měl takovou pověst. A asi udělal dobře, jelikož v lepší pozici už zkrátka nikdy nebyl a producenti mu byli ochotní splnit, co ho jen napadlo a třeba přivést nazpět další miliardové úspěchy.. Jak už s odstupem více než dekády víme, King Kong už takovým hitem nebyl a Jacksona možná dost neprávem sesadil s těch nejvyšších neomylných příček.. Pro mě je King Kong v mnoha ohledech asi i lepších filmem než Pán prstenů, který nejlépe funguje až jako celek. Narazil jsem na tenhle film ve správný čas a nebylo pro mě těžké sympatizovat s velkou gorilou.. Dokonce jsem měl v dětství období, kdy jsem si tenhle kousek pouštěl i několikrát do týdne. I třeba proto jsem se po takové době obával, že už si to ztratilo původní kouzlo.. Ale ani zdaleka a King Kong vůbec nic neztratil. Příběh, kdy partička filmařů chce natočit film, který sami zažijí vyústí ve výlet o samotném přežití, jenž je nakonec skutečně proslaví, jen nikoli jako filmaře.. Za všechny peníze a při porušení řady zákonů se vydává partička filmařů a námořníků vstříc neznámým vodám hledat tajuplný ostrov, u kterého přesně nikdo netuší kde by mohl být a zda vůbec existuje.. Posádka v očekávání natáčení revolučního filmu, který bude na plátnech soupeřit s groteskami Charlieho Chaplina, plující směrem k neznámému dobrodružství.. V čele s skvělým hereckým obsazením, kterému vévodí labilní Jack Black obklopený řadou hereckých jmen, které sice sami nejsou vyloženě hvězdy ale v takovéhle kombinaci se jim daří vždy v konkrétních okamžicích zažít svůj moment slávy.. Cesta, která změnila život každému z nich.. Za použitím řady digitálních vychytávek si Jackson převedl na plátno monstrózního opičího tvora, který leč má ten bestiální výraz, který může nahánět docela hrůzu, tak především obtiskl do postavy King Konga neuvěřitelný cit a emoce. Takže není vůbec divu, že jako divák prakticky od prvních chvil Kongovi fandím a baví mě jeho střídání mezi roztomilými a pudovými projevy.. Může žena milovat zvíře? Na motivech variace kultovní novely francouzské spisovatelky Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve, která se do literárních dějin zapsala jako tvůrkyně tématu "kráska a zvíře" se představuje modernější a velkolepější provedení, které ale vyústí možná tím nejrealističtějším způsobem, tedy ne Kong se v závěru nepromění v prince... Není to tak epické, jak už Jackson dokázal že to umí, nedokáže si to romantizovat představy o přírodě, ale jde o jeden z nejpoutavějších střetů kultur a selhávajících globalizačních pokusů.. Jackson upustil od svého kreslířského umění a vyzkoušel potenciál digitálního světa, ale i tak vytvořil téměř hmatatelnou podobu svých představ.. Je to pohádka, kde se do sebe zamilují dvě postavy, jejichž veškeré představy o potenciálním vzájemném soužití rodí nespočet otázek, krásně čistým způsobem, že jde o jednu z nejroztomilejších filmových lásek vůbec. Současně jde o vynikající dobrodružný film, který představuje osobitý survivor v nehostinné džungli, kde když se vyhnete kanibalům pořád vás nejspíše dostane přerostlý hmyz.. Ale především jde o skvělou zábavu, která střídá filmové žánry a na pořádnou dávku času Vás uzamkne do svého světa 30. let, kde zkrátka všechno vypadalo lépe.. Navíc pak ještě s odvahou jít do prodloužené edice, Jackson tradičně přidává dalšího materiálu na správných místech, kdy někdy jen rozšiřuje příběh ale jindy ho naopak skvěle dokresluje a utváří tak uzavřené dobrodružství, které ty dnešní digitální počiny roztrhá bez námahy. 100%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
6
King Kong je len typická popcornovka od tvorcu Pána Prsteňov s poriadnými prvkami dark fantasy s miestami smiešnými a otrasnými CGI ,čo pôsobí nedôstojne keď si uvedomíte ,akú produkciu Jackson väčšinou máva. Nikdy som nebol fandom tohto gigantického Harambe ,ale táto verzia aj celkom ušla. Keď už neprináša nič nové tak aspoň herci hrajú dobre. Za Jacka Blacka bežiaceho pred greenscreenom dávam filmu Známku: C