-
80%
Peter Jackson si splnil dětský sen a natočil si King Konga. Vizuálně poutavého,herecky výborného,ale příběhově neoriginálního. Mohl se pokusit natočit vlastní příběh,nebo rozvíjet starší příběhy,ale přetočit verzi z roku 1933 mi nepřišlo jako dobrý nápad. Dnešní technologie umožnili ztvárnit Konga téměř dokonale a pro divákovo oko je to úchvatný filmový zážitek.
-
100%
(Special Edition: 201 min) Především je potřeba zapomenout na předešlý snímek „King Kong“ (1976), se kterým tento nemá nic společné. Režisér Peter Jackson si splnil svůj sen a natočil přímý remake snímku „King Kong“ (1933). A protože měl se svou trilogií „Pán prstenu“ (2001–2003) úspěch, producenti mu vyšli vstříc. Příběh nemá cenu připomínat, neboť snad není nikoho, kdo by to neznal. Snímek je tak svým způsobem předvídatelný, takže po divácké stránce se jen sleduje, jak si s tím Peter Jackson poradil. A samozřejmě opět na výbornou. Už na začátku vyobrazení ulic New Yorku v době třicátých let minulého století nadchne svou velkolepostí. Snímek je samozřejmě popcornový, ale tentokrát je to extra zábava. A nejen to. Podařilo se natočit nádhernou poctu originálu. Stejně jako u Pána prstenů všemu dal prostor pro větší zábavu prostředí. Poměrně často se to nachází přímo na hranici mezi karikaturou a věrností. Dosáhnutí ostrova tajemné a magické, první setkání s domorodci takřka až hororové. Scény s nejrůznějšími prehistorickými monstry možná vypadají až moc zdlouhavě, ale zase to na diváka přináší nejen diváckou velkolepost, ale i pocit s myšlenkou, že dle vývoje nejrůznějších nebezpečí by na jejich místě nechtěl být nikdo. A co si budeme povídat, Všechny Jurské parky a Ztracené světy nad tímto pukají závistí. Po dramatické stránce tedy není co vytknout. V rámci romance tu samozřejmě máme vztah Ann Darrow s Kongem, ale výrazný je vztah také Jacka Driscolla k Ann, kdy dojde i k jeho zajímavému vnitřnímu žárlení. Takže vlastně typický milostný trojlístek. Emoce jsou taková, jaká jsou. Kvůli Kingovu lidskému způsobu bytí by si nejeden divák přál, aby to skončilo jinak. Peter Jackson dal do filmu vše a je to znát. Příběh povýšil tak velkolepě, že je toto filmové zpracování nepřekonatelné stejně, jako jeho předchozí prstenová trilogie. A to už je co říct.
-
80%
King Kong se mi v tomot zpracování vlemi líbil. Perfketní efekty, na svou dobu bezesporu. Klasický příběh bez velkých úprav, za což jsem velmi rád. věřím totiž tomu, že postupem času začnou přibývat filmy s Kinkongem s novým tématém, třeba Thor vs. King Kong ? :) Teď bez legrace. Film má dobrý spád a akční scény jsou velmi vyvedené. 80%.
-
75%
Ještě před pár lety by tomu oplzlému obéznímu hobitovi nikdo nedal na slanou vodu, natož na King Konga. Od té doby, co však za něj vybojovali bitvu bratři Weinsteinové (tehdejší šéfové společnosti Miramax) se toho hodně změnilo. Ačkoliv oba pánové se na trilogii Pána Prstenů nakonec nepodíleli byli to právě oni, díky kterým vznikla (kvůli tomu také odešli od mamutího kolosu Disney). Jackson, který King Konga připravoval ještě před adaptací Tolkienových fantasy se snažil u Universalu přesvědčit hlavouny o své vizi. Po jedenácti Oskarech za Návrat Krále a tržbách s merchandisingem v miliardách dolarů se Universal rozhodl poskytnout Jacksonovi peníze a tvůrčí svobodu. Film se dělal takřka kompletně na Novém Zélandu, kde se Jackson tradičně stará o snižování nezaměstnanosti prací na jeho filmech a kde vznikla i jeho nákladná triková studia, a rozpočet filmu se vyšplhal na úctyhodných 207 milionů dolarů. Vzhledem k tomu, že takový rozpočet by neodklepl ani snílek natož vysoce postavený finanční analytik Hollywoodského studia, hradil část peněz Jackson ze svého 20 milionového honoráře.
A proč tolik řečí o penězích? Protože tento film je jeden velký byznys. King Kong je další fantasy příběh, který jsme přeci mnohokrát viděli, ale interpretuje jej Peter Jackson, vynikající vypravěč a k dispozici má skvělý herecký tým. Digitální efekty jsou skvělé a troufám si tvrdit, že některé sekvence jsou přímo geniální. Film však funguje v jednotlivostech, jako celek ve své více než tříhodinové délce lehce zaostává. Posuďte sami.
Jsou třicátá léta a hospodářská krize. Mladá kabaretní bavička Ann Darrow (Naomi Watts) právě vyhodili z jejího místa a nemá ani na jídlo, navíc její žádosti o roli v divadelní hře Jacka Driscolla (Adrien Brody) není vyhověno. Šílený režisér Carl Denham (Jack Black), který právě zpronevěřil další peníze hlavounům z filmového studia dostal mapu od Ostrova lebek a chce tam natočit dramatické záběry pro svůj nový film. Náhoda nakonec svede všechny výše zmiňované na loď pochybné pověsti, kde je ještě pochybnější kapitán (Thomas Kretschmann). Po dlouhé plavbě se nakonec na Ostrov lebek dostanou, kde žijí lidé na úrovni pravěku a všude jinde vyhynulí tvorové, mezi kterými je i obrovský opičák Kong. Ann se po dramatickém únosu pokusí domorodci obětovat Kongovi a posádka lodi se tak pod vedením Driscolla vydává na záchrannou misi. Akce skončí tím, že Konga uspí chloroformem a naloží na loď do New Yorku, kde chce Denham zbohatnout na opičákově představení smetánce. Kong však uniká a hledá Anne, se kterou prožil zábavné i dramatické chvilky v džungli. Nakonec ho pochopitelně rozstřílí na Empire State Building.
Uznejte dostat toto vše do jednoho filmu a přitom dokázat, že netočím čtvrtý díl nejpopulárnější série všech dob je docela silná káva. Peter Jackson nicméně v některých okamžicích skutečně navozuje atmosféru Tolkienových pohádek, přesto je jeho podání King Konga spíš křížencem Krásky a zvířete s Jurským parkem. Film je natočený bravurně, má řadu skvělých nápadů a uteče jako voda a přitom vám ani nezaskočí popcorn. Tak nevím, je to hodně nebo málo? Při řadě brutálních scén, které se však odehrávají mimo záběr se však troufale domnívám, že není určen pro děti a pro alespoň lehce inteligentního diváka je příběh chvílemi příliš naivní. Pro strávení více než tří hodin filmového času si dovedu představit lepší film. -
75%
Oceňuji režisérovu snahu přenést na plátno filmovou legendu v tom nejvytříbenějším stylu, oceňuji skvělé vizuální efekty a několik opravdu dechberoucích a nápaditých akčních scén, ale něco málo mi tu stejně chybí a můj favorit z roku 1933 stále zůstává nepřekonán. Tím ale určitě nemyslím, že nový King Kong je špatný film. Naopak Peter Jackson vměstnal do příběhu hodně nových nápadů a roztodivných zvířat, které navíc nechal pořádně vyřádit. Ať už to bylo na lidech při nezapomenutelné scéně v hluboké rokli nebo běhěm dlouhého souboje tyranosaurů s Kongem. Filmu by možná slušelo jen trochu zkrátit a nacpat do něj ještě větší dávku napětí, o což se Jackson hlavně po příjezdu na ostrov poměrně snaží, ale romantické scény s Naomi Watts a jejím opičím ctitelem, které by měly být vrcholem těchto filmů, mu příliš do karet nenahrávají a spíše brzdí už tak pomalu se rozjíždějící tempo. Pro oči a uši naprosto skvělá podívaná, které ale prostě chybí větší šmrnc a spád.
-
65%
-
80%
-
60%
-
90%
Velkolepé a ve své velkoleposti trochu přesycené. Zatímco Pán prstenů si "hluché" odbočky mohl vyplnit díky magické kulise jedinečné Středozemě, King Kong, jakkoli neméně opulentní, chvílemi ztrácí na zajímavosti. Přesto si stojím za tím, že nějak takhle by měly velké filmy o osudovosti vypadat. Nemluvě o tom, jaká z toho sálá láska k filmařině a třicátým létům.
-
65%
-
80%
Peter Jackson se opět vyřádil, vizuálně krásné od cesty na lodi, přes drama na ostrově až po dobově atmosférický závěr v New Yorku. Kong je vskutku jako živý, což dokazuje nejen scéna, kdy ho rozesmějí rozpustilé tanečky Naomi Watts. Z každé vteřiny doslova odkapává, jak Jackson tenhle příběh zřejmě už celá desetiletí žral - a nejen tenhle, ono občas i kam se hrabe Jurský park. Byť to dovádění s dinosaury se už docela opakovalo a klidně by se dalo prostřihat ke snesitelnější délce filmu.
-
75%
-
90%
Povedená reinkarnace staré klasiky filmové kinematografie Pter Jakson se snažil udělat film stejně průlomový ale je celkem jasné že něml tak celkem šanci ikdyž jak se to vezme efekty jsou jak bylo jasné dechberocí scénář skvělý a obsazení parádní. Jenom se to pro někoho možná může zdát zdlohavý začátek ale jinak vás hned od začátku drtí atmosférou ostrovu.
-
80%
-
90%
O původním King Kongovi samotném a celkovém námětu si myslím svoje, ale jestli to chtělo důstojné zpracování pro budoucí věky, dostalo přesně to pravé od Petera Jacksona. Tohle kýčovité, přepálené, přeplácané, monstrózní a vyšperkované zpracování prostě nemá chybu. Ovšem jen v případě, že chcete vidět dobře zahraný a opulentně zpracovaný dobrodružný a fantaskní příběh ze ztraceného světa. Je to mix klukovských snů, akce, nezkrocené fantazie a nostalgie a tak dobře namíchané jsem to snad jinde ještě neviděl. Kéž se toho tak kvalitně (trochu usedleji) někdy dočká původní Ztracený svět od A. C . Doyla. Čirá opulentní zábava, na kterou akorát musíte mít chuť. Za mě nadšení.
-
60%
-
65%
U King Konga se mi nechce ignorovat slabší scény. To jsou scény na lodi a běhání mezi dinosaury. Co se mi ale líbilo je vykreslení doby. Oblečení, auta, letadla. Na ostrově se stal klasický moment kdy se hrdina vrací pro svojí lásku a samozřejmě uspěje, to už bylo všude tolikrát. Jak to ale u Jacksonových filmů bývá, vizuální efekty jsou více než vynikající. Řekl bych že přímo na mistrovské úrovni. Vyrovnal se jim až Avatar (2009).
-
100%
-
70%
-
80%
Peter Jackson si splnil svůj sen a natočil původem béčkový žánr ve svém stylu. A klobouk dolů. Je to totiž podáno s nadšením. Pravda, že film je dost dlouhý. Ale má v sobě spoustu výborných momentů. Už první dobrá věc je, že se film nesoustředí pouze na Konga. Ze začátku jsme uvedeni do doby velké hospodářské krize a osudy a problémů hrdinů. Herci jsou sympatičtí a byli dobře vybráni. Dalším dobrým momentem je výlet mezi domorodce. Pak přichází nějaké momenty, které jsou sice povinné, ale ke Kongovi prostě patří. Pro mě dobrým znamením je, že na závěr mi za toho opičáka ukápla slzička:-D
-
80%
-
100%
-
60%
-
80%
-
75%
-
95%