Život brouka

73%

Komentáře a recenze 16

29 697 bodů
6.5
Celkem průměrný animák, který ocení spíše děti, než já. Animace ve skrze průměrná, příběh již několikrát viděný s koncem předvídatelným. V klidu se na to podívat dá, ale žádný větší zážitek mi tento snímek nepřinesl. 65% je ale podle mě ještě slušné.
8
Taková dětská verze Sedmi statečných, která se mi kdysi hodně pletla s Mravencem Z (ten je ale přece jenom vtipnější a hlavně dospělejší) 7/10
6
Vizuálně pěkné s občasnou vtipnou akcí a přízemním humorem.
9 279 bodů
8
Když v roce 1986 odkoupil firmu Steve Jobs a přejmenoval původní animované filmové studio na Pixar, dal tak vznik naprosto jedinečnému projektu, který rok co rok plodí jeden skvělý celovečerní animovaný film za druhým a pravidelně dokazuje, jak skvělým vypravěčem umí sama animace být, a jak díky implementaci silnějších témat dostává jejich tvorba úplně jiný nádech, až dnes film od Pixaru je skoro zárukou kvality, při níž platí, že se budou bavit jak děti tak i dospělí.. Po sérii krátkých filmů, kdy už z nich čiší jakési kouzlo a nápaditý přístup (třeba kraťas Suvenýry jsou skvělé), následovala celovečerní premiéra kultovního Toy Story: Příběh hraček, jenž právě započal stále trvající sérii nesmírně cenných filmových zážitků a stal se pro celou jednu generaci filmovým symbolem jejich dětství.. A po velkém úspěchu následoval další film, kterým je právě zdejší Život brouka.. A překvapivě musím uznat, že se na něm docela podepisuje čas. Jednoduchý příběh, v němž se mladý fantasta mravenec Flik musí vykoupit před celým mraveništěm tím, že ve světě najde hmyzí bojovníky, které pomohou přemoct hejno kobylek, které zotročuje celé království a nutí je pro ně shromažďovat zásoby výměnou za život ve strachu.. Tenhle mravenec tak v představě, že je nadějí svého kmene vydává do světa hledat odvážné zástupce světa šestinožců, kteří by měli dost síly a odhodlání vybojovat mravencům svobodu a nadobro je zbavit nelítostných utlačovatelů.. Flik není zrovna řádný mravenčí dělník, než aby pracoval jako každý druhý, vymýšlí namísto toho celé dny vynálezy, které by takovou práci usnadnili, a proto je záměrem mravenců ho z domova vystrnadit, aby mohl zbytek rychleji sesbírat potřebné jídlo a zachránit si tak svoje životy.. O to větší je pak překvapení, když se Flik po čase vrátí v zádech s partičkou různých hmyzích zástupců, kteří jsou ochotni za mraveniště bojovat a postavit se tak zlým kobylkám.. Život brouka už nemá šanci úplně ohromit a obzvlášť pokud už jste některé novější Pixarovky viděli, tak tohle budu trošku strádat a přece jen, dost je v tom ještě vidět opatrné vyprávění tvůrců, kteří to rozbalí až s dalšími projekty... Třebaže samotný twist a vůbec příběh je divákovi jasný od prvních chvil, kdy položí celá hlavní linka znatelnější základy, stejně dokáže v závěru i dojmout a potěšit.. A i když skutečně jde o variaci na Sedm samurajů (statečných) tak v tomhle hmyzím hávu nabízí ještě pestřejší paletu hrdinů, z nichž každý dokáže zaujmout a vlastně i více zapůsobit než i ústřední hrdina Flik.. Je to minimálně svižná, celkem zábavná pohádka, která nastiňuje potenciál budoucí tvorby studia, ale v součtu ho novější kousky překonávají a skutečně se více soustředí na dospělejší publikum. Ale muselo to být krásné jako malý začít s Woodym nebo Flikem a postupně vyrůstat vedle Bleska McQueena až nakonec dojít třeba k Miguelovi Riverovi.. 75%
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Každý asi máme film, který když vidíte uvědomíte si nějakou část kdy jste jí sledovali. Přesně tohle mám když vidím Život brouka. Film který jsem sledoval jako malý škvrně a hltal jsem každou minutu. před 10 lety by jsem mu dal všechny hvězdy. Dneska, při změně chutí, je to už spíš průměr, nic to ale nemění že to bude srdcovka.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
8.5
Já osobně animované filmy až na vyjímky nemusím, proto to hodnotím podle toho co řekne můj bratr (10 let). Zkombinuji své pocity a přídám jeho bylo to dobrý/bylo to na prd ---> z toho vznikne mé hodnocení v %, ale jako podstatný bod animáků beru kouknout jako celá rodina, nebo nedoporučuji koukat vůbec. Proto tento komentář použiji u většiny animáků, jen u opravdových vyjímek hodím něco více obsáhlého. Souhrn: Pro děti ideální.
kery-
kery-
3 671 bodů
10
Pro mě jeden z nejlepších animáků ke kterému se vždycky rád vrátím. Nebojím se tvrdit že by šlo o můj "nej" animák :)
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
6
Pixar rozhodně patří mezi mistry animovaného filmu, ale Život brouka, tedy jejich druhý film, není vůbec ničím výjimečným. Příběh je jedno velké klišé, postavy nezajímavé, záporák nudný a závěrečný souboj se koná samozřejmě v noci. Oproti takovým Příběhům hraček, Ratatouille nebo Vzhůru do oblak je to šílený průměr, ale i tak musím uznat, že animace i na to, jak je stará, tak vypadá pořád dobře. Vtip k zasmání je tu možná jeden a konec záporáka je navýsost krutý. Film jsem viděl znovu asi po 15 letech a vidět jej nepotřebuji zřejmě stejně dlouhou dobu. Ve výsledku tak dávám broukům 60%
harry456
harry456
2 437 bodů