Hanebný pancharti

87%

Komentáře a recenze 86

47 083 bodů
10
Tarantinovo mistrovské dílo! Žádný Kill Bill,nebo "kultovní" Pulp Fiction,ale právě hanebný pancharti dokazují,že Quentin není žádný magor z videopůjčovny,ale režisér patřící mezi světovou špičku ve svém řemeslu. Obrovské plus za skvělého Christophera Waltze,který z postavy důstojníka Hanse Landu dokázal vytvořit takovou svini,že jen těžko uvěříte svým očím. O Bradovi a jeho výkonu není ani třeba psát,vše na co sáhne se ve zlato promění. Opět skvělý styl vyprávění,který umí jenom Tarantino dělá z Hanebných panchartů klenot mezi válečnými filmy. 100% požitek.
29 372 bodů
8
Qunetin Tarantino a jeho filmy.. už jsem k tomu napsal dost. Neumí natočit brak. I tento kousek je nezapomenutelný. Tohle nese jeho rukopis o kterém není třeba dlouze vyprávět. Nikdo neudělá Tarantinovskou atmosféru a napětí před vcholnou scénou.. nikdo....
28 305 bodů
10
Válečný film ve stylu,   jaký tu ještě   nebyl.Tarantinův rukopis je   tu znát každou vteřinou a   nenechá mysl diváka   napokoji. Netlačí na pilu a   nechává každou scénu,   každý dialog plynule se   rozvinout. O to více šokuje,   co se nečekaně stane.   Spaghetti westernový motiv   tomu přidává grády a   Plukovník Hanz Landa v   úžasném podání do této   chvíle neznámého   Christophera Waltze mi celou   dobu tak pil krev, že trvat   tento film ještě pár minut,   odvezli by mne pro   chudokrevnost. Fantazie je to   dobrá a skutečně škoda,   že takhle nějak ta válka   neskončila. Ano, je to jiný   nezvykle pojatý válečný   film, který nepřilne   každému. Ke mne přilnula   každá jeho vteřina a   dávám plný počet bodů.
22 268 bodů
4
Synonymum pozérství.
10
Myslím, že to už tady pár lidí napsalo. Ta první kapitola (+ samozřejmě scéna z baru) je tak dokonalá, že to všechno kolem se jeví mnohem horší. Ale když jsem si vybavoval zpětně, co všechno se mi na filmu líbilo - tak mě napadlo, že je toho naopak strašně málo, co jde tomuhle dílku vytknout (slabší byly snad jen ty pasáže se Zollerem). Na druhou stranu právě ve scénách, kde je Hans Landa (Waltz je nejcharismatičtější záporák nejen letošního roku) by se atmosféra dala krájet. A krom tohohle Rakušáka stojí rozhodně za zmínku neznámá Mélanie Laurent a překrásná Diane Kruger jakožto slečna von Hammersmark.
6
Podmínkou na Tarantina dosud nejvyššího rozpočtu 70 milionů dolarů byla účast hvězdy a Brad Pitt měl zájem. Hvězda české pravicové politiky Miroslav Kalousek si v té době stále trval na svých siláckých tvrzeních o zbytečnosti filmových pobídek a tak Tarantino točil v Německu, kde se tamní vláda nestydí podporovat domácí průmysl nebo nedej bože vydělat nějaké peníze, fuj! V Čechách tak nezůstala ani část z rozpočtu 1 400 000 000 korun českých. Ale co, my si to přece můžeme dovolit! Shodou okolností se točilo jen pár kilometrů od místa, kde jsem v té době bydlel, ale oblast natáčení byla bohužel neprodyšně uzavřena s typickou německou důkladností. Po skončení jsem se však na některá filmová místa šel podívat a v Čechách by se to dalo natočit úplně bez problémů a s podstatně menšími obtížemi.
  • Fantasticky natočený film selhává na laciném scénáři. O co víc si Tarantino lámal hlavu s geniálními filmovými kompozicemi a přepečlivým výběrem herců, tak o to méně se zajímal o to čemu se říká věrohodnost a uvěřitelnost postav. Film se tak odehrává v paralelním vesmíru a jestli něco připomíná ze všeho nejvíc, tak westerny Sergia Leone. Úvodní scéna je dokonce kompilátem z několika slavných westernů. Když se mu to někdo pokoušel sdělit tak jednou v afektu řekl, že takhle se to skutečně stalo. Film tak rozdělil diváky a kritiku do dvou nesmiřitelných táborů. + Každopádně vydělal jen v kinech 320,4 milionů dolarů a posbíral Oskara a 7 dalších nominací (z toho jen pro Tarantina 2).
15 150 bodů
10
Nikoli nejlepší, ale pro mě rozhodně nejzábavnější Quentinův film, který nemá hluchého místa. Jednotlivé kapitolky fungují skvěle jak sami o sobě, tak i jako součást tentokráte soudržného celku (na rozdíl třeba od prvního Kill Bill), hlášky jsou smrtící, dlouhé dialogové předehry over the top a herci dokonalí - Piťák nikdy nebyl zábavnější a při jeho americké italštině jdu pokaždé do kolen, Til Schweiger je hrozný hovado (vhodnější spojení mě zkrátka nenapadá), Mélanie Laurent objev jako hrom a Christoph Waltz objev století. Výborná je práce s rytmem vyprávění na úrovni scén (dynamizování prostřednictvím flashbacků a vypravěče) i celku (promyšlené střídání linií, které se systematicky prolínají až do finále, v němž je každá ze stran silně zainteresována). A, přestože to někomu možná vadí, obrovsky mě bavilo přepisování historie ve prospěch posilování momentu překvapení a zvýraznění jedinečné osobnosti záporáka Landy, jenž i díky Waltzovu bezchybnému projevu přetavuje nejdůležitější a potenciálně pochybný zvrat ve zvrat zábavný a pochopitelný. Jeden z klenotů, na něž se mohu dívat pořád dokola a pokaždé najdu něco nového. "Auf Wiedersehen tvejm náckovskejm koulím" hláškou desetiletí.
8
Bylo nebylo v nacisty okupované Francii.......... Quentin Tarantino natočil skvělý válečný film. Alternativní historie dokáže vyčarovat zrak i těm kteří znají historii průběžné a i když je to místy až WTF je to super.
5
Dobré scénky s basebalovou pálkou, skalpem a ke konci s masakrovanou tváří hitlera samopalem. Jelikož je v tomto filmu hóóóódně dlouhých dialogů (typické pro Tarantina) francouzsky a německy (češtiny hodně málo) tak trochu nuda,
  • brutalita
  • děj
  • dialogy
9 183 bodů
9
Co tohle hergot bylo! Naprosto boží a tak moc svůj film, že Tarantino má zase můj obdiv.. Tolik ikonických postav, jako sorry ale Aldo Raine a Hans Lauda jsou tak geniálně napsání, že mi padá huba, jen když si na film vzpomenu. Sice jak jde o tu Shosanninu linku, tak to trošku skomírá, ale je to právě ona, kdo si tentokrát dopřál tu tolik typickou scénu 1v1 napínavého dialogu, kde se napětí dá krájet, - s Landou v restauraci - která je pro Quentina tolik charakteristická... Přepsali historii a dali tomu grády! 95%