Skrytá identita

84%

Komentáře a recenze 41

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 697 bodů
8
Skvělá zápletka, skvělé herecké výkony. Skvělý film.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Problém tohohle filmu je, že je Scorseseho nejúspěšnější, i když zdaleka ne nejlepší. Možná je to dokonce jeho nejhorší z těch, co jsem doposud viděl. Přesto je to ale čtyřhvězdičkové dílo, i když s odřenýma ušima, protože Scorsese prostě točit umí a má čich na herce, takže se z toho vždycky nějak vykroutí. Hlavně závěr obsahující slušnou dávku cynismu se mi líbil. 70%
hanys_
hanys_
18 771 bodů
10
Poprvé jsem z toho měl trošku guláš (2006), ale druhé zhlédnutí (i s protrpěným dabingem) tohohle hvězdného krimi-thrilleru mě jenom ujistilo, že Departed je (asi) nejlepší Martyho snímek od Casina, který byl nejlepším snímkem od Mafiánů. Tenhle žánr prostě Scorsesemu sedí nejvíc. PS - DiCaprio si to tady zas a opět neskutečně dává.. 9/10
muzz
muzz
18 035 bodů
8
Film nabitý osobnostmi, které podávají vynikající výkony, fakt drama, občas dokonce i vtipné, v podstatě geniální. Jack nezklamal - jako vždy! :)
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
10
Scorsese pracuje opět se svou obrazovou ikonografií a častokrát dojde i na citaci z vlastního díla, především pak na Taxikáře a Mafiány. Jedna z nejzvrhlejších a přitom nejzábavnějších scén z filmu je kokainová orgie Jacka Nicholsona s půvabnými blondýnami laděná do Scorseseho rudé barvy hříchu. Velmi vydařená scéna je když Alec Baldwin přesvědčuje svého mladého zapáleného kolegu Matta Damona o nutnosti oženit se. Zde Scorsese brilantně balancuje na hraně dekadentního humoru, kterým je jeho dílo protkané. Dojde i na scény explicitního násilí. Z hlavy pravděpodobně nedostanete hledání štěnice v sádře, bitku v obchůdku a pochopitelně tradiční závěr, kdy si to tradičně vyřídí všichni se všemi.
lamps
lamps
15 156 bodů
9
Jsem rád, že Scorsese si konečně vybojoval toho svého Oscara, a jsem ještě radši, že to bylo právě zásluhou tohoto snímku. Po dlouhé době zase další nefalšovaná gangsterka, kde jsou záporáci tvrdí a nelítostní, kladní hrdinové nečitelní a scénář tak dokonale promyšlený a gradovaný, že mi po skončení vytvořila pusa krásné o. Tolik režijních nápadů a působivých scén na jeden film, to je skoro až škoda, ovšem já si rozhodně nestěžuji. Překvapil mě Leonardo DiCaprio, který předvedl do té doby asi svůj nejlepší výkon, své postavě vtiskl parádní charisma a bok po boku jako vždy výbornému Nicholsonovi nijak výrazně nezaostává. Ještě více mě ale šokoval Mark Wahlberg, jemuž se dostalo s předstihem největší role jeho kariéry, a on se jí zhostil nezapomenutelným způsobem. Naprosto poprávu nejlepší film roku, díky kterému to Scorsese vrátil akademikům i s úroky.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
Z Martin Scorseseho se časem díky filmům jako Taxikář, Zuřící býk, Mafiáni nebo Casino vyklubal jeden z nejtalentovanějších a pravděpodobně nejvlivnějších filmařů všech dob, na uznání v podobě Oscara ale čekal velmi dlouho a definitivně se dočkal až během své šesté nominace za režii snímku Skrytá identita. Tento remake japonského snímku Volavka též získal Oscara za nejlepší film. A i když na Scorseseho zmíněné vrcholné filmy Skrytá identita nestačí, přesto je Skrytá identita je neuvěřitelně skvěle natočená práce a právem oceňovaný film. Skrytá identita neuvěřitelně pracuje se svými postavami a vzniká z toho geniální hra na kočku a na myš. Speciálnímu vyšetřovacímu úřadu dochází trpělivost s podsvětím vedeném gangsterem Frankem Costellem a rozhodnou se, že do jejich řad vyšlou Williama Costigana, mladíka pocházejícího z kriminální rodiny, ale jenž by se rád stal policistou jako krysu, která má na Costellovo kriminální impérium vyzvídat. Co ale většina netuší je to, že si Costello vycvičil svou vlastní krysu Colina Sullivana a tento jeho chráněnec je aktuálně příslušníkem Massachusettské státní policie. Jde tak vlastně o příběh dvou přetvařujících se protagonistů a komplikovanou síť kde vše najednou může být jinak než se zdá. Skryté identitě nechybí podobný vypravěčský drive jak je tomu u filmů Martina Scorseseho zvykem a film má tudíž klasicky Scorseseovské divoké tempo. Scorsese zde jako vždy umí bravurně vystavět atmosféru a u Skryté identity jednoduše vytvořit dojem naprostého napětí. Všichni herci jsou úžasní: Leonardo DiCaprio a Matt Damon jsou dva o sobě většinu času nevědoucí rivalové, kteří jsou i přes stejné místo na šachovnici totálně rozdílní a je velmi zajímavé vnímat jejich vzájemný kontrast. Především Leonardo DiCaprio si opět zvolil náročnou a komplikovanou roli a i když je jeho výkon v roli Billyho Costigana v rámci DiCapriovi kariéry trochu zapadlý, DiCaprio i zde utvrdil pozici jednoho z nejtalentovanějších herců Hollywoodu. Mattu Damonovi jinak role Colina Sullivana sedne a představitel především kladných rolí zde dostal šanci ztvárnit padoucha i přesto, že se většinu času přetvařuje. Mark Wahlberg se zde jinak objevil jako drsný seržant Dignam a tento výkon mu vynesl až nominaci na Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve nejlepší roli. Není se čemu divit, protože Wahlberg tuhle drsnou roli pojmul naprosto bravurně a jeho charakter je ve finále přece jen jeden z těch nejzajímavějších. Je tu Jack Nicholson v roli Franka Costella, který byl inspirován Whitey Burgerem a jedná se o jeden z posledních hereckých výkonů Jacka Nicholsona před jeho hereckým důchodem. Nicholson si roli tohohle zlého mafiánského bosse naprosto užil a díky jeho iniciativě vznikl velmi zásadní mrazivý moment, který nečekal na place nikdo krom samotného Nicholsona. Je tu Vera Farmiga ve své víceméně průlomové roli, velmi fajn Alec Baldwin, velmi dobrý Martin Sheen nebo také Ray Winstone jako Costellův zástupce French z kterého jde vyloženě takový zvláštní pocit. Prostě a jednoduše další Scorseseho film s naprosto bravurním castingem. Po dramaturgické stránce není Skrytá identita dokonalá a dost možná by neuškodilo jí v nějakých momentech ustřihnout křídla. Samotný scénář Skryté identity je jinak bravurní a scenárista William Monahan za něj právem získal Oscara za nejlepší adaptovaný scénář (pořád jde o předělávku japonského originálu), přece jen ale možná na mně bylo všech těch zvratů na závěr tak trochu moc. Nejde ale vyloženě o momenty, které by výsledný zážitek kazili a takové finále Skryté identity je šokující a zároveň naprosto skvěle vystavené. Je tam toho dost možná moc a potencionálně z toho všeho mohl být vytěžen materiál na ještě jeden film (původní japonský film se dočkal dvou pokračování a samotná Skrytá identita se měla dočkat pokračování, které bylo zrušené). Skrytá identita je ale pořád bravurně natočený thriller, který nepřišel o Scorseseho klasicky stylovou hudební dramaturgii, krásné záběry (Michael Ballhaus jednoduše) nebo bravurní hyperaktivní tempo. Zároveň ale vyvolává pocity, že se toho ve svižných dvou hodinách a půl možná stalo až příliš, což se prostě u Scorseseho předchozích filmů nestalo i když případně trvali ještě déle (třeba jako Casino se svými 3 hodinami). Skrytá identita je velmi dobrý film, který si právem došel pro ty nejprestižnější filmové ocenění, přece jen jde ale v rámci tvorby Martina Scorseseho o dramaturgicky, tempově a především i emocionálně trochu slabší zážitek. Mistrovské obsazení, bravurně překombinovaná a přesto srozumitelná zápletka (s menšími slabými pasážemi a těžce uchopitelným koncem) a především viditelný rukopis jednoho z bezpochyby nejtalentovanějších filmařů všech dob. Skrytou identitu nejde vyloženě milovat, jde jí ale mít velmi rád. I slabší Martin Scorsese je pořád Martin Scorsese.....
Danny F.
Danny F.
11 166 bodů
5.5
Solidní, ale nijak překvapivý děj. V podstatě dobře koukatelný film.
hrumsrt
hrumsrt
9 279 bodů
8
Co do obsazení, tak už dlouho jsem neviděl nic podobného.. Řada vynikajících výkonů (DiCaprio, Nicholson) navíc spousta velkých herců v menších rolích, kde prostě zvládli odvést vážený výkon (Sheen, Baldwin).. Ať už úvod snímku, tak hlavně konec působí poněkud zmateně, kdy si troufnu tvrdit, že závěrečná půlhodinka už je zbytečně překombinovaná, že divák už věří, že je tohle konec, ale neustále se něco zamotává (rozmotává). Zklamáním je navíc postava napsaná pro Matt Damona, která měla pro mě hodně nejednotnou linku, kdy vůbec není problém střídat strany, jako ponožky a to úplně bez citů (na rozdíl od DiCapria, kde jsem cítil, že je to pro něj hodně vypětí naráz). 80%
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
9
Tento film mě na dvě a půl hodiny přikoval k židli a pak mě na dalších půl hodiny vzal slova. Scorsese je prostě borec a předvedl opět něco neskutečného.