Úplné zatmění

72%

Komentáře a recenze 4

9 284 bodů
4
Jako mladší jsem věřil, že za větví Prokletých básníků budou tací, kteří psali o něčem drsném, o něčem cool, za co je ale nemohli tehdy pochopit. O to smutnější bylo pak zjištění, že tomu tak není a spíše to byli lidé, kterým tehdejší společnost nedovolila být sebou samým.. Úplné zatmění je příběh o jednom osudovém setkání v rámci téhle literární odnože. Postarší Paul Verlaine se vzhlédne v mladém dravém Arthurovi Rimbaudovi a společně poznávají slasti a zákoutí bohémských životů. Ale jak brzy poznají jsou dokonalým protějškem jeden pro druhého nejen v rámci profesní obce... No, nebavilo mě to. A nevím jestli na mě povinná projekce kdysi ve škole nezanechala nějaké následky, jelikož nuda může zabíjet.. Co na to, že jde možná o herecký koncert tehdy ještě začínajícího Lea, když dnes si na jeho Rimbauda málo kdo vzpomene. Nemám tu jeho postavu rád, takový nevybouřený fracek, kterému není nic svaté a musí být po jeho. Možná to totiž vypadá, že ostatním postavám pomáhá odemykat sebe sama, ale copak o to někdo stál? Taková ponurá hovadina, která na historickém podnose servíruje leckdy čiré divácké utrpení.. Aspoň, že je o tomhle dneska ticho. 35%
9 025 bodů
7.5
Zodpovědně uchopené bohémství, které se v ruku v ruce opírá o hlavní představitele a dokáže ke dvěma básníkům utvořit pomíjivý vztah. Jak pohrdání, tak soucit. Díky tomu film může zaujímat i nyní, neboť takto různě rozpoložené charaktery by jinde pohledal, a to i přesto, že příběh dvou básníků příběhové nemá moc čím zaujmout.
lukas
lukas
1 523 bodů
8.5
Film, ke kterému se vracím. Skvělí herci (DiCaprio, Thewlis), hudba (Kaczmarek), linka příběhu, retroatmosféra. A mám radši český dabing. Když jsem film viděl poprvé s titulky, rozhodilo mě to ;-)
Hazel
Hazel
221 bodů
8.5
Tento film mne přivedl k básním Arthura Rimbauda a od té doby již uplynulo pár let a já ho viděla ještě mnohokrát. Na úchvatné scény Leonarda DiCapria se nikdy neomrzí dívat. Jak on, tak i David Thewlis se obnažili až na samotné dno lidské psychiky a vzniklo dílo, na které se nezapomíná. Ztělesnili muže sebedestruktivní, zlomené, nadané a nemocné svou lidskostí... Zkrátka se vzpomínka na dva prokleté básníky vsunula do podvědomí hluboko a film spustil i touhu vědět o těchto životech dvou mužů více. Těžké je poté rozklíčovávat, co je ve filmu pravdivé a co ne, ale ojedinělé scény vám berou dech. Chcete doopravdy vědět, kdo byl Rimbaud? Koukněte se na film a čtěte jeho básně. Ty si po filmu budete vykládat snadněji... Jeden z mých nejoblíbenějších filmů... "Nejvíc se bojím toho, že se na mě budou ostatní dívat tak, jako já na ně." (Leonardo DiCaprio - scéna z hospody)