Životy těch druhých

77%

Komentáře a recenze 8

29 851 bodů
7.5
Pěkné špionážní drama dle skutečné události. Příběh disidenta a na něj nasazeného tajného příslušníka Stasi, který najde v umělci a disidentovi v jedné osobě sympatie a uvědomí si, jak špatný systém je. Agent je však na konci mírně heroizován a snímek se nezabývá tím, kolika lidem zničil život před svým prozřením. Odhlednu-li od korektnosti a svého názoru na skutečnou událost, jedná se o snímek, který je napínavý, dobře natočený a stojí za to ho vidět.
6
Další případ, kdy síla námětu táhne celý film. Tady to ale není tak jednoznačný úspěch. Chyběla mi pořádná gradace a skutečné navození atmosféry. Bylo to neustále odtažité a já se s jedinou z postav nedokázal úplně sžít, což u filmu založeného na osobní tísni rozhodně je problém. Až moc velká sázka na jistotu s tíživým tématem blízkým německému (a ostatně i našemu) národu je očividná. Takové Ucho dokázalo ve dvou lidech a přímo v roce 1968 navodit mnohem přesvědčivější atmosféru.
10
Životy těch druhých jsou sugestivní kombinací dramatu a thrilleru, které mají ovšem svým zpracováním daleko do nudných evropských dramat s často poněkud záhadným posláním. Film má naprosto realistickou vizuální stránku, zajímavou hudbu a špičkové herecké obsazení tvořené předními německými hráči. Ústřední herecké trio podává ve filmu velmi přesvědčivé výkony, zvláště pak nedávno zesnulý Ulrich Mühe v roli inteligentního šmíráckého fízla. Je důležité zmínit, že Koch i Mühe byli také garancí pro financování filmu a konkrétně Mühe prohlásil, že dostal již celou řadu scénářů o historii DDR, ale tenhle byl zdaleka nejlepší. Oproti českým Poutům dokonalý film. Film má konzistentní scénář a sevřenou atmosféru místa a děje.
7.5
Žádný strhující a dojemný zážitek se nekonal, ale snímek sledující pravdivé události z těžké, napětím prostoupené doby měl přesto svou sílu. Hlavně za to mohly výborné herecké výkony. Vždy jsem si myslel, že Němci jsou jako herci úplně prkenný, ale zde se sešla parta lidí, kteří opravdu umí. Příběh sice není kdovíjak zajímavý, ale natočen je velmi dobře a donutí vás se zájmem očekávat konečné rozuzlení. Geniální dílo bych v tom určitě nehledal, ovšem svým pojetím strčí film do kapsy mnoho věhlasnějších špionážních snímků..
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Tak tomuhle filmu nechybí ani ta třešnička na dortu, takhle skvostně natočený snímek o státní bezpečnosti a to z kteréhokoliv státu východního bloku jsem ještě neviděl. Od pana režiséra určitě ještě něco shlédnu, jeden z nejlepších filmů co jsem viděl. Doporučím zde český film Pouta, pro srovnání.
bidlobox
3 802 bodů
9
Věrohodný film o praktikách východoněmecké Stasi. V hlavních rolích skvělý Ulrich Mühe a Sebastian Koch.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
6.5
U filmu jsem se vysloveně nudil. Nic až na konec mě nezaujalo. Nemám k tomu co víc říct. Nemohu prostě dát více...
jakub.polak
181 bodů
9
Tohle je ten pravej 90% film. Ondříčkovi (Ve stínu) pár procent uberu... Celkově kvalitní film, napínavý a propracovaný. VELMI oceňuji nezaujaté vyprávění příběhu, kde tvůrci nepoužili nudná, citově vyděračská klišé, klaďasů a záporáků, dobra a zla atd... Bravo