Hazardní hráč

75%

Komentáře a recenze 4

29 308 bodů
6
Na černobílou klasiku o hazardní hráči s Paulem Newmanem jsem se těšil, ale dostavilo se mírně zklamání. Film je jednotvárný a krom billiardových partií a prázdného života hazardní hráče se v něm až tolik neděje. Dá se říci, že film je přímočarý, jednoduše natočený, pěkná kamera i střih.. za mě ale jen nadprůměrná záležitost.
28 305 bodů
9
Tak hrdého hráče biliáru aby člověk pohledal. Mladý, zatvrzelý až přidrzlý a odvážný zároveň. Paul Newman v roli takového hráče pod jménem Eddie Felson a očekávaně ve skvělé formě. Těžko říci jestli se jedná o jeden z jeho nejlepších snímků, ale je fakt, že tu svým herectvím dokázal velmi dobře zapůsobit. V příběhu je zvýrazněno jisté přesvědčení a hlavně chamtivost. Tím Eddie rapidně vyniká a to ho přivede do nemalých problémů, ale i kupodivu dopomůže i na výsluní. Těžko hodnotit takový charakter. Černobílý obraz je pro navýšení atmosféry dobře využit a tak i po obrazové stránce je na co se dívat. Svoje doba je tím taktéž skvěle charakterizována. Film má velmi pomalé tempo, což má za následek stopáž přes dvě hodiny. Avšak ty z filmového hlediska promarněné nejsou. Paul Newman ještě v době, kdy ještě nebyl věhlasnou hvězdou, ale už byl na samém prahu.
22 268 bodů
8
Překvapivě silný film se skvělým Newmanem. Škoda, že Rossen nevyužil veškerý potenciál. Samotný kulečník mohl být prodaný mnohem líp. I příběh. Takhle jen slušný zážitek, nahoru tažený hlavně Newmanem.
avenis
avenis
7 963 bodů
9
Netušila jsem, že film Barva peněz je volným pokračováním Billiárového krále/šampiona. Dodatečně jsem si tedy doplnila vzdělání... a téměř jsem nedýchala. Elegantní hra skvěle zvládnutá krásným Paulem Newmanem, osobitá Piper Laurie a svět peněz. Buď a nebo. Všechno nebo nic. A to vše natočeno černobíle, čistě a plasticky. Moc krásný zážitek. (7.3.2021)