Recenze Batman se vrací

Host
  • 80%
    0
    0
    23. 12. 2017
    Brenan88 (45177 bodů)

Druhý Burtonovský Batman se nese snad ještě v temnějším a depresivnějším duchu než díl předešlý. Dopomáhá tomu i postava padoucha Tučňáka a vlastně i atmosféra,která panuje v celém Gothamu. Opět samozřejmě výborná režie a výborný soundtrack od Elfmana. Herci opět zvolení výborně. Nikoho vhodnějšího než DeVita si do role tučňáka nedovedu představit,Walkena mám rád na jakýkoliv způsob a Pfeiffer je jako Kočičí žena v sadomaso obleku děsně sexy. Těžko bych mezi prvním a tímto dílem hledal vítěze. Pro mne jsou stejně kvalitní.

• 100%
    0
    0
    11. 3. 2018
    martin-mickey-stusak (25443 bodů)

Tim Burton a Batman podruhé. Dojem sice kazí fakt, že se už ví co od toho očekávat, ale i tak se jedná o dílo hodné chvály po všech stránkách. Michael Keaton opět nezklamal. Jeho pojetí Bruce Wayna vs. Batmana se do dnešních dnů zopakovat nepodařilo. Scénář přináší nové postavy, nové padouchy, nové dobrodružství. Zkorumpovaný podnikatel Max Shreck, Oswald Cobblepot/Penguin a Selina Kyle/Catwoman. Co postava, to osobitý charakter za doslovně hereckého koncertu jejich protagonistů. Temná atmosféra zachována, i komiksu blízké kulisy. Příběh sice už ne tak silný, ale stále komiksově zásadový. Volné pokračování dopadlo dobře a je věčná škoda, že se Tim Burton nepustil i do třetího snímku, opět s Michaelem Keatonem v hlavní roli a dokonce i s návratem Catwoman. Proč se tak stalo, čímž štafetu převzal Joel Schumacher, je již jiná kapitola.

• 60%
    0
    0
    23. 12. 2017
    Pete69 (19971 bodů)

Podle mě by si Batman zaslužil lepšího soupeře, než tučnáčího muže, ale musím uznat, že atmosféra filmu je dost děsivá a ponurá a to ve mě dojem zanechalo. Tento díl Batmana považuji za spíše průměrný ze všech příběhů. Jako film je to ale nadprůměr, takže 60%.

• 80%
    0
    0
    27. 12. 2015
    Sheldon (16014 bodů)

Poněkud překombinované pokračování výborného Batmana, které se hemží velkým množstvím postav, jež hrají osvědčení charakterní herci. Film si však bezesporu ukradla Michelle Pfeiffer, která je v kočičím kostýmu sice možná jak ze sadomaso salónu, ale hraje to skvěle.

• 85%
    0
    0
    18. 12. 2017
    lamps (14836 bodů)

Společně s prvními dvěma články Nolenovy trilogie nejlepší filmový Batman, jemuž ta Burtonova vizuální poetika sedí lépe než předchůdci - bude to nejspíše zasazením do období Vánoc, za jejichž zasněženou fasádou Burton zkrátka nalézá morální špínu a temnotu s dlouhodobou grácií. Skvělý Tučňák DeVito našel pevný balanc mezi karikaturou a skutečnou hrozbou, ukrývající se ve stokách a v bizarních oblecích, a do příběhu náramně pasuje i druhý, jakýsi polovičatý antagonista v podobě Catwoman (s čarovnou tváří nejhezčí herečky své generace). Batman je tak součástí vyváženého charakterního trojúhelníku a vyloženě jen reaguje na činy ostatních (a je jediný, kdo má nejčistší úmysly). Důležitá a skvělá je ale i postava Christophera Walkena, která svými činy svádí všechny dohromady. Závěrečný fight mi sice zase přišel trochu úsměvný a drama moc nefunguje, ale vše vynahrazuje důmyslná vztahová struktura a neopakovatelně morbidní komiksový nádech, na který je za doprovodu Elfmanovy výrazné hudby radost pohledět.

• 90%
    2
    0
    2. 1. 2017
    JosefTomas (8394 bodů)

Temnější, dospělejší a tvrdší. Burton tlačí na pilu a oproti prvnímu dílu Batmana trápí o dost víc, díky navýšení počtu padouchů. Nebojí se zároveň přestřelit a nachází vyváženost mezi groteskou a vážností, přičemž výsledek je pokračování, převyšující originál.

• 95%
    0
    0
    11. 4. 2016
    squirrelpool (6929 bodů)

Batman od Burtona patří mezi nejoblíbenější filmy mého dětství. Tehdy mi to nedocházelo, ale fandové si museli rvát vlasy ještě víc než po obsazení Afflecka, když byl oznámen Michael Keaton. Výška, postava, pohled, koho by napadlo, že Batmana zahraje tak fantasticky. Ne tak překvapiví, ale stejně úžasní byli i Danny DeVito a Michelle Pfeiffer. Pro mě je to ta nejlepší Catwoman. Halle Berry, Anne Hathaway a ani ta holka z Gothamu se absolutně nechytají. Anne Hathaway film akorát kazila, to prostě není ten typ. Bohužel se překvapení ala Heath Ledger nekonalo. No a o Berry nemá cenu vůbec mluvit. No a konečně Burtonovo velmi osobité ztvárnění mi jindy leze krkem, ale tohle se mu povedlo. Parádně pochmurný Gotham. Pravda, předlohy se to moc nedrží, viz DeVito a Pfeiffer, ale to vůůbec nevadí. Spíš naopak.

• 100%
    3
    0
    6. 12. 2017
    SNCIS (6519 bodů)

Michael Keaton znovu jako Batman, Michelle Pfeifer v roli Catwoman a Danny de Vito jako zlotřilý tučňák. Burtonův podpis je cítit z každého záběru, celý film je pořádně temný a takový má Batman bejt. Moje srdcová záležitost stejně jako jednička. Hlášky: Batman: "Víte, že jmelí může být jedovaté, když ho jíte?" Catwoman: "Ale polibek může být ještě jedovatější, když ho prožíváte." / Max: "Selino?! Selina Kylová. Jste propuštěna.A vy Brucy Wayne. Proč jste oblečen jako Batman?" Catwoman: "Protože on JE Batman, ty pitomče!" / Tučnák: "Jenom žárlíš, protože já jsem geniální blázen a ty musíš nosit masku." - 100%.

• 90%
    0
    0
    27. 11. 2012
    VitvarJane (4479 bodů)

klasika, která nikdy neuškodí... výkon Michelle Pfeiffer jako kočičí ženy byl fajn... konečně něco, v čem není romantická hrdinka..

• 95%
    0
    0
    13. 9. 2013
    saboter (3559 bodů)

Parádní film se skvělímy herci skvělým zpracováním sice to na temného ritíře nemá ale je to parádni film.

• 80%
    0
    0
    27. 9. 2012
    TARANTlNO (3339 bodů)

Velmi vydařené pokračování pana netopýra.Je vidět,že Tim Burton dostal díky celosvětovým tržbám z prvního dílu větší pokladničku s kterou se vypořádal na výbornou.Vizuální efekty,atmosféra,dobré masky a postavy Danny DeVito jako Tučňák vynikající,Michelle Pfeiffer v roli sexy Kočičí ženy a Batman Michael Keaton tradičně charismatický s dobrým výkonem.Tim Burton dodal atmosferově velmi dobrý komiksový nádech.

• 60%
    0
    0
    19. 6. 2013
    výfuk (2971 bodů)

To samé se vrací. Dalo by se říci, že se opakovala jednička. Hudba byla mnohem výraznější - Elfman a Burton je jasný motiv. Herci sice docela hezky, spíš chvalitebně odvedli svou práci. Burton se zřejmě i u jedničky snažil co mohl, ale mně Batmana spíše znechutil.

• 75%
    0
    0
    14. 5. 2022
    Martrix (2457 bodů)

Batman se vrací, letos slaví třicet let. A ani v kontextu filmů, ve kterých se od té doby Netopejr objevil, si nevede vůbec špatně. Je to díky scénáři, ale především Burtonvizuálu, který je natolik osobitý, že se s dnešní převážně CGI výpravou nedá srovnávat. A své na tom má jistě i obsazení. Přestože je Keaton nejmenší ze všech Batmanovských herců...měří jen 175cm a působí třeba oproti Affleckovi velmi subtilně, ničemu to nevadí, protože o to lépe vynikne, že je to jen obyčejný, lehce autistický člověk v kostýmu. Pinguin mu společně s Catwoman dávali solidně zabrat, aniž by sami museli mít nějaké superschopnosti, nebo nečekané zdroje. Stačila zášť, nenávist, zloba a frustrace. V tomto ohledu, tento starý kousek dokonce převyšuje některá novější zpracování. Resp. Nolan postavil vedle Batmana vynikající záporáky, kteří byli schopni utáhnout film i sami. Batman se spíš plácal ve svých vnitřních konfliktech a celá trilogie je především akční thriller. Později pak bylo nutné Batmana vytunit, aby ve společnosti superhrdinů nevypadal zbytečně. Jak by mohl čelit chytrý, ale malý obyčejný chlápek Supermanovi? Proto je tato verze Batmana nasvalený a technologiemi prošpikovaný chytrák s megalomanským komplexem. Burton udělal v rámci scénáře, se svými postavami jakousi skupinovou terapii, kde se všichni krásně doplňují. Netrumfují se svými schopnostmi, ale mírou své příčetnosti a intelektu. S ohledem na žánr, je to asi nejvěrnější způsob adaptace starých komiksů s Batmanem. Velkým obloukem se k němu vrací The Batman, ale bez toho gotického vizuálu to není tak úplně ono. Když je řeč o kontextu...dnes se chrlí komiksárny jako na běžícím pásu, ale když přišel v roce 1989 Burton s Batmanem, šlo o velmi odvážný počin, který mohl v jiných rukou dopadnout tak špatně, že k tomu rozmachu mohlo dojít mnohem později, nebo vůbec.

• 95%
    0
    0
    27. 11. 2014
    Larrysbride (2072 bodů)

Mám jeden velký sen. A tím je být Michelle Pfeiffer v tomhle filmu... Filmu, který mne jako pětiletou holčičku pohltil a ani po téměř dvaceti letech nepustil. Ba dokonce zcela změnil můj pohled na superhrdiny a kinematografii vůbec. Dodnes si pamatuji každou vteřinu a každý vjem, který se mě zmocnil, když jsem tehdy náhodně přepla kanál a shlédla Bruce Wayna v jeho pracovně bezmyšlenkovitě čekat na Batsignál a Kočičí ženu jen tak ladně "popravovat" manekýny a s elegancí sobě vlastní se vyrovnávat s týpky z ochranky. Pane Burtone, děkuji! (Jen kdyby Vám nechali i to třetí pokračování...)

• 80%
    0
    0
    21. 5. 2014
    jvempire (1208 bodů)

Velice zdařilé pokračovnání.

• 80%
    0
    0
    1. 3. 2017
    katik.m (836 bodů)

Burtonovi filmy s Batmanem se nedají srovnávat s NOlanovým Temným rytířem, jelikož jde o úplně něco jiného. Burton vtiskl Batmanovým filmům specifický look, který rozhodně stojí za to. Líbí se mi více hlavních (záporných?) postav. Když jde Batman proti Michelle Pfeiffer, Christopheru Walkenovi a DeVitovi, je to jednoznačně super!

• Temná atmosféra
    • Děsivě nechutná smrt DeVita
    • 80%
      1
      0
      15. 2. 2017
      Bad (458 bodů)

Burton to bere z jiného úhlu a místo života Batmana/Bruce Wayne se dočkáme životů Penguina a Cat- woman. Scénami i šílené a plné nevysvětlitelných věcí, ale i přes to je to výborné. Noví herci svoje role zahráli skvěle a hlavně Michelle Pfeiffer v roli Cat- woman je skvělá.

• 100%
      0
      0
      31. 12. 2013
      Sir.Hovado (434 bodů)

Dvojka možní ještě lepší než jednička, ale na komiks i Burtona docela těžká deprese. Vlastně jsem se vždycky divil, že tohle studio režisérovi dovolilo.

• temná atmosféra
      • režie
      • herci
      • hudba
      • chvílema možná až moc temné :)
    • 60%
      0
      0
      1. 10. 2019
      snek (95 bodů)

Zase ta skvělá Burtonova atmosféra jako z pohádky. Ovšem hlavní záporák jakožto tučňák, to bylo velice komické a ztratil jsem tak nějak vážnost toho filmu. Ale musím uznat, že ty 2. hodinky mi utekly jako nic, ale když jsem se na závěr zamyslel, o čem to vlastně bylo, tak nemůžu lehce nezkritizovat. Alespoň cat woman byla pořádná kočka ;).

• 75%
      0
      0
      9. 12. 2012
      jfkbeta (56 bodů)

Michelle Pfeiffer je prostě kočička a sluší jí to velmi i v Temných stínech.
      Danny DeVito jako tučňák prostě již narozen.Tento Batman dřží velice vysoko laťku k prvnímu dílu.Návrát k Batmanovské kvalitě se konal až s dílem kdy začíná.Moc mě baví výtvarné pojetí city jak v 1 tak ve 2.

Hodnocení a recenze Batman se vrací

78 ? ?
    jak hlasovat?