Lovci pokladů

72%

Komentáře a recenze 21

47 084 bodů
7.5
Přesně takové typy filmů mám hodně rád. Baví mne spolu s hlavními hrdiny řešit šifry a zažívat to dobrodružství. Lovci pokladu sice nejsou dokonalým filmem,ale to co nabízí dělají velmi dobře. Nicolas Cage zde ještě předvádí solidní výkon (na dlouhou dobu naposledy) a Sean Bean ve své klasické roli záporáka předvádí standartní výkon.
29 697 bodů
6.5
Podobné filmy typu Šifra mistra Leonarda mě baví a zároveň strašně štvou. Je to dobrodružné, mírně akční a intelektuální a vždy se to zvrhne v totální klišé a ke konci jsou tyto filmy tak překombinované a scény přehrané, že to bije do oční. Přesně toto je i případ Lovců pokladů. Přesto je to slušný film. 65%.
28 387 bodů
8
´Lara Croft - Tomb Raider´ (2001) zkalila vody na bázi archeologického dobrodružství a tím i divácký zájem o takový typ filmů, čehož se mnozí filmoví tvůrci náležitě chytli. Obdobných snímků vzniklo vcelku  hodně. Snímek ´Lara Croft - Tomb Raider: Kolébka života´ (2003) už bohužel propadla, tak těžko říct, jestli to nebyl impuls vyprodukovat obdobný námětový status, jen tentokrát s mužským hrdinou alá Indiana Jones. I když je fakt, že režisér Jon Turteltaub tvůrčí návaznost na dílo Stevena Spielberga plně odmítl. Věřit tomu můžeme a nemusíme, neb společných sounáležitostí je tu více než dost. a to i s výše zmíněnou Larou. Tak či onak, snímek s archeologickým hrdinou a historikem Benjaminem Franklinem Gatesem je daleko akčnější, neodehrává se někde v orientu, ale v útrobách amerického velkoměsta. A podivem je, že se to stylem bádání a luštění šifer dokonce hodně dotýká i románu Dana Browna ´Šifra mistra Leonarda´, který byl zfilmovaný dva roky po tomto. Brilantní režie se stala zárukou, což bylo zájmem diváků potvrzeno. Odkazy na různé konspirační teorie, zobrazující moc tajných společenství úzce propojených s aktivitami předních politiků, je něco, co vůbec přidalo dějovému konceptu na přitažlivé  zajímavosti. Snímek působí jako běžný popcornový akční film, což také způsobuje neblahý pohled právě svou odlukou od typického dobrodružství. Ale, nakonec, proč ne? Důležité je, že se jedná vesměs o zábavnou, široce koncipovanou, etudu, která dokázala využít nastavení námětu k příjemné akční a efektové podívané.
6
Docela ost mě překvapilo, jak málo mám Lovce pokladů nerad. Hodí se sem Cage, hodí se sem Jerryho producentství. Jako zábavná jízda a jakýsi pokračovatel Sommersovy Mumie rozhodně dostačující.
6
Dobrodružná blbinka s typickým vizuálem provázející skoro všechny Bruckheimerovky. Někdy se až moc spěchá, takže to luštění indícií pak působí legračně jednoduše. Nicméně, pořád jsem se bavil o dost víc než třeba u posledních Langdonovek.
Fingon
16 886 bodů
8
Na první shlédnutí zábavné, ale Indianovský potenciál v tom nevidím. Ale protože mám konspirační teorie rád (narozdíl od pirátů, i když Cage ZDALEKA nesahá Deppovi ani po paty, a to ani herectvím, ani charizmatem), Lovci pokladů mi přišli vhod jako příjemná oddechovka. Ovšem shlédnu-li to ještě jednou, nejspíš půjdu s hodnocením dolů.
6.5
První polovina až nečekaně super (pokud okamžitě akceptujete béčkovost příběhu), ta druhá roztahovaná více než nohy thajské prostitutky, degradující poměrně zábavnou záhadologii na stupidní rodinnou sci-fi. Jak se mohl v tomhle scénáristickém mišmaši objevit bombarďák Harvey Keitel, to je mi záhadou, kterou by snad ani snaživý Nick Cage nerozluštil...
3.5
Pro mne trochu nudnější odvar dobrodružného filmu.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
6
Příjemně odvedené řemeslo, které však neobsahuje jedinou scénu, na kterou byste si za týden dva vzpomněli. Sterilní akce je vetkaná do hloupoučkého předvídatelného scénáře a tááákhle natahovaného konce a herecké esa typu Jon Voight a Harvey Keitel jen mdle přihrávají zcela rutinnímu Cageovi, který stejně jako oni neměl příležitost předvést něco pořádného. Turteltaub propásl jedinečnou šanci a jako tolikrát předtím nepřekročil stín své průměrnosti.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Tak si musím říct, že po Indiana Jonasovi je toto můj druhý nejoblíbenější film, ohledně hledání nějakého pokladu. I přesto že to spolu srovnávat rozhodně nejde. Film který je zajímavě spojený s americkou historií a deklarací nezávislosti je super nápad, který jsem nikde jinde neviděl. Pár dalších zajímavých nápadu na zakrytí nápověd a vodítek. Navíc i Nicolas Cage nebyl vůbec špatný. Mě to fakt bavilo a jedny z mých nejoblíbenějších filmů.