Speed Racer

64%

Komentáře a recenze 17

10
Tenhle film mi vždy přišel nedoceněný - a i tohle přesvědčení samo bylo nedoceněním, protože je ještě mnohem lepší, než jsem myslel, když jsem ho viděl poprvé. Nikdy neodpustím světu, že tuhle ryzí radost odmítl.
6
Sisters Wachowski si tím hodně pohráli. To je vidět snad z každého záběru, jak je to vypiplané. Boužel, ten děj na můj vkus moc zklouzl k nudnému rodinnému filmu. Hirsch a Fox hráli uplně něco jiného než zbytek herců, kteří si snad vážně mysleli, že točí rodinnou komedii...Nebo to nakonec měla být komedie? :) 5/10
Fingon
16 886 bodů
8
Po technické stránce naprosto úžasné, tenhle film je co se střihu (mám chuť spíš mluvit o míchání a stírání jednotlivých záběrů než o stříhání) podobně revoluční jako Matrix. Obávám se ale, že narozdíl od bullet-timu bude tenhle styl o dost obtížnější na naroubování na další projekty, nemluvě o tom, že ve své úplnosti Speed Racer kvalit Matrixu (alespoň dle mého názoru) bohužel nedosahuje. Příběh mě totiž naprosto nechytl, z tohoto hlediska se mi zdál mnohem zajímavější i takový Milionový závod, který přitom s tématem klasického automobilového závodění nemá prakticky nic společného.
8
Wachowské tímto obviňuji z nedovolené vizuální exhibice a mrhání jejich obřích vypravěčských talentů na námětu tak předvídatelném a svázaném konvencemi nejlacinějších rodinných patosů. Na druhou stranu ale, málokdy (jestli vůbec někdy) se vidí film, který diváka uchvátí a strhne svou originální vizualitou a naprosto geniální časoprostorovou výstavbou natolik, že chce zůstat stůj co stůj součástí toho "laciného a hloupého" a především neskutečně bohatého fikčního světa, který mu je v ohromném tempu a přitom na objemné dějové ploše předkládán. První čtvrthodina představuje jeden z nejkrásnějších vyprávěcích úseků v dějinách filmu, zbytek nepřestává překvapovat lavinou revolučních filmařských nápadů a odvážných rozhodnutí, která, jak vidno, nemají v současné době šanci překlenout modelové návyky značné části divácké obce. To je ale v pořádku, velké filmy vždy budily kontroverze a jejich velikost je relativní. A Speed Racer - neurvalý experimentátor s vlastními stylistickými prvky, nekonečně energický výplach s prolínačkami na úrovni záběrů, žánrů, narativních postupů i filmografického subsvěta Wachowských jako takového - je bezesporu snímkem ohromným, zasluhujícím podrobnou analýzu pro obhajobu jeho odmítaných systémových módů a pravidel. Možná někdy, další projekce jsou nevyhnutelné....
9 318 bodů
2
Poprvé jsem si na film počíhal tak před 10ti lety a ani jako výrazně mladší divák, který měl rád hlavně humor a cool akci, jsem si v tom nedokázal nic najít, tehdy mi to přišlo příšerný. Dnes po letech jsem tomu dal druhou šanci a výsledek? Nechápal jsem, nechápu a nikdy nepochopím.. Ubohej film, který sice oslní osobitým vizuálem, který je jak z reklamy na HotWheels autíčka, ale to je tak všechno. Jelikož jde z části o závodní film, jsem šokován, že ty závody nemají ani špetku napětí.. Otřesný zpomalovačky, trapný dětský humor, kde bych tu opici nejradši proplesknul. Nebaví mě to, čemuž nepřidává ani šílená dvouhodinová stopáž. A příběh je jak z reklamy na tampóny.. 15%
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
8
Retrofuturistická, úmyslně divná a rafinovaně infantilní podívaná!! It´s a funny!!!!!!!!!!!! Go SpeedRacer Go!!!!!
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Neuvěřitelný "speed intense" zážitek válcující svou formou všechny, co si na adrenalin jenom hrají. A že jich je po dnešku ve zpětném zrcátku pěkný zástup (jsou to totiž prakticky všichni). Stylizace je neuvěřitelná, nápadů nepočítaně a všechno jede podle puntičkářsky promyšleného řádu. Tam, kde sítnice dostává oraz a nastupují sluchovody, se ale bohužel s autory hůř slazuje - scénář ve své infantilitě zachází daleko za hranici absurdnosti a i když to ve velké většině případů tolik nebolí (a občas dokonce baví), v té menší mě to vyloženě vnitřně drásalo (ano, šimpanze by měli zabanovat). S drobným odstupem nicméně převládají klady a věřím, že až se k tomu jednou dostanu bez dabingu, bude to lepší. Možná o dost lepší. P.S. Epileptikům vstup zakázán.
kedl
kedl
6 380 bodů
8.5
Speed Racer = videohra, opravdu mi tak zejména během závodů připadal. Což nebylo vůbec na škodu, spíš naopak. Vizuální stránka plná efektů, bouraček a výbuchu obohacená o spoustu pestrých barev mě od začátku zaujala. Naštěstí ve Speedovi nejde jen o závody, ale i o děj, který je docela solidní. O tom jak se nezávislá rodina Racerů postaví bohaté společnosti ovlivňující závodění proto, že prostě milují závody a nesejde jim na penězích. Navíc ne úplný happy end, který by se dal očekávat mě velmi potěšil. Co vytknout? no něco se možná najde, ale ve srovnání s klady je zbytečné se zmiňovat. Možná jen některé akční scény, třeba s ninjami. Ty mi přišli zbytečné a spíš určené pro mladší publiku. Naštěstí byly asi jen tři a ne moc dlouhé. Teď jen nevím kolik hvězdiček snímku dám. Když uvážím, že jsem se při začátku závěrečných titulků přistihl s úsměvem na tváři plným spokojenosti tak maximální hodnocení bude asi na místě.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
10
Moc jsem tomu filmu neveril a nedokazal si predstavit, co na tom ma byt tak skveleho, ale nakonec to prekonalo vsechna ma ocekavani. Nejstylovejsi kousek v kinech za poslednich par let. Myslim, ze z zadneho filmu jsem nemel takovy dojem, ze je rychly a ze tu rychlost muzu citit. Navic je to vtipne a myslim, ze to muze byt dost uspesne. Popisem toho, jak je to formalne udelane, by se daly zabrat stranky papiru, ale proste se to musi videt v pohybu. Zaklad je kazdopadne ve stridani 2D a 3D typu obrazu a v tom, ze v mnoha sekvencich je minimum strihu a maximum stiracek a prolinacek, ktere ten obraz jako by platkuji a vypada to fakt jako manga nebo origami. V nekterych pasazich se prolinaji dva, tri i ctyri deje, odehravajici se zaroven, nebo taky v minulosti, nebo dokonce v budoucnosti. Konceptualne genialni vec a rikam si, jak strasne tezke muselo byt to vymyslet, i kdyz je to ve vysledku jen takova ptakovina pro decka. I kdyz, kdo chce, muze tam najit i nejake to podobenstvi o soucasnem kapitalismu. :)
4
Typická americká pohádka (vychazející z japonského animaku) v novém kabátě s kterého jen bolí oči. Pořád nemužu uvěřit tomu, že tohle mají na svědomí bratři Wachowski od nich bych čekal všechno jen ne tuhle rodinou omalovánku.