martin-mickey-stusak
28 422 bodů •
8
Katastrofický příběh o virové problematice, který je z dnešního pohledu narvaný hereckými hvězdami. Námět je empatický a na svou dobu přívětivě zpracovaný. Nepřehání se v lecjakých monstrózních akcích či nuceným dramatem. Scénář pevně drží už v základech a vlivem postupného a hlavně plynulého vývoje veškerého dějství se už správná atmosféra buduje sama. A uspokojivé je, že se tato vlastnost drží po celou dobu stopáže. Mnohé postavy jsou sympatické, mnohé dokonce i zajímavé. Každý má v příběhu své místo a jeden nad druhým nevyčnívá. Což i znamená, že nikdo není středem zájmu, i když to zdánlivě vypadá, že je to Dr. Jonathan Chamberlain, kterého si střihl Richard Harris. Tedy jeden z cestujících ve vlaku snažící se zachránit co se dá. Snímek je ze sedmdesátých let a stal se tak hluboce inspirativní, že se určité dějové nápady používají dodnes. Máme tu nebezpečí ve vlaku, který se úřady rozhodnou řešit neadekvátní cestou. O co jde už prozrazuje název snímku. A jedná se o nejsilnější okamžik, který však už po tolika letech není po technické stránce zrovna evidentní. Umělost je hodně vidět obzvlášť na vagónech, které v určitých úhlech spíše vypadají jako malé železniční modely. Zub času tedy již nějaké své záděry zanechal. I tak snímek ještě stále umí zaujmout. Jedná se o silný film, který ční nemalou reálností, co se týče událostí ve vlaku. Otázkou je, jestli by bylo reálné i dané řešení. Politický nadhled v daném konceptu je prostě všude. A tak se jedná o film, který má v rámci filmových klasik své stanovené místo.