77%

Komentáře a recenze 9

Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9
Skvostná biografie skutečné osobnosti: Anthony Hopkins s empatií ztvárnil Herberta Jamese "Burt" Munroa (1899-1978), což byl novozélandský motocyklový závodník, jenž v roce 1967 ustavil rychlostní světový rekord na motocyklu, který je dodnes platný. Munrovi bylo 68 let a jeho stroj Indian byl 47 let starý, když vytvořil svůj poslední rekord. Na motocyklu pracoval dlouhá léta ve své garáži, až vyladil jeho výkon na hranici možností a v závodě na utažských jezerech si splnil svůj celoživotní sen. Tuto inspirativní osobnost oslavil jak tento film, tak především jeho představitel Anthony Hopkins.
8
Říká se, že napjatá atmosféra přináší zpravidla velice dobré výsledky a o filmu V zajetí rychlosti to platí stoprocentně. Scénář je napsaný s přesně vybalancovanou dávkou vtipu, sentimentu, hrdinství a sympatické člověčiny, takže film příjemně ubíhá, příliš se nezadrhává pod kůži, ale to je v tomto případě ku prospěchu věci. Takže podaří se nakonec Munroovi splnit sen? Donaldsonovi se to každopádně povedlo a Anthony Hopkins se může opět pochlubit solidním sebejistým výkonem pro herce jeho formátu.
8.5
Okouzlující příběh muže, který se na stará kolena rozhodl uskutečnit svůj celoživotní sen. Anthony Hopkins opravdu září, jeho precizní herectví nemá chybu a proplouvá celým filmem s takovým nadhledem, vtipem a roztomilou roztržitostí, až jsem se občas vracel v čase k Hanksovu Forrestu Gumpovi. Příběh možná není nejoriginálnější, nejvtipnější, nejdojemnější ani nejlépe natočený, ale díky Hopkinsovu projevu ho přesto řadím mezi ty nezapomenutelné:)) "TO JE VAŠE PŘÍTELKYNĚ?-NE, MOJE ŽENA.- NO POTĚŠ PÁNBŮH."
Had
Had
12 338 bodů
9.5
Rodilého Australana, později Novozélanďana Rogera Donaldsona osud amatérského "lovce rychlosti" Burta Munroa dlouhodobě fascinoval: nejprve v roce 1971 natočil krátký dokument „Burt Munro: Offerings to the God of Speed“ s tehdy ještě žijícím Munroem, o pětatřicet let později mu věnoval celovečerní film s charismatickým Anthony Hopkinsem v titulní roli (v originále The World´s Fastes Indian), kterého Munroův osud fascinoval podobně jako režiséra Donaldsona a jeho příběh podal s velkým porozuměním. Stojí za to vidět.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Nádherný film podle skutečných událostí. Popisující lidské odhodlání k dosažení vysněného cíle. V tomto případě, vytvoření světového rychlostního rekordu. Který dodnes nikdo nedokázal překonat. Příběh se odehrává v 60. letech minulého století. V hlavní roli exceluje vynikající Anthony Hopkins.
bidlobox
3 802 bodů
8
Skvěle vyprávěný příběh nejrychlejšího Indiána světa.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7.5
Klidné tempo a vynikající pan Hopkins, to jsou hlavní atributy tohoto svědectví o vynikajícím člověku a pravém motorkáři. Ne vážně, kdykoli jedu na mašině a nějaký protijedoucí motocyklista mě zdraví tím jejich pozdravem, zamýšlím se nad tím, kdo je "pravý motorkář". Maník, co má Harleye, kterého v květnu vytáhne a v září uloží? Nebo je to frajer na čínském skútru, co jezdí celoročně? Myslím, že tento film poskytuje jistou odpověď.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Velmi pěkný film, který vás nebude ani na minutu nudit. Antony Hopkins výborný, ačkoliv pro tuto roli nemusel tahat z rukávu zrovna esa. Film o jednom starém bláznovi, co si chtěl splnit svůj sen a šel tomu vstříc, ať se dělo cokoliv. Krásný film.
brcolka
brcolka
1 045 bodů
10
Super skvělý film o neskutečném odhodlání si splnit sen, kterému nikdo nevěří, že se může splnit. Skvostně zahrané od Anthonyho. Milý stařík který si jde za svým a jakoby nehledí doprava ani doleva ale vždy je to tak podané, že mu nikdo nedokáže odolat a oblíbí si ho. Film je na mé pomyslené nejvyšší poličce