Superman 3

49%

Komentáře a recenze 6

29 851 bodů
5.5
Už druhý díl se mi tolik nelíbil a tady přišel další Supermanův kvalitativní sešup. Příběh o dvou osobnostních stránkách Supermana měl potenciál, ale bylo to uchopeno hodně zle a chvílemi to dokonce hraničilo s parodií. Oceňuji retro triky a z nostalgie se mé hodnocení vyhouplo přes padesát procent.
28 422 bodů
5
Třetí příběh o muži z ocele už bohužel dopadl nevalně. Shlédnutelný sice ještě stále je, ale to by nesměly existovat oba předešlé filmy s Christopherem Reevem. Máme tu sice nového padoucha, ale ten je charakterem naprosto totožný s Lexem Luthorem. A když si vezmeme postavu Guse Gormana, tak ten tu vlastně zastupuje komickou figurku, kterou byl dříve Otis. Kupodivu naopak ku prospěchu je záměna Lois Lane, která se tu objeví skutečně jen na chviličku na začátku příběhu, za dávnou přítelkyni Clarka Kenta ze střední školy ve Smallville, Lanu Long. Ta byla pro změnu zase jen na chviličku pouze na začátku prvního snímku a tak jí tu byl dán daleko větší prostor. Příběh jako takový, který je samozřejmě na základě komiksů a to i s několika odkazy, je však bohužel poněkud nevýrazný. Superman má tentokrát tak velký problém, že to s ním zamává více, než by kdo čekal, ale diváka to nemá šanci moc oslovit. Ten problém nakonec vyřeší nápaditě, ale natočené je to ve zcela opačném smyslu. Robert Vaught klasicky jako záporák je v roli svůj a hrál jen to, co mu předepisoval scénář. To platí i pro komika své doby Richarda Pryora, který na všetečnost scénáře dokonce doplatil cenou za nejhorší herecký výkon. Tvůrci zkrátka jen kopírovali již vyřčené jinými postavami a to bylo chybou. Filmový soumrak nad Supermanem byl tímto nevyhnutelný.
4
Superman nikdy nebyl můj oblíbený komiksový hrdina, nicméně jedničku (a později Superman se vrací) mu upřít nemůžu a nechci. To, co se mi nelíbilo ve dvojce, je tady ale zdvojnásobeno a co se mi líbilo tu chybí. Změna režiséra je vidět a s ní i změna stylu. Je to špatný film. Dá se snést - ale lépe je ho nevidět.
saboter
saboter
3 564 bodů