Odstřelovač

73%

Komentáře a recenze 12

7.5
Odstřelovač je trochu naivním a hloupým filmem,ale díky pořádné porci nadšení,kterou v sobě Fuqua při natáčení měl působí film jako akční nenáročný výplach,který si na nic nehraje. Wahlbergovi stačí jen sniper a s ním dokáže ztrestat všechny kdo se mu odváží postavit do cesty.
29 851 bodů
7
V první půlhodině to vypadá na film, který se pouští po stopách konspirační teorie k atentátu na J.F.Kennedyho, poté se z toho stane akční film plný klasických klišé, byť je to pěkný akční film s pořádnou dávkou akce a pěkným vizuálem. Mark Wahlberg ani snad špatně zahrát neumí a tak je z toho velmi dobrá výplachovka.
28 421 bodů
8
Po shlédnutí tohoto snímku napadá otázka týkající se roku 1963. Opravdu s atentátem na JFK neměly tajné služby co dočinění? Snímek byl natočen na základě knihy Stephena Huntera ´Point of impact´, což by se dalo přeložit jako ´Bod dopadu´, jehož příběh se točí kolem bývalého odstřelovače z Vietnamské války pod jménem Bob Lee Swagger. A faktem zůstává, že je tato postava založená na skutečném vietnamském válečném sniperovi Carlosovi Hathcockovi. A právě této knihy se chopil Hollywood, svorně příběh přepracoval do dnešní doby a natočil film, který byl svým námětem v kinech už tolikrát, že by byl zázrak, že by někoho ze starších diváků oslovil. To samozřejmě platí i o knize, ale kniha je kniha a film je prostě jen film. Určité detaily tedy byly v příběhu poupraveny, ale vlivem nasazení do jiné doby to na škodu není. Ale pravda, starším divákům už samotný začátek připomene lecjaký starší film. Dějství má mnoho silných bodů ve svém plynulém vývoji, takže určité napětí se dostaví, ale právě vlivem dosti známého námětu a již mnohokrát provařené šablony bohužel celku jako takovému kazí značná předvídatelnost.  Thrillerová atmosféra je zcela přirozená stavu dané scény a když se do toho přidá i skrytá moralita a antiamerikanismus, dostaneme politicky velmi diskutovatelné filmové dílo na všech frontách. Jako obvykle určité situace postrádají pravděpodobnost daných skutků, ale je to zase jen popkornový akční thriller, takže uvěřitelnost a logika musí jít chtě nechtě prostě stranou. A tak není od věci, že i zde je nemálo patosu a scenáristických děr, ale čert to vem. Snímek nové divácké generaci na rozdíl od filmových matadorů filmový zážitek přináší a to je hlavní.
8
Kdysi se mi to líbilo asi trošku víc, ale pořad dobrý. Nějaká ta desetiminutovka možná přebývá, ale Marky Mark byl už tehdy hodně dobrý a celkově mi ten nápad přišel docela zajímavý a do jisté míry neokoukaný.
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
8
Nevím jak by to dopadlo s jiným režisérem, ale furt to jde. Wahlberg má naložený těžký břemeno, ale zvládl ho dobře (docela si to u mě žehlí - jako Marky Marka jsem ho nemohl vystát). Gloverovy začínaj ty záporáci jít. Peňa taky dobrej, Koteas stejně. Kate Mara i Rhona Mitra - svoje role zvládaj a ještě k tomu i dobře vypadaj. Film má spád a koukat se na něj dá velmi dobře. Mohl by být o něco kratší, ale furt je to v mezích.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Celkem dobrý akční film s nepříliš chytrým scénařem, a je hodně předvídatelný, ale to neznamená, že je to blbost. Wahlberg byl hustej a dobře sem se u toho bavil.
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Podle mě nejlepší film je takovej u kterýho vám ani nedojde, že sledujete film, hltáte jeden obrázek za druhým a jste tam v tom příběhu s nima.. :-) A proč? No především kvůli atmosféře, kterou režisér dokázal vytvořit a taky hlavně dobře napsaný scénář s dialogy, nad kterými nebudete kroutit hlavou.. Bohužel tady to pro mě bylo 4. setkání s Anotnínem Fuquou za kamerou a už potřetí z toho vyšel jako lůzr.. Jedinej Training day stál za to a po těhle snímcích (král artuš, shooter a slzy slunce) začínám dost silně pochybovat, že to Tonda nakroutil sám.. Je to naprostej rutinér bez jakýchkoliv vlastních nápadů.. Vede herce asi jako Helena Šťáchová po amputaci jedné ruky a jeho představa o psychologii postav je směšná i pro děti základní školy.. Verdikt: Hrát v tom Chuck Norris a natočit to před takovými 10 lety tak je to jasná cesta do regálu videopůjčoven.. A proto jedinej klad je tady docela pěkná kamera, více než pěkná Kate Mara a pěkně slizkej Danny Glover ;-)
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Že je to film z roku 2007 a já na to koukám až 2021 tak musím říct, že docela dobrý. Jakože fakt dobrý. Nějak jsem chytil slinu na Marka Wahlberga jeho filmové kousky a narazil jsem na tuto parádu. Michael Pena tomu dodává trochu té srandy. Nic méně Mark zkrátka umí hrát vážné role a vždycky mu to uvěřím. Celkový příběh a průběh filmu je poměrně jednoduchý a velké zápletky se nedočkáme, jenže i jednoduchý film a příběh může být na vysoké kvalitě. To je přesně tento případ.
harry456
harry456
2 437 bodů
5.5
skvělé.
karlik4801
1 942 bodů
6
Zápletka je uspokojivá, ale to všechno okolo byl jen nevýrazný okolní děj, který tvůrci potřebovali, aby byl Odstřelovač dlouhý. Rozhodně by neškodilo ubrat. Já prostě vidím hlavní chybu v délce. Ale jako akční krimi si to průměrně vystačilo. Tohle je příklad, když si chcete v sobotu večer dát pizzu u neobvyklého akčňáku.