Stmívání

54%

Komentáře a recenze 58

47 083 bodů
3
Tahle filmová série je čistý brak,ale v porovnání s ostatními díly si první díl drží ještě jakousi kvalitu. Herci jsou samozřejmě otřesní a to přehrávání Kristen Stewart je k nevydržení. Ke konci jsem se už jejímu dalšímu utrápenému výrazu musel smát.
28 305 bodů
5
Melodrama v hororovém žánru? Pro mnoho hororových fanoušků něco naprosto nepředstavitelného. I stalo se. Nejdříve jsme tu měli český snímek ´Svatba upírů´ (1993), ve kterém se do krásné upírky zamiloval anglický šlechtic. Hollywood nám nyní předhodil moderní a vizuálně uspokojivý milostný příběh mezi lidskou dívkou Bellou Swan, což je pro zajímavost v překladu Krásná labuť, a upírem Edwardem Cullenem, se kterým se seznámila na střední škole. A aby i hororový žánr vzal za své, máme tu kromě party mladých upírů také partu mladých vlkodlaků a obě strany mezi sebou vedou nevraživost a násilí. A tak je jasné, že v takovém prostředí to Bella rozhodně nebude mít jednoduché. Bohužel za své vzali veškeré hororové zákonitosti ohledně upírů. Upíři sice jsou nesmrtelní, ale nemají tesáky, nikoho nepřepadávají a nepijí jim krev, sluníčko jim sice ubližuje, ale nespálí, atd, atd. Jak bylo výše zmíněno, dokonce s lidmi chodí už spoustu let na střední školu. No jo, no. Nějak se té červené knihovně muselo ulehčit. Ve výše zmíněném českém filmu dokonce upírka nosí řetízek s křížkem a upírům ani česnek nevadí. No nic, zpět k tomuto snímku. Svým způsobem je to vlastně dějová šablona o zakázané lásce, něco ve smyslu slavné hry Williama Shakespeara ´Romeo a Julie´. Bude konec také takový? Inu, uvidíme. Pro svou vzájemnou lásku tedy musí Bella a Edward bojovat. Příběh se vyvíjí pozvolna, čímž všemu dává svůj čas a náležitost k správnému uchopení podstaty věci. Dějově se očekávaně objevují podivnosti, ale když je divák zaujatý právě onou milostnou linkou, vše přehlédne. O napínavé okamžiky také není nouze, ale kousat nehty si u toho nikdo nebude. Akční scény také nejsou hlavně po vizuální stránce špatné. Viditelně se však u nich netlačilo na pilu. Je to zkrátka snímek určený spíše pro fanoušky milostných příběhů, neboť ti hororoví u toho budou akorát tak skřípat zuby. Snímek tak má své příznivce i odpůrce a asi to tak mělo být.
22 268 bodů
2
Neškodná podívaná, která nemá šanci narušit můj vnitřní klid. (Abych tohle napsal, musel jsem chodit měsíc k psychologovi, tak si toho važte.) Skutečná genocida přichází až s dvojkou.
Fingon
16 886 bodů
8
70% No... prostě... ano, není těžké pochopit, proč je tenhle film u cílové skupiny tak populární... a nemůžu si pomoct, ale Bella mi ze začátku připomínala mladou Sigourney Weaver - Ellen Rippleyovou v prvním Vetřelci...
7
Velice pomalu se táhnoucí děj, humorné a dobré speciální efekty, ucházející příběh. Mělo to jakéhosi toho ducha s trochou té atmosféry.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
6
Priamy dôkaz o tom ,že aj zlá knižná adaptácia môže byť zábavná a zaujímavá. Twilight ságu pozná a videl asi každý ,takže sa nejak nebudem zbytočne rozpisovať. Snáď každý príčetný človek vie aká je to strašná sračka ,ktorá aj na pomery TEEN filmov okolo roku 2008 pôsobí neskutočne chabo a bizarne. No narozdiel od väčšiny filmov podobnej kategórie dokázal Twilight spraviť zo seba film ,ktorý je spravený úplne celý zle ,ale i tak dokázal splniť dané filmové atribúty ,aby sa vlastne dal počítať za dobrý film (odtiaľ potiaľ) . Nie nezbláznil som sa. Beriem tento film za dobrý aj keď pokazil všetko - cez efekty (na upírsky Baseball ma baví pozerať doteraz) ,scenár (o tom nemusím hovoriť) ,ďalej hrozné herecké výkony (,pri ktorých sa aspoň raz každý zasmial, typickým príkladom je každý jeden rozhovor medzi Bellou a Edwardom) ,až po celkový technický stav filmu (prečo je film namodralý doteraz neviem pochopiť ,a prečo kameraman nasmímal pre film 8 rôznych záberov Edwarda mojkajúceho sa s Bellou na strome tiež nepochopím. Btw všetky stromové zábery sú vo finálnej verzii filmu :D ). No i keď film posral úplne všetko (hlavne zničil knižnú predlohu ,ktorá vďaka tomuto filmu vyzerá aspoň inteligentne) filmári dokázali nájsť vyváženie medzi bizarnosťou a zvodnosťou. Vďaka tomuto jedinému faktu som dopozeral film ,inak by som to vypol hneď pri prvej scéne ,kde sa ukázal premejkapovaný Robert Pattinson. VERDIKT: Súmrak/Twilight/Stmívaní (hovorte si tomu ako chcete doprdele) je film výhradne určený pre osamotené dvanásťročné panny ,ktoré ani nikdy nezažijú aké je to mať sex s upírom (,ktorý podľa zdravej logiky ani sex nemôže mať) ,no narozdiel od iných sprznených knižných adaptácii si dokázal vydupať stabilnú fanbasu a hlavne dokázal vytvoriť zábavnú atmosféru ,pri ktorej mi poprvýkrát v živote neodumierali mozgové bunky (nemali by mi ani aké odumierať ,pre filmy mi už žiadne neostali). Preto filmu udeľujem 51% . Ale pokiaľ ste do Twilightu nezasvätení ,alebo ste mentálne zdraví radšej sa tomuto bordelu veľkým oblúkom vyhnite.
9 025 bodů
3.5
Film, který má dva lidi, kteří nejsou kdo ví jak dobří herci a musí seriózně zahrát takové dialogy, které by neřekl... Nikde nikdo nikomu. Romantická hra, která absolutně nefunguje. Akce, která... Moment, vážně tam je napsáno "Akční"? To je tak špatná akce, kterou by i amatéři natočili lépe a horor, ha ha ha.
avenis
avenis
7 963 bodů
8
Film nabízí teenagerovské dívčí generaci možnost rozplynutí nad pomačkaně charismatickým bledým Edwardem či fyzicky nabušeným Jacobem, o ostatních nemrtvých nemluvě... Hoši (když už na to půjdou), jistě ocení výběr dívek, které jistě rozbuší nejedno rozdychtěné srdce. Snad s výjimkou Kirsten, která tragicko depresivní výraz téměř neodloží... Nicméně je to docela zajímavý náhled na možnost evoluce upířího rodu a jeho integrace do současného světa. Znáš dobře svého souseda? :) (22.7.2021)
cerfik
cerfik
7 890 bodů
7
Ač nepatřím ke skalním fandům Stmívací ságy, tak musím přiznat, že jistá originalita a kouzlo zde opravdu je, proč by jinak film a pokračování včetně knižní předlohy měli takovou sílu přilákat tolik lidí po celém světě. Jistě se nejedná o vrchol v žánru, ale přinějmenším první díl mě svou atmosférou dokázal vtáhnout a dokonce mě přiměl se podívat na pokračování, proto to zavrhnout úplně nemůžu, ikdyž ty pubescentní dialogy plné klišé mi vadí a následující díly už nebyli ono, vice bezduché akce, méně příběhu a chyběl už moment překvapení. Stejně bych rád věděl, co je na tomto fenoménu Stmívání to co tolik přitahuje, třeba mi to někdo někdy řekne.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Pro mě mírné zklamání, čekal jsem sice přesně to co se mi dostalo, ale mohlo zde být více akce, na filmu jde až moc okatě vidět, že je určen spíše pro mladé, škoda, mohl z toho být ještě větší hit, než-li je. Herci sympatičtí, do rolí se hodí, ale to je tak vše, mě to spíše nudilo, nechápu ten obrovskej BOOM kolem tohoto filmu.