Control

76%

Komentáře a recenze 4

29 697 bodů
6
O kapele Joy Division jsem neslyšel, jejich hudba je depresivně punková a celkem dává tušit, co přijde ve filmu. Milostný trojúhelník, život hudební vycházející hvězdy se vším co k tomu patří.. jenže všeho je jen kousek a ve výsledku nic moc. Film mě prostě moc neoslovil. Černobílá za mě zbytečná, je to jednoduché, bez příkras, nadprůměrná záležitost, za mě ne více nadprůměrná.
6
Při tom, jak umělecké a výpovědní se to snaží být, je to až přehnaně jednoduché a doslovné... Ten film mi vůbec nic nedal, a že se o to rozhodně snažil.
headhunter
headhunter
10 287 bodů
8
Postřeh: Tak díky tomuhle filmu jsem téměr po dvaceti letech zjistil, že píseň "Dead Souls", kterou nahrála moje nej skupina "Nine Inch Nails" k soudtracku filmu "The Crow" z roku 1994 (poslední film Brandona Lee), je od "Joy Division" z roku 1980. Malý spoiler - to je ta, co u ní přímo na pódiu dostasne Ian epileptický záchvat - konec malého spoileru. Já to zkoukl ještě 1x po tom, co jsem viděl originál videa s Joy Division, a zvedám, musím. Sam Riley do toho dal fakt všechno!
8 584 bodů
4
Jsem rád, že to není další z řady nablýskaných biografií hudební hvězdy/kapely, ale ani tento formát mi nepřišel kdovíjak šťastný a to jak po stránce obsahu, tak formy. Greenhalgh ani Corbijn za moc nestojí a z jejich společného úsilí vznikla poměrně tuctová biografie, která nikde nezaperlí. Ta střídmost by byla dobrá, kdyby to celé nebylo tak staticky poloprázdné. Kromě hudebních čísel (JD mám rád) mě na tom nic nebavilo. Riley se na Iana Curtise hodil a smutek mu z oči šel. Bohužel jsem si ho nijak neoblíbil, protože mi jeho problémy přišly moc banální. Nemohu posoudit, jestli to byl prostě jenom slaboch, který nedokázal přijmout zodpovědnost, posral pár vztahů, začal mít pocit, že je k hovnu a každej toho po něm chce hodně (to už jsem někde slyšel) a nebo jestli je jenom scénář natolik plochý, aby mi zabránil s Curtisem více sympatizovat. To ale vypovídá o všem...