72%

Komentáře a recenze 7

Matli
Matli
8 300 bodů
4
Docela nadhodnocený si myslím. Poedle skutečný události už tu takových filmů bylo moc a mnohem lépe natočených. Ze světa sportu.....něco někomu nejde, pak se něco stane, pak mu to jde a vyhraje všechno a je nejlepší....hmmm. Jediný co se mi celkem líbilo byly místama zpomalený záběry, ale to je tak asi vše. Ani Nick Nolte moc neperlil. 30%
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8.5
Ne moc dobře popsatelný film. Peaceful warrior je hlavně o trpělivosti, vnímavosti, sebezdokonalování a o nekonečném poznávání vlastích schopností. Nikdy bych nevěřil, že takhle úžasný film natočí zrovna Victor Salva, takže hodně velké překvapení. Nick Nolte zahrál filozofického guru trenéra naprosto bezvadně. Musím také vyzdvihnout hudbu, která byla též vynikající.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
6
Sportovní filmy mám rád a když jsou podle skutečných událostí, tak dvakrát tolik. Jenže tento film je takový ten představitel popcornové filozofie, která je jistě na pohled nezávadná a inspirativní, ale pokud se někdo trochu víc zajímá o selfcoaching, tak bude zívat nudou. Trochu závidím těm, kteří jsou schopni vidět Pokojného bojovníka bezelstným a sluníčkářským pohledem, protože i když nepatřím k té skupině lidí, kteří to považují za žvásty a vymývání mozků, jsem příliš pragmatický a v realitě ukotvený na to, aby se mi to dostalo pod kůži. Atraktivní prostředí, velmi dobrá kamera,...příběh se mi nelíbil.
KajkaFajka
KajkaFajka
723 bodů
10
Milujem Millmana a jeho khižky. Fdilm je trochu slabší ale to nie je nič prečo sa na něho s chuťou nepodívat. Je to o tom jak v dnešnej době poslucháme vnějšie okolie na miesto toho čo sa vnutry nás. Stačí stlmit ten hluk a poslouchat sám seba. Sustredit sa a smerovat pozornost na dvoležité veci které sa dějů
Tombo
Tombo
147 bodů
8.5
Nenechte se prosím odradit názvem ani trailerem, připomínající spíše něco jako Karate Kida s gymnastickými kruhy. Film je to náramně zajímavý a viděl jsem ho mnohokrát, jak ve chvílích, kdy jsem si myslel, že jsem úplně nahoře nebo naopak úplně dole. Prošel jsem si u něj všemi fázemi od naprostého nepochopení až po nekritickou adoraci. Stále v něm něco nalézám a ptám se sám sebe: "Dokázal bych na toto také tak odpovědět?" Pokojný bojovník vám dokáže otevřít oči a změnit život. Tedy pokud chcete. Pokud nechcete nebo nejste připraveni, pokud jste ho viděli a nic vám neřekl, je to tak v pořádku. Znamená to jen, že jeho správný čas ještě nepřišel. Zkuste to prostě znovu za nějakou dobu.
tomas.rubin
tomas.rubin
136 bodů
9
Paradox - humor - změna = kodex pokojného bojovnika.

Priznam se, že jsem obrovsky fanoušek knihy, ktera je opravdu mistrivske dílo.

Film se rozhodl soustředit na sportovní kariéru Dana, což je PARADOXNĚ asi nejméně obsáhlá kapitila knihy. Ale dle mého je to příjemná ZMĚNA :)

Pro čtenáře knihy je jistě HUMORNÉ jak na konci filmu uklidili Sokrata. Jako, že se sám vypařil. :D pritom v knize je nadherne popsano jak dosáhl osvícení.

Na filmu ale nejvice oceňuji jak je opravdu našponovany moudrosti a citaty Sokrata. V podstate si film muzete pustit 3 dny po sobe a vzdy v tom objevite neco nového. Film se da sledovot kdyz jste v zivote ve srac*alách, ale i kdyz jste na vrcholu a osobně se vam daří. Každy si z tohoto příběhu neco odnese a obohati svůj život...a preste o tom by filmy měli být. :)
Big Lebowski
Big Lebowski
57 bodů
Pokud se člověk netrápí minulostí (nehrabe se v problémech a situacích, které měl) a nezatěžuje se budoucností (nikdy nevíte, jaká situace nastane a zda nebude vše jinak), žije v součastnosti a přijme (tedy bere to za takové, jaké to je, bez hodnocení a potřeby změnit) vše, co ho obklopuje,tak najednou zjistí, že je šťastný, nezávisle na vnějších okolnostech. Nejde mu o to mít "pravdu", jde o to, vše v životě dělat PLNĚ a VĚDOMĚ, bez nějakého hodnocení, pak nemůže nikdy být zklamaný a život ŽIJE. Jde jen o to, přijmout život takový jaký je a nebránit se ničemu (opravdu ničemu), co obnáší. Podstatou je, nesoustředit se na cíl, ale ŽÍT, nehodnotit, jen prociťovat, "meditací" je pak každá situace co v životě je.