Recenze Lovci pokladů 2: Kniha tajemství

Podle mě docela normální film, který diváka ani neurazí ani nijak zvlášť nenadchne. I přesto mám takové druhy filmů ráda a tento film ani nebyl horším pokračováním předchozího dílu.

• 80%
    0
    0
    22. 1. 2022
    martin-mickey-stusak (26579 bodů)

Hledač pokladů Ben Gates ve svém druhém dobrodružství, ve kterém musí dokázat nevinu svého předka ohledně atentátu na prezidenta Lincolna a dojde tak daleko, že se lstí vkrade do Bílého domu a dokonce i unese, a to vskutku banálně, prezidenta současného. Ne, nad reálností daných skutků je přísně zakázáno přemýšlet, neb by tím byl filmový zážitek naprosto zkažen. Koncept celé, převážně archeologické, etudy nepřipomíná ani tak Indiana Jonese, jako spíše Laru Croft. No, ale oba i tak v jednom Gates předčil. Vůbec neví co hledá, ale stoprocentně ví proč. Svým způsobem jakoby tímto konkuroval snímku ´Šifra mistra Leonarda´ (2006). Děj je tentokrát odlehčenější a snad je i méně akce. Dobrodružná zábavnost je však naštěstí ponechána. Luštění hádanek a snaha se k nim vůbec dostat je plně ve standardu dobrodružného rodinného filmu. Má to své tempo, takže se nad ničím zdlouhavě nepřemýšlí a ani se nic zbytečně moc dlouho nevykonává. Takže třeba se dostat jen tak do pracovny prezidenta USA v Bílém domě je jednodušší, než by si kdo myslel. Na to by snad ani James Bond nepřišel. Takže první polovina děje v šabloně špionážních motivů skutečně brát pouze se zábavným odstupem. Druhá polovina odehrávající se někde v podzemí už má ty patřičné grády alá Lara Croft. Tu past, tu zádrhel, tu něco, co je nutné rozluštit. Celkově dětinské, ale pro takový film, proč ne. Tady se rozhodně nehraje na uvěřitelnost. Snímek ve své dobrodružné podstatě okouzluje, v rámci zábavné vložky vzrušuje, a to je asi tak na celém tomto filmovém pokolení vše. Oproti předchozímu filmu krapet slabší, ale jen tak pro letní kino postačí.

• 75%
    0
    0
    25. 5. 2014
    jvempire (1208 bodů)

Povedené pokračování. Na oba díly se rád podívám a krásně u toho zrelaxuji.

• 70%
    0
    0
    4. 8. 2020
    Stanulda007 (244 bodů)

Můj oblíbený oddechový film. Druzí Lovci pokladů sice nejsou kdovíjak inteligentní podívanou a obsahují i několik velmi přemrštěných momentů (vloupání do Buckinghamského paláce, únos amerického prezidenta), ale jsou také neuvěřitelně zábavní a nápadití. Na Nicku Cageovi je navíc opět vidět, že si roli Bena Gatese patřičně vychutnal, nemluvě o Jonu Voightovi a Helen Mirrenové v roli jeho rodičů. Nezbývá tedy než stále doufat, že dříve nebo později vznikne i třetí díl.

• 70%
    0
    0
    1. 4. 2014
    saboter (3562 bodů)

Slušné pokračování ale zase se sází na výkon herců, což už vadí a taky i vadí naprosto podobný příběh ze začátku povedený konec a tak je trochu slabší a tak i scénář nic moc i tak ale jde o povedený dobrodružný film.

• herci
    • příběh začátek
    • scénář
    • příběh pozdějc totožný s jedničkou
  • 60%
    0
    0
    18. 12. 2017
    lamps (14913 bodů)

Opakovaný vtip není vtipem aneb nechte už ten poklad raději ležet. Je to pravda hollywoodsky roztomile sladěné a hvězdně obsazené mysteriózní dobrodružství, které se naštěstí ani nebere moc vážně a navzdory přepálené stopáži funguje coby nenáročný obrazový relax více než uspokojivě, ale není zde jediný důvod, proč vyzdvihovat jeho omezené filmařské kvality čtvrtou ohleduplnou hvězdou a činit tak z něj v mé divácké stáji dílo hodné doporučování a chvalozpěvů... Neškodný, nezávadný a neurážlivý, ale přesto prachsprostý ambiciózní průměr. ;)

• 55%
    0
    0