Božský

73%

Komentáře a recenze 4

9
Úvodní sekvence je skvělou ukázkou využití filmových prostředků. Do nebe vyzdvihovaná titulková sekvence z filmu Watchmen má v Božském poměrně solidního evropského konkurenta. Zajímavá je také kombinace hudebních stylů navozující různé atmosféry snímku. Scéna nájemné vraždy provedené dvěma tupými mafiány na fichtlovi střelnými zbraněmi umně míchá brutalitu scény s vtipnou nadsázkou, která přímo odkazuje k Martinu Scorsesemu. Zvláštní však je, že snímek obsahuje řadu míst s velice dlouhými záběry bez hudby, při kterých by se napětí dalo krájet a z celého snímku vyzařuje velice tajemná aura moci a její neuchopitelnosti.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Milujete-li Chobotnici pak si zamilujete Božského Jedním slovem úžasné. Po skončení filmu mi došla slova a ještě chvíli jsem jen tak hleděl. Skvěle atmosféricky podaná studie o absolutní moci, mocenských hrách a to vykresléní jednotlivých postav mě naprosto uchvátilo. Strnulost hlavního hrdiny přesně koresponduje s vnitřní strnulostí osoby, která se nechá ovládnout svou touhou po moci a strachem o její udržení. Paolo Sorrentino odvedl bravurní práci a přitáhl mou pozornost k jeho tvorbě.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
9
Asi jeden z géniů současné kinematografie ....tak jako později ve Velké nádheře chrlí na plátno svou obrazotvornost plnou osobité poetiky. Nevyhýbá se zkratce a symbolice, což se v tomto filmu velice hodilo aby předvedl divákovi zahuštěnou verzi komplikovaného politického pozadí vlády Andreottiho. Sorrentino se nebojí používat zvuk..všetně hudby a nešetří jim ...v dobrém slova smyslu. Film , na který máte chut se ještě podívat a víte , že zase a opět vás obohatí.
Alism
Alism
1 262 bodů