V elektrizující mlze

59%

Komentáře a recenze 4

28 393 bodů
9
Skromný pomalejší detektivní příběh s případem sahající až do daleké historie New Orleans, přičemž vylezou na povrch věci nevídané a pro někoho z místních až šokující. Tommy Lee Jones tu ztvárnil detektiva Davea Robicheauxe, který je i přes svůj vysoký věk věrný svému řemeslu a dokáže ve vyšetřování zatáhnout za ty správné nitky. Respekt si umí vydobýt i za cenu tvrdé pěsti. Příběh krapet táhne k poetismu a tak atmosféra podpořená i výbornou kamerou dodává svým umem i něco z umění. Dlouhá stopáž je tedy tímto dlouhá až moc, ale aspoň to vytváří ten správný dojem z těžkosti případu a jeho zdlouhavému vyšetřování. Velice mírný snímek snažící se zvyšovat svůj rámec přitažlivosti svým silným scénářem a absencí drsných akčních scén. Nejde tedy o film pro každého a snad je to i dobře. Jedná se o detektivku takřka pro náročného diváka.
2
Slabší detektivka, která nemá moc čím zaujmout, teda kromě wtf rozhovorů s mrtvým generálem.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
7.5
Tommy Lee Jones se v rolích málomluvných hrdinů skutečně našel. V In the Electric Mist nepředvádí Jones naprosto nic nového, přesto se na tu vestu dobře kouká (dostal se do podobné fáze nevyčerpatelného drsňáctví jako Clint Eastwood). In the Electric Mist je sice papírově detektivkou, v prvé řadě je ale reflexí jihu USA a všech jeho nemocí (rasismem počínaje a zuřícím hurikánem konče). Bertrand Tavernier jde po vnitřním napětí mezi postavami, ve kterém se každý bojí kostlivců. Vůbec by mi nevadilo, kdybych se do té dusné jižanské atmosféry mohl ponořit na delší dobu – to prostředí má cosi specifického, co mě nikdy nepřestane fascinovat (možná je to ten dozvuk padesátých let, který je v podobných městech silně cítit). Z poslední doby zcela jistě nejzajímavější Jones a to včetně Tahle země není pro starý, kde tvůrci dojeli na naprosto nicneříkající konec.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
4
Nudný, ničím nezajímavý krimi film s rádoby mysteriózním nádechem, který mi přišel spíše trapný, tak i celý děj, který byl roztahaný a chvílemi jsem i kapku tápal. Naštěstí se zde vyskytuje dobře hrající Tommy Lee Jones, na kterém celý film stojí, zbytek nestojí za řeč, ani ten Goodman nedostal žádný prostor.