Marie Antoinetta

69%

Komentáře a recenze 7

Dle počtu bodů
xxmartinxx
xxmartinxx
22 268 bodů
8
Marie má neuvěřitelnou energii a náboj. Skvělá Kirsten Dunst hraje svou postavu na jedničku, hudba se k filmu skvěle hodí a zmiňovat kostýmy a výpravu je při záplavě cen asi zbytečné. Jediné, co mě neuvěřitelně mrzí, je uťatý konec. I když uznávám, že poprava se k ději a stylu filmu ani trochu nehodí, tak přesto mohl film dojít dál. Je sice pravda, že každý asi ví, jak Marie Antoinetta dopadne, ale přece jenom jsem čekal lepší tečku než větu "loučím se", která jisté kouzlo má, ale šlo z toho vykřesat víc. Stěžovat si ale na konec u filmu, který prakticky nemá děj, je jistě zvláštní, ale mě to vadilo. A když obvykle říkám, že film nemá děj, myslím to ve zlém. Tady to tak ale není. Tenhle snímek je prostě jen vypreparovaná atmosféra, kterou v nenavazujících střípcích dávkuje. Během tohoto historického dramatu se nestane žádný zvrat, žádný průlom, není řečena jediná historická událost, zmíněno jediné datum... Jen parta aristokratů utrácí daně za střevíčky, paruky a psy... Je to jednoduché, ale geniální. Původně jsem za skvělou atmosféru a živelnost filmu, která je neuvěřitelná, měl v plánu dát 90%, ale konec to vážně pokazil. Sofie Coppola, sama vždy "princeznička" izolovaná od světa, zobrazila prázdný život elity velmi stylově.
Fingon
16 886 bodů
8
První polovina filmu (zhruba do královy smrti) je naprosto úžasná jízda, ale pak se to bohužel výrazně zpomalí. Některé královny měly se svým milostným životem velké problémy (viz. Mladá Kateřina Veliká)...
avenis
avenis
7 963 bodů
5
Jsem v rozpacích. Pseudohistorické a podivné. Na pohled velice věrné, hudba pak působí dojmem "sardinky v pudinku". Možná chtěla autorka tímto způsobm vyjádřit, jak velmi mladí se cítili a to bylo zřejmě hlavním tématem celého filmu. Chtějte po patnáctiletách dětech, aby souložili a měli děti. Ti se chtějí především bavit a to v každé době. Jediné, co mi opravdu vadilo, byla Kirsten. Ta absolutně neodpovídá vizuelně. Marie Antoinetta měla neobvykle velké tmavé oči a oválnou tvář. Herečka má oči úzké a tvář srdčitou. (22.1.2021)
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Krásný, civilně pojatý začátek, kdy mladičká dcerka naší dobré známé Marie Terezie dorazí k francouzskému dvoru a provdá se za následníka trůnu a nadšeného kutila Ludvíka, střídá moderně pojatá pasáž plná nádherných kostýmů, rockové hudby, dvorských intrik a bezuzdného rozhazování peněz daňových poplatníků. Marie Antoinetta je hlavně vizuální pokoukání okořeněné čas od času tím, jak to u takového dvora v souladu s etiketou chodilo. Mladá královna snad ani neměla jinou volbu, jak se chovat, k ničemu jinému, než takovému stylu života, zjevně nebyla vychována, a tak si pod sebou svým způsobem sama podřezala větev. Škoda, že jí matinka nepředala trochu víc vlastních působivých státnických zkušeností. A škoda, že měl film potřebu se dobrat i okamžiku, kdy královna jako zajatkyně lidu Versailles opouští, protože s těmi pár lety předtím tvůrci zjevně nevěděli, jak se poprat a vyšel z toho závěr podivně rozkouskovaný.
pisatel
113 bodů
6.5
Když Marie Antoinetta dorazila do Versailles mohla Sophia Coppola naplno rozehrát to co umí nejlépe. Dokonalý přenos pocitů hlavního hrdiny z filmového plátna na diváka. Stejně jako Marie Antoinette jsem žasnul nad debilními zvyky dvorních dam. Při krásné ukázce intrik a lží ve francouzském dvoře jistě naši politici zpozorněli čemu by se ještě přiučili. Ovšem nejvíc jsem s Marií Antoinettou soucítil, když byla s Ludvíkem s pořadovým číslem 16 v posteli. Koukat se totiž na Ludvíkovu neschopnost, když má v posteli tak krásnou ženskou bylo pro mě stejně frustrující jako pro Marii Antoinettu sdíllet s ním jedno lože. Druhá půlka byla přeci jen méně o pocitech a více o změně chování Marie Antoinetty v důsledku všech okolností a událostí které Marie Antoinetta ve Versailles zažila. Celý film je pak naprosto dokonála modní přehlídka nádherných barevných kostýmů oné doby. Dokonalé využítí různých barevných odstínů se může klidně využít i k vyladění barev na Vaši TV. Je mě jasné, že film je o Marii Antoinettě a ne o historii, ale přesto a nebo právě proto měla Sophia ukázat i její konečný osud a nebál bych se ani zvýšit počet dětí, které měli právo říkat Marii Antoinettě, mámo. Byl by to asi ucelenější obrázek o této královně a nemusel tak zbytečně přijít o pátou hvězdičku v mém hodnocení. Na druhou stranu díky skvělému hereckému výkonu Kirsten Dunst a režijnímu úmění Sofie Coppoly máme velmi dobrý obrázek o této královně