30 dní dlouhá noc

74%

Komentáře a recenze 35

47 083 bodů
8
30 dní dlouhá noc považuji za jeden z nejlepších hororů s upíři tématikou. Už prostředí kde se děj odehrává je děsivé samo o sobě. Masky upírů jsou odvedené na jedničku a na půlku z nich se nehodí dívat ani skrz prsty. Tvůrci se nebáli pro ostřejší záběr chodit daleko a s malou upírkou se rovněž nepárali. Kontrast zasněženého městečka a všudy přítomné krve vypadá sakra dobře. Harnett si tu odhraje svůj standart a já jsem spokojený. 80%
29 308 bodů
8
Mrazivý horor s mrazivou atmosférou v mrazivém prostředí. Skvělý upíří horor, který jistě vstřebá i ta část filmových fanoušků, kteří mají z hororů nedobré pocity. Mezi ně patřím částečně i já a tento horor je pro mě vstřebatelný. Žádné laciné lekačky, skvěle zpracovaní upíři včetně jazyka, kterým se domlouvají. Prostě kvalitní horor.
28 305 bodů
9
Zasněžený prostor s polární nocí a děsivý upíři na lovu. Temno, strach a křik obětí ovládnou dlouhou noc. Upíří horor, který překvapuje po všech směrech. Děsivá atmosféra doslova mrazí. Vyprávění je trochu pomalejší, ale k dobru věci. Nedá se odhadnout, co se bude následující minuty dít. O to víc je to šokující. Viz malá holčička přeměněná v upírku útočící na vše živé. Takových snímků je katastroficky málo. Akční horor, který se bez pochyby držel metod z klasik. A to výborně.
7.5
Celý film drží pohromadě především díky režii Davida Sladea, který filmu od začátku nasadil vysoké tempo vyprávění a přichází s řadou skvěle zinscenovaných akcí. Dojde i na řadu mírně ,,onanistických“ záběrů, jako upíří apokalypsa z ptačí perspektivy, ale pro mě osobně jsou mnohem děsivější scény se zatčení cizincem, noční projížďky autem a brilantně natočený závěr. Jo, tohle je správná upířina!
15 150 bodů
7.5
K upířím hororům jsem byl vždycky strašně skeptický a nevybavuji si ani jeden, který by mě výrazněji zaujal. Ovšem 30 Days of Night je výjimka potvrzující pravidlo. Tím mám na mysli, že pokud se sejde kvalitní režisér a producent, sesmolí se efektní a nápaditý příběh a všechno se obestře osvědčeným prostředím poklidného severského městečka, tak i ze skoro vyprázdněného žánrového soudku se dá vytřískat skvělá nálož moderní hororové akce. Snímek se sice neobejde bez několika nevyhnutelných klišé a pár scén působí jako setkání se starým přítelem se sklonem k brutálnímu násilí, ale jinak se David Slade vypořádal s danou látkou skutečně mistrně a rozhodně se nedá mluvit o nějakém rutinním béčku. Především je to ale zásluha odporně nalíčených upírů, kteří opravdu nahánějí strach a patří zřejmě k nejpovedenějším hororovým záporákům od Snyderova Úsvitu mrtvých. Ten skvělý romantický závěr už jen všechno podtrhuje..
7.5
Mrazivé, divoké, tajemné a hlavně krvavé. Akční upíři jsou inteligentní, skvělí a velice žíznivý. Lekačky celkem dobré a film z prostředí Aljašky je dobře naservírován divákovi.
9 025 bodů
9
To si jste v zasněžené oblasti a venku běhají potvory, který vás chtějí sežrat, co uděláte? Kouknete se na tento film, protože jako návod na přežití 30 denní noci ideální. Slade udržuje napětí, akci a horor v dokonalé rovině, kde není žádné slitování, žádný odpočinek, zkrátka nic, co by zdržovalo. Toto je jednoduše akční hororová podívaná, která si nebere servítky s zobrazení násilí a krev stříká všude. Aneb, když se sejdou lidi, kteří viděli dostatek hororů, akčních filmů a thrillerů, vznikne tohle nabušené dílo, které je dobré znát.
8 503 bodů
0
Klasické béčko z prvního desetiletí druhého tisíciletí. Levnej námět by nikomu nevadil, kdyby technická stránka filmu nebyla vyloženě otřesná. Já bych neměl problém přistoupit na ten levnej námět, kdyby k němu tvůrci přistoupili s nadšením. Nevidím důvod, proč by to nemělo být nápadité. Bohužel není a častokrát nefungujou jednotlivé scény, dění samotné, jednání postav... Hlavní upír má hlavu jako úředník. Dialogy pak snad napsala opice. A na papíře to muselo vypadat ještě hůř. Neni to dobré drama, protože to nepracuje s gradací a postavami. Není to dobrej akčňák, protože akce je odpudivě shaky. Na horor to zkrátka není atmosférické a na krvák je to zas nedostatečně šťavnaté. Po všech stránkách nekvalitní film.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
9
Takhle má vypadat moderní akční horor, který se nebojí učit od klasik. Atmosférou to osciluje někde mezi kultovní Věcí a Silent Hillem, dravost upírů se vyrovná těm nejrychlejším zombie mrchám, a jejich vizuál je tak „krásně hnusný“, že upřímně doufám, že se mi o těch parchantech nebude zdát. David Slade dokázal přetavit komiks do naprosto hladké adaptace, v které se sice občas postavy přesouvají podezřele rychle v ději, ale tempo ani minutku nesleví a to je to podstatné. Navíc je to rozkošně krvavé a politicky nekorektní, ani jednou však rušivým způsobem. Výborná věc pro dlouhé zimní večery, kdy neplánujete jít spát;) A jestli někdy v zimě potkám večer venku holčičku v květinových šatech, budu se modlit, aby byla po ruce sekera!
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů