Recenze Volný pád

Host
  • 80%
    1
    0
    15. 3. 2020
    Pete69 (17191 bodů)

Klasická devadesátkovka to není, má to hlubší myšlenku a hlavní postava není jen vražedný stroj na zabíjení. Kontroverzní narušený muž se spackaným životem jde na narozeniny své dcery a cestou trestá všechny, kteří s mu postaví do cesty. Většinu jde o obranu a trestá záporáky, takže je vlastně sám tak trochu kladný hrdina. Moc pěkný film. Michael Douglas zahrál skvěle.

• 95%
    1
    0
    20. 10. 2015
    Sheldon (15984 bodů)

"Už si nezavoláš, protože je to rozbitý!" Nervy na pochodu a Michael Douglas v ikonické roli kinematografie. K filmu byl jako režisér přizván Joel Schumacher, kterému se podařilo ze zajímavého scénáře natočit mistrovské dílo plné depresivní atmosféry. Za kamerou byl Andrzej Bartkowiak, který většinu snímku točil z ruky a musel často složitě komponovat záběry tak, aby zakamufloval, že producenti neměli dostatek peněz. Film měl rozpočet 25 milionů dolarů, ale většinu této částky spolkly honoráře a natáčení ve městě. Tohle je tu kultovní pecka.

• 80%
    1
    0
    27. 12. 2017
    lamps (14787 bodů)

Schumacher stvořil hodně zvláštní film, u kterého je strašně důležité ztotožnit se s hlavním hrdinou a plně porozumnět jeho zoufalému jednání. A to je právě to jediné, co mě odradilo od plného hodnocení, protože já jsem se s Michaelem Douglasem, byť předvádí opět úžasný výkon, nedokázal po celou dobu tak úplně zžít a celkově pomalejší průběh mi nedovolil nahlédnout přímo pod pokličku, kde je ukryto poselství celého příběhu. Já si ale i tak vůbec nestěžuji, protože Volný pád je pořád výborné kriminální drama, kterému ta komornější Schumacherova režie nijak neškodí, ale naopak buduje velkou část tíživé a houstnoucí atmosféry. Navíc je tu ještě usměvavý sympaťák Robert Duvall, jenž společně se zarputilým Douglasem funguje jako dobře promazaný hnací motor, který dokáže scénář i v hlušších místech účinně nakopnout. Byť bylo od začátku jasné, kde takový volný pád musí skončit, Schumacher si i tak dokázal s divákem pohrát a připravit si ho na samotný závěr. A za to si uznání bezpochyby zaslouží.

• 60%
    0
    0
    25. 1. 2018
    Danny F. (11134 bodů)

Velice zajímavý a dobře ubíhající thriller.

• 75%
    0
    0
    9. 12. 2014
    Arthur Logoff (7771 bodů)

Všichni mají vždycky pořád spoustu keců, jak to rozjedou, až se naštvou. Jen tady pan D-FENS z filmu ukázal kofolám, jak se věci mají vzít pořádně do ruky (mimochodem byly docela slušně nadabovaný, úplně jsem poznával sousedy). Lidi by neměli jen remcat, místo toho by se měli inspirovat filmem a skupovat náboje (i když se to nemá), do budoucna se můžou hodit :)
    Výborný byl kromě M.Douglase i Robert Duvall (ostatně jako vždy) ale i korejský majitel samoobsluhy, pan Lee, mě rozesmál, připomněl mi jiný sousedy ("můžete ho nějak popsat, pane Lee"..."bílá košile...kra_va_ha") :)

• 90%
    0
    0
    4. 7. 2018
    JosefTomas (7740 bodů)

Těžko uvěřit, že to má na svědomí člověk, co doslova na čas zabil filmového Batmana. Schumacher dostává z Douglase takové maximum, že je jeho naprosto nervy vyšinutý Will k soucitu hodný. K tomu navíc naprosto brilantně vyhrocené situace, které se pravidelně a příhodně zvětšují. Za mě paráda.

• 70%
    0
    0
    26. 12. 2012
    Standa. (6162 bodů)

Každý v sobě máme sopku, která dříve nebo později vybouchne. Pak jde jen o to, co v tu chvíli máme po ruce, ale každopádně si to vždycky někdo pěkně odsere. Na jedné straně vzteklí Michael Douglas a na straně druhé vynikající Robert Duvall, jako muž zákona.

• 90%
    1
    0
    18. 7. 2012
    Tom Hardy (5188 bodů)

Až mi někdy hrábne, přijdu si do McDonaldu v 10:31 pro snídani...

• 80%
    0
    0
    18. 7. 2012
    pantak (3269 bodů)

Příběh normálního chlápka kterému jednou prasknou nervy jako každému z nás,jen s tím rozdílem,že on má zbraň.

• 90%
    0
    0
    6. 2. 2013
    výfuk (2971 bodů)

Proč vždycky ty filmy na které se nechci podívat jsou nejlepší? Volný pád jsem čekal ledaco, ale toto teda ne. Příběh je natolik zajímavý, že jsem ani nehleděl na čas. Jakoby se zastavil. I tento film má své negativní části, ale i tak jsem byl nadmíru spokojen. Je až neuvěřitelné, že film nevznikl. Trochu ty studia chápu, ale ještě víc chápu Michael Douglase, který dal film naději žít.

• 85%
    0
    0
    23. 11. 2021
    marie-kolarova (2359 bodů)

Studie jednoho psychopata, kterého okolí považuje za obyčejného, ne moc schopného, šmudlu. Ne, pro mě to určitě není historka, o tom, jak v někom bouchnou saze potom, co mu jde den zadkem nahoru. Bývalá manželka ví, že je nebezpečný, ale těžko se jí o tom někoho přesvědčuje, protože pro okolí to vypadá, jako že je jen tak „normálně nasraný“ na celý svět. Poselství: Není to vztek nad nespravedlností světa, ale jak blbě se dá uvěřit tomu, že ten šmudla od sousedů má nebezpečnější potenciál, než by si kdokoliv troufl hádat.

• 100%
    0
    0
    19. 12. 2015
    czech-movie (1473 bodů)

Jo snad každý unavený a přepracovaný člověk zatouží udělat to co hlavní hrdina. Naštěstí se to většinou nestane a zůstanou jen u těch představ. M. Douglas nám to všem ale natřel.

• 100%
    0
    0
    30. 1. 2015
    milda.sleha (367 bodů)

dnes již naprostá klasika s michaelem douglasem... :m)

• 90%
    0
    0
    20. 1. 2010
    Tamuraa (116 bodů)

Každý z nás je tak trochu Douglasův D-Fence a nepohrdnul by v zácpě taškou plnou munice. Nebo mít nabitý samopal ve fast-foodu, aby obsluha pochopila, že hamburger má být skutečně takový, jaký vidí na billboardech... Pokud vám někdy spadnou nervy do kýblu, tenhle film je ta pravá terapie...

Hodnocení a recenze Volný pád

81 ? ?
jak hlasovat?