Dobrý ročník

76%

Komentáře a recenze 25

29 761 bodů
7.5
Příběh bohatého workoholika, který zdění Francouzské vinařství na kterém vyrůstal. Boj peníze a práce vs. klidný a spokojený život s kapkou nudy. Zní to jako klišé, ale film je natočen tak, že tomu tak není. Romantický film s hlubší myšlenkou. Velmi dobrá podívaná.
8
Naprosto neambiciózní film, kde se Scott snaží prodat francouzskou atmosféru. Ta lacinost a zbytečnost je natolik všudypřítomná, že si na ní člověk strašně rychle zvykne, a pak jen tupě zírá a užívá si to, omotaný kolem režisérova prstu. Něco jako Allenova Půlnoc v Paříži.
9
Russel Crowe má charizmatu, že z něj divačky nespustí oči a ve vedlejších rolích zaujme celá řada neokoukaných tváří, které se za uplynulé roky dostaly do hledáčku diváků díky řadě úspěšných titulů. Film Dobrý ročník je ideální podívanou na sychravé odpoledne. Snímek vznikl v Americko-Britské koprodukci, komerčně byl v době svého uvedení do kin neúspěšný, ale zraje jako dobré víno.
8
Takhle se pozná kvalitní režisér. Scott nám tu totiž (a zdaleka ne poprvé) ukázal, že mu nedělá žádný problém přeorientovat se od blockbusterových rozpočtů i výdělků, velkých historických námětů a megalomanské výpravy na menší příběh o skutečných lidech, kteří pravda prožívají poněkud nevšední chvilky, ale přesto jim můžeme všechno stoprocentně uvěřit. Dobrý ročník je právě takový lidský příběh, který pohladí po duši svou pohodovou, někdy až blahodárnou atmoškou prosluněných vinic, noblesním britským humorem a především herectvím Russella Crowa, které není o nic horší než v Gladiátorovi nebo Čisté duši. Příběhově se pravda nejedná o nic mimořádného a spíše se jen čeří voda otřepaného námětu o morální nápravě vlivem krásného prostředí plného ještě krásnějších vzpomínek, ale tím více si cením práce Scotta, který opět dokázal do poslední kapičky vyždímat jak výkon Crowa, tak tentokrát i všechno zralé víno z lehce trouchnivějícího a už takřka vyprázdněného skladu.
9 284 bodů
7
S Ridley Scottem to máte tak.. Ve svých historických eposech nemá konkurenci a je schopen spojit tisíce lidí pro dobro jednoho monumentálního zážitku. Jenže není všechno na co sáhne taková pecka.. Vždycky čeká, co mu kdo přinese, že by to tak mohlo být hodno jeho velikosti, že aby si někdy vykázal nějakou práci je schopen se upsat vlastně pod cokoli. A přestože si Ridleyho pořád připomínáme jako toho, kdo píše ty megafilmy, tak v jeho kariéře najdeme několik good-feel snímků, které by možná zvládl natočit kdekdo.. A to je nakonec docela případ Dobrého ročníku.. Nemám proti tomu filmu nic, jen super, akorát že by to zvládl natočit podobným způsobem někdo daleko méně "důležitý".. Sice možná by spolupráce s Russellem Crowem nebyla tak přirozená, anebo by se ani vůbec neřešila, ale to bych za jedno dalšího gladiátora oželel.. Naprosto spotřební snímek, který neurazí a vedle nádherné krajiny a působivé skladby barev skrývá docela všední letní románek.. Přestože smekám, jak si to Crowe dokáže užít, ale zkrátka tohle nestačí. Není dne ani nálady, pro níž by Dobrý ročník nebyl vhodný. Snaží se diváka donutit zavzpomínat na dětství na prarodiče a k tomu všemu si loknout dobrého vína a zajíst do sýrem.. Už jsem ledaco viděl, tohle je fajn, ale nic víc. Bylo by snadné to odsoudit, za jak nevkusný kousek to je.. Ale pořád to zvládá vytyčené cíle z lehkostí a vtipem, který bych ve filmu podobného ražení čekal.. Překvapivě daleko zajímavější mi přišla Abbie Cornish.. Přimhouřím oči a uznám, že za deště a za vybrané společnosti je to paráda. Nicméně taky to funguje jako jedna katalogová pouť na francouzský venkov. Ovšem, kdo tohle točil uměl si to přebrat, a je pravda že Ridley z toho vykřesal maximum. 75%
9 025 bodů
9
Scott to opět dokázal, nikdo neumí vyprávět i prosté příběhy, tak poutavě, jako on. Russel opět fantastický a díky němu má film mnohem vyšší cíl, než jen obyčejný film. Zde bylo využitu všeho, čeho má romantické drama mít, každé pohlaví si užije své a přitom se člověk ani trochu nenudí, zasloužená 90.
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
8
Nejsem moc velkej fanda Russella Crowa, ale v tomhle filmu mě bavil. Jeho kapitalista byl zahranej s citem. Vůbec herci v tomhle filmu rozhodně zaujmou dobrým výkonem. Jih Francie je krásnej, život tam plyne poklidně a atmosféra se přesunula i do filmu. Ridley Scott je skvělej režisér a zvládá jakýkoli druh filmu. Jak vidno komedie mu jdou.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Do tohohle filmu jsem se zkrátka zamiloval, viděl jsem ho již dříve a chyběl mi v hodnocení, teď jsem na něj znovu narazil a musím mu přiznat zázračné kouzlo, které se neztrácí ani po opakovaném shlédnutí. Je vidět, že efekty a obří výprava a rozpočet kvalitní snímek nezaručují a to ani u mistra oboru ve vizuálních hrátkách, kterým Ridley Scott bezesporu je. Pro mě jeden z jeho nejoblíbenějších filmů, který mě chytil za srdce.
kedl
kedl
6 380 bodů
9
Scottova verze,jak láska zvítězí nad pokrytectvím, sobectvím a samozřejmě penězi!!Nezapomenutelné.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8
Svěží vánek z Provence na jedno proluftnutí. Russel Crowe si očividně dost užil roli hajzlíka, kterému vrazí sirky mezi víčka návrat na vinici, kde prožíval jako kluk nejlepší období svého života. Plus nachází lásku svého života. Ejch, no pravda nic nového pod sluncem nebýt velice hezké kamery a pohody, která ze snímku číšela. Nedá mi to nesrovnat s tématicky podobným Bottle Shock (Víno Roku), kdy Dobrý Ročník vychází jako vítěz příběhovou celistvostí a o dost šťastnější rukou, co se týče obsazení. Ale stejně se nemůžu zbavit jisté pachuti vědom si jména pana režiséra, na jehož poměry mi to přijde až moc průměrné a z hlavy rychle vyprachavší.