Čas po čase

69%

Komentáře a recenze 2

28 428 bodů
8
Zajímavá zfilmovaná vize autora literární předlohy Karla Alexandera, v níž je hlavní postavou Herbert George Wells, které určitě není třeba představovat. Jednoduchou dějovou linkou je hon za Jackem Rozparovačem napříč časem, ve kterém se pomocí stroje času ocitne z roku 1893 v roce 1979, kde pod identitou Sherlocka Holmese dělá svoji práci a samozřejmě také prožije romanci. Sci-fi snímek s asi nejpoužívanějším tématem, který by vlivem námětu, tedy právě honbou za zločinci cestováním časem, mohl být i předobrazem snímku ´Timecop´ (1994) s Jeanem-Claudem van Dammem. Svým způsobem se dozvíme, jak H. G. Wells přišel k motivům svých románů. Kuprospěchu věci jeho charakteru nejsou vynechány ani pro něj typické socialistické názory, ve svých knihách hojně používané. Koncept snímku je pojat jako komedie, takže není vynecháno ani například typické překvapivé seznamování s moderními sounáležitostmi sedmdesátých let. Humor je však pojat mírně, takže za břicho se nikdo popadat smíchy nebude. Těžko říci, jestli použitá romantická etuda není spíše na škodu. Atmosféra mohla být více napínavější a snad i krapet temnější. Takhle je to jen zcela neškodný, takřka rodinný, odpočinkový snímek pro deštivé víkendové odpoledne. Navzdory, přeci jen, absurdnímu příběhu, je snímek i přes své odlehčení přeci jen strhující. Znalec díla H. G. Wellse dokonce pozná nejrůznější literární odkazy. Krásná hláška ve scéně, kde Dr. John Leslie Stevenson aka Jack Rozparovač přepíná televizní kanály plných násilných scén a praví Wellsovi: “Patřím sem. Tady jsem doma. Před devadesáti lety jsem byl podivín. Tady jsme amatér.” Co k tomu víc dodat.
22 283 bodů
8
Příjemná jednohubka, která potěší. Role Mary Steenburgen a její motivace jsou sice (i v rámci žánru) krajně nedomyšlené, ale to je jediná chyba jinak příjemného filmu. 70 %