Tři dny Kondora

77%

Komentáře a recenze 11

29 851 bodů
7
Standardní thriller sedmdesátých let, spiknutí CIA, skvělý výkon Roberta Redforda a troška té nostalgie. Když si člověk uvědomí, jak je dnes sledovaný a podle značky by ho kamerový systém vypátral hned... tak se potěší tím, že si Robert jezdí po městě bez mobilu, bez kamer.. prostě jiná doba, jiný film.
28 428 bodů
8
Atmosféra po aféře Watergate je plná nejistot a podezírání, čímž mnohé události jakoby postrádali smysl v daném systému. A tak se stávají činy, nad kterými, vlivem pohybů v pozadí, zůstává rozum stát. Jeden vražedný čin rozjede řetězec událostí, ve kterých si hrdina příběhu nemůže být v režii CIA nikým a ničím jist. Odvaha a přesvědčení, zneužívání tajných agentů do služeb ideologie studené války a svým způsobem archaická etuda nesmiřitelných hrdinů odhodlaných zemřít za svou vlast. Stejně jako u jiných podobných snímků, obsahuje zápletka dostatek detailů, abychom se ponořili do plynule se vyvíjejícího dějového odvětví. V jistém smyslu je příběh až moc podezřele jednoduchý, avšak napětí si buduje krásně a shovívavě. V hlavní roli Robert Redford a na režijní stoličce Sydney Pollack. To muselo dopadnout jedině dobře. Zub času se sice snaží narušit kvalitu snímku, ale vlivem pevných základů se stále drží ve své zajímavosti a divácké přitažlivosti.
8
Často se jako přívlastek dobrého filmu říká "poctivý". Vlastně nevím, co přesně to znamená, ale Tři dny Kondora jistě poctivý film jsou. Takový prototyp sedmdesátkového krimi thrilleru, který se tak úpěnlivě snaží imitovat Argo. Ale na co kopie, když stále existují originály?
8
Ta Redfordova práce vzbuzovala víc než pousmání, taktéž jeho zázračné znalosti o tom jak přežít, když po vás jde banda profi-zabijáků a vy jste pouhý "literární vědec", o podivném a zbytečném románku s Faye ani nemluvím...nicméně i přes všechny tyhle podivnosti se film může opřít právě o parádního Redforda a hlavně o neskutečnou atmosféru, která už se v dnešní době moc nedělá. Tohle prostě ten film posouvá o level výš stejně jako charismatický Joubert, který je tou nejzajímavější postavou v celém filmu. 7/10
10
Tři dny Kondora je skutečně jedním ze základních filmů špionážního žánru a patří bezesporu k nejlepším paranoidním thrillerům 70. let. Obecně se také považuje za průkopníka žánru techno-thrilleru, mezi které patří vynikající adaptace Toma Clancyho, Michaela Crichtona nebo nadupaný Nepřítel státu. Film byl už ve své době velmi vřele přijat kritikou, zvláště z toho důvodu, že se jevil velmi nekorektně a popisoval věci, o kterých tehdejší média mlčela. Tři dny Kondora je zkrátka film, který byste si jako milovníci žánru špionážních filmů rozhodně neměli nechat ujít.
9
Špičkový špionážní snímek. Sedmdesátá léta v plná kráse a síle, s elegantním Redfordem, půvabnou Dunaway a ostříleným příběhem jednoho vychytralého odpadlíka proti partě mocných chlapů, který zde ale funguje výborně. A co je nejdůležitější, nenudil jsem se ani na chviličku..
8 590 bodů
1
Tento film jsem si pustil na doporučení Brada Pitta, kterej to v nějakém videu vychválil. Jedná se o trapnej starej thriller, který není napínavej ani chytrej. Protagonista si mě nikterak nezískal. Film nám ho představuje jako vzdělance - nikoli jako nějakého akčního hrdinu Bournea, s nímž však nese podobné břemeno, protože oba jsou stíhání CIA, pro niž pracovali: Bourneho břemeno je však těžší, protože přišel o paměť a svými schopnostmi si dokáže získat zájem diváka, ačkoliv on sám příliš charismatický není. Kondor však není etablován jako akční hrdina a tak by měl řešit svou svízelnou situaci dle svých vlastních schopností, jenže scénář z něj dělá Bonda, když se mu to hodí. Akční scény však postrádají "sílu" a nejsou ani dost dobře sestřihané. Důvod, proč film není napínavý, tkví v tom, že protagonistovi není příliš šlapáno na paty, ačkoliv se jedná narativní vzorec "muž na útěku". Místo toho se půlku času schovává v bytě Fayi Dunaway, kterou unesl, a kterou scénář donutí se do něj zamilovat. Romantická linka naprosto nefunguje a látce jenom škodí, jelikož zabírá čas, který měl být investován do dynamičtější dějovosti. Mně to také přišlo příliš statické a nikterak atmosférické, ačkoliv film odráží paranoiu tím, že nastiňuje, že nikomu nelze věřit, že CIA hraje špinavou hru, že systém je zkorumpovaný... Tři Dny Kondora nesou jistý přesah, který lze ocenit, ale vcelku na mě ten film zcela nefungoval a já se jím prokoukal bez sebemenšího zájmu. Příčinu toho vidím v tom, že toto dílo není dost dobře rozvrženo a následně zpracováno: Jakoby si Pollack neuvědomil potencionální silné aspekty látky a zpracoval to jaksi vnitřně nesoudržně i nevyužil potencionálních kvalit, které látka nabízí.
Arthur Logoff
Arthur Logoff
7 771 bodů
7
Film je velmi profesionálně udělaný, ostatně jako každý, kde hraje již historický krasavec Robert Redford. Jeho problémem je jeho extrémní levicovost. Ve všech svých filmech má Redford společného jmenovatele - vždycky se snaží nějakým způsobem plivat na americkou vládu a instituce. Zřejmě je to tím, že v té nesvobodné Americe celý život tolik trpěl :)
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8.5
Robert v jedné ze svých životních rolí , v politickém thrilleru , napínavém od počátečních titulků až po konec. Skvělý film , který je stejně koukatelný dnes jako před léty.Jeden z nejlepších kousků S. Pollacka...
zdenek-karas
zdenek-karas
153 bodů