300: Bitva u Thermopyl

78%

Komentáře a recenze 55

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 083 bodů
9.5
To je přesně to po čem každý touží. Film nabitý akci,která je hnaná až do extrému a tak to v tomhle případě má být. Skvěle stylizovaný film a excelentní Gerard Butler v hlavní roli posunuli hranici tohoto filmového zážitku až na samý vrchol. Jak by řekl král Leonidas: This is Sparta!!!!
Pete69
Pete69
29 372 bodů
9.5
Pro mě absolutně TOP film ze starověku. Samotný fakt, kde bylo staré Řecko oproti zbytku světa je fascinující. To co se stalo ve staré Spartě bylo neskutečné až neuvěřitelné a to, že je to přibarveno na tom moc nemění. Skvělý film a to, že nedám 100% je jen kvůli viditelné digitalizaci.. Tento film miluju. 95%.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 305 bodů
10
Velice vyjímečný snímek věrně převedeného komiksu od Franka Millera, který se mimo jiné v Česku dočkal již třetího vydání. Příběh detailně zachycuje jeden z nejskvělejších válečných příběhů celé historie lidstva. Tři sta odvážných mužů zadrží v Horkých branách mnohonásobně početnější armádu perského krále Xerxa a dodá Řekům aureolu neporazitelných válečníků na dlouhá staletí. V jedné kritice komiksu se píše: ´Miller zvolil způsob vyprávění, v němž velkou roli hraje přednes příběhů u táborových ohňů. I to dodává zdání dobové autentičnosti. Vypravěči v knize mu slouží k umocnění jeho vlastního uměleckého podání doplněného jedinečnou vizuální stránkou. Miller je pověstný svými „kamerovými“ záběry, které jsou neuvěřitelně citlivé na perspektivu. A právě zde dosáhl ve svém umění prozatímního vrcholu. Filmaři to pochopili také a film je dosti přesnou transkripcí komiksové podoby příběhu.´ A s tím nelze jinak než souhlasit. Vizuální stránka věci je naprosto úchvatná a skutečně kopíruje jednotlivá okénka samotného komiksu. To se děje i s vyobrazenou krví, jehož vizuál se stal u mnohých nepochopen. Takže jednoduše řečeno, kdo nečetl komiks, nemá šanci pochopit tento film.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
8
Film 300 je zhusta hlučný, vizuálně i zvukově (zaujme velmi vydařená hudební kompozice Tylera Batese) podmanivý a vše je podřízeno filmu jako celku včetně hereckých výkonů a obsazení, které je vybráno podle typů a občas impozantně doladěno latexovými protetikami. Pokud bychom měli srovnat 300 s již zmíněným Sin City, tak Snyder je podstatně úspěšnější v dynamice děje a jednoduše ve filmovosti celého projektu. Přesto se ve filmu dá hovořit i o hereckých výkonech, kterým jednoznačně vévodí Gerard Butler v roli spartského krále Leonida a jeho žena Gorgo v podání Leny Hedaye.
lamps
lamps
15 150 bodů
5
To si snad děláte srandu??!! To už byla skoro lepší ta debilní parodie.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Už svým režijním debutem Úsvit mrtvých Zack Snyder předvedl svůj speciální vizuální styl, který se rychle dočkal početné základny fanoušků, kteří budoucnost kariéry tohoto nadějného tvůrce s radostí vyhlíželi. Po předělávce hororu George Romera se Snyder jako svého druhého filmu poté chopil adaptace komiksové série 300 od Franka Millera. Ten svůj komiks založil na skutečném mýtu o odvážných 300 Sparťanech a legendární bitvě, do svého komiksu ovšem zapojil fantasy prvky, historické realističnosti se dvakrát nedržel a ani filmová adaptace 300: Bitva u Thermopyl jako ideální doučování z dějepisu neobstojí. Naopak ovšem skutečně obstojí jako fantastická antická řezba. První komiksová adaptace Zacka Snydera je dodnes stylové audiovizuální dílo, kdy se Snyder snažil být co nejvěrnější Millerově komiksu. 300: Bitva u Thermopyl tak obsahuje výraznou komiksovou stylizaci, kdy tento film minimalizoval rozdíl mezi komiksovým a filmovým médiem a z dnešního pohledu patří dost možná mezi nejzajímavější komiksové adaptace vůbec. Předlohu Snyder skutečně převedl do filmové podoby kousek po obrázku, stylizaci Franka Millera chtěl být velmi věrný a díky tomu skutečně vznikl výrazný audiovizuální milník. Film kompletně natočený ve studiu před modrým pozadím je v součtu skutečně vizuálně divokou podívanou, zároveň ovšem skutečně překrásnou podívanou. Už v roce 2006 bylo jasné, že vznikl zásadní film, který toho hodně naznačuje o vývoji digitální post-produkce. Bavíme o počátku Snyderovy kariéry. Tehdy ještě nebyl čas, aby se Snyderův vizuální styl vyčerpal. Byl jednoduše svěží, pracoval se stylovými zpomalovačkami, dbal na vizuální estetiku, kdy díky tomu film obsahuje spoustu eye-candy záběrů. Snyder tehdy ovšem především skutečně natočil brutální antickou řezbu, která po Gladiátorovi Ridleyho Scotta a Troje Wolfganga Petersena dokázala vyvolat vzpomínky na zlatou dobu swords and sandals filmů. I v tomhle ohledu je Snyderův druhý celovečerák a jeho vysněný projekt neskutečně sympatický. Herci do toho skrze fyzickou přípravu dali všechno, především Gerald Butler v roli krále Leonida. Butler ve své nejslavnější roli dokázal působit jako drsňák, kterého by člověk nechtěl naštvat, zároveň jde z Butlerova Leonida respekt i při jeho proslovech. Poctivě budované pekáče buchet Leonida a jeho bojovníků poté ještě více naznačují, že s těmihle Sparťany to Peršané nebudou mít jednoduché. Což se potvrdí s nástupem brutálních jatek, kdy se Snyder v rámci brutality nedrží zkrátka a skutečně servíruje poctivou řežbu. Fenomenální soundtrack Tylera Batese dokonale sedí k prostředí starého Řecka. V 300: Bitva u Thermopyl též hraje důležitou roli zvuk, což je pomalu znova a znova potvrzované již od samotného počátku. Každý sek mečem, každé bodnutí, každý klusot koní zní překrásně a Snyder v tomhle ohledu skutečně dokázal natočit silné audiovizuální dílo, které smysly zrak a sluch maximálně hýčká. Těch digitálních cákanců krve je možná ve finále až příliš. Přesto se ovšem musí ocenit právě to, jak drsná podívaná třístovka je. Díky vsazení na postavu Dillia v podání Davida Wenhama coby nejistého vypravěče se na plátně může dít cokoliv, realita se kříží s fikcí a v akci postupně Snyder předvádí epický antický mýtus, kde je snaha o důveru v realističnost zcela irelevantní. Krom Butlera rozhodně stojí za zmínku i Lena Headey jako spartská královna Gorgo, tehdy ještě neznámý Michael Fassbender coby mistrovský bojovník Stelios, Vincent Regan jako spartský kapitán či k nepoznání Rodrigo Santoro v roli Xerxe. 300: Bitva u Thermopyl není typ filmu, kde by dvakrát záleželo na hereckých výkonech, přesto je ovšem obsazení skutečně dobré a tomuhle filmu též velmi prospívá. Od Bitvy u Thermopyl uběhlo 15 let. Snyder je dnes zcela někde jinde, po Watchmenech a jeho trilogii u DC je z něj zkušený tvůrce komiksových adaptací, jehož styl ovšem už není tak výjimečný a v rámci audiovizuálu už Snyder nikdy s podobnou revolucí nepřišel. Solidnímu pokračování jménem 300: Vzestup říše se poté i přes skvělou Evu Green nepodařilo z 300 definitivně udělat sérii a Snyderův námět na závěr trilogie, který by se točil kolem homosexuálního vztahu Alexandra Velikého a generála Hephaestiona byl studiem Warner Bros. odmítnut a vypadá to, že série aktuálně nemá budoucnost. První třístovku nám ovšem již nikdo nesebere, její důležitost také ne. This Is Sparta!
Danny F.
Danny F.
11 166 bodů
8
Pěkně zfilmovaný komiks. Jelikož nejsem fanda takovýchto žánrů tak tenhle film mě kupodivu dostal. Má něco v sobě. Je zajímavý a dobře zpracovaný.
hrumsrt
hrumsrt
9 188 bodů
10
Porno! Neexistuje pojmenování toho, jakou atmosféru dává 300 divákovi.. Naprosto epická je každá scéna. Úchvatná hudba, hvězdné obsazení a přesto filmovými kritiky nedoceněné dílo. Bitvy jsou velkolepé, ale TO JE SPARTA!. Co já osobně ještě ocením, tak je královna Gorgo ztvárněná temnou bohyní Lenou Headey.. 100%
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
8
Snyder ve vrcholové formě a na rozdíl od Batman v Superman, zde drží tempo, nemá tupý příběh a akci natočil opravdu mistrně. Vážně radost pohledět, což je vzhledem k obsahu velmi odvážné slovo.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
6
Temný vizuální nářez a akční blbost nebetyčných rozměrů. Proč se někdo k jistě působivému vizuálnímu hávu už nenamáha pranic zanic o trochu slušný scénář je mi záhadou a jsem zvědavej jak nás dlouho budou ony bezduché efektní sračky moderní vizuální techniky bez ničeho hlubšího či alespoň trochu inteligentního dál bavit. Ale určitě se jedná o učebnicovou ukázku kultu dnešní moderní filmové dekadence.