Eso v rukávu

81%

Komentáře a recenze 8

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 308 bodů
8
Typická Amerika té doby. Ze všeho byla senzace ohromných rozměrů. Novinář, který narazí na zavelného horníka, zvolí pomalejší cestu k jeho vysvobození a tím ho nechá zemřít jen kvůli svému sólokaprovi. Kirk Douglelas zahrál svou roli skvěle. Pěkný film.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 305 bodů
10
Dnes naprosto úžasný snímek, který měl bohužel v době uvedení neskonalou smůlu. Diváky do kin nepřitáhl. Příběh na základě skutečné události o muži uvízlém v jeskyni a neúspěšném novináři který ho náhodně objeví a následně organizující jeho záchranu hlavně kvůli úžasnému příběhu pro noviny. Ono místo se záhy stane poutním místem, kde se lidé začnou sjíždět pro podporu uvíznutého a hlavně se všichni bavící. A záchranné práce zatím probíhají. Podaří se ho však zachránit? Mělo by. Dobrý příběh musí také dobře skončit. Krapet bravurní, ale po filmové stránce zajímavé. Nejzásadnější věc, která z toho všeho vyznívá především je postoj novináře k tragédii. Noviny se musí prodávat a aby se prodávali, musí mít velmi dobrý obsah. A tak jde mnohdy i morálka stranou. Film i po tolika letech vyvolává velmi silný dojem. Kirk Douglas v roli onoho novináře jako obvykle předvedl nejlepší herecký výkon. Ambiciózní, neetický a egoistický reportér v jeho podání je uvěřitelný ve všech ohledech. Jedná se tedy o snímek, který musel uzrát v čase, aby byl hodnocen okázale a s respektem.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 268 bodů
10
"Lžu lidem s páskem a lžu lidem s kšandama. Ale nikdy nelžu lidem s páskem i kšandama - jsou moc důslední, všechno si dvakrát ověří." Strhující noir o novináři, který prozřel, ale stálo to tu nejvyšší oběť. Kirk Douglas je skutečně pan herec!
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Silně nadčasová pecka o hyenismu novinářů se skvělým Douglasem, která nemít trošku poslabší závěr (už to prostě bylo moc) byla by bezchybnou. 8/10
Fingon
16 886 bodů
8
70% Asi mě novinářské prostředí nezajímá tolik jako prostředí filmové, ale ani zdaleka se mi to nelíbilo tak jako Sunset Blvd.
lamps
lamps
15 150 bodů
9
Trefné, účinné, nestárnoucí. Většina amerických filmů oslavuje novináře coby zvěstovatele krutých pravd a nezákonných machinací, Wilder zde poukázal na jejich druhou, temnější a pravdivější tvář - tvář nelítostných štvanců, kteří neváhají pro svůj velký článek hazardovat s lidským životem, navíc v neopakovatelném podání brilantního Kirka Douglese. Na svou dobu ještě ostřejší a více nesmlouvavá kritika mediálních praktik než o celých 64 let novější Fincherova Gone Girl, zářný důkaz toho, že v dobách poválečného Hollywoodu zkrátka dokázali filmaři s jednoduchým námětem i kompozicí vykouzlit důležité a stále aktuální myšlenky....
bLaCk0uT
327 bodů
10
Deset let "poté" jsem zhlédl film natočený s pětiletým odstupem od událostí, které bez jakékoliv diskuze jednou provždy změnily svět (bližší rozbor je možný u piva). Předem mi byl znám styl, jakým je film natočen, a že jde o v podstatě dokumentární rekonstrukci. Absolutně jsem ale nebyl připraven na to, jak živě bude celá věc působit, a jakým způsobem mi bude běhat mráz po zádech. Myslím, že Greengrass posunul hranici filmového umění zase o kus dál, a ta intenzita zážitku nepramení z toho, že se jedná zrovna o "nedotknutelné" a "ctihodné" jedenácté září, a že bych se cítil spravedlivě pohoršen zlem, které se tehdy stalo. Prostě jsem nikde jinde necítil, že by lidské úsilí zachránit si holý život - a to na obou stranách! (byť únosci chtěli přežít jen dost dlouho na to, aby mohli slavně vstoupit na nebesa ke svým pannám) - působilo tak přesvědčivě. Stačí "jenom" budovat od začátku věrně atmosféru chaosu, který nastal, a toho úžasu/neuvěření/překvapení z toho, že by najednou mohlo dojít k tolika únosům letadel, a hlavně proč se to děje. Že někoho mohlo napadnout něco tak neskutečného jako vzít takhle obrovský stroj a napálit to s ním do takhle obrovské/důležité budovy. A znova. A znova. A skoro. Zatmívačkové popisky byly podle mě naprosto zbytečné - všechno, co potřebujete, vidíte předtím. Nechme politiku a konspirace stranou (tak jako Greengrass), TOHLE je režijní genialita a film par excellence. Jinak bych si přece nemohl myslet, že se to těm cestujícím přece jen povede... 100%
Pepazdepa
269 bodů
9
Billy Wilder překvapuje! Po jedinečném a nezapomenutelném Sunset Blvd. vytáhl Eso z rukávu a opět zabodoval! Silný a opravdu jedinečně podaný příběh novináře, který se chce přes místní plátek za každou cenu dostat opět na výsluní, a neváhá k tomu použít ani lidské drama, konfrontuje diváka s obrazem médií, jaký většina z nich nezná, nebo nechce znát. Pod zdánlivě osobním a lidským přístupem se skrývá maska pragmaticky uvažujícího a jen na svůj jasně daný cíl zaměřeného muže, a tato maska také spustí "velký karneval", jenž jí má posloužit ke šplhání vzhůru a vzhůru.... ale kam až vlastně? Nutno konstatovat, že Kirk Douglas vložil do své role vše, co si od něj žádala a hlavně díky jemu vyznívá příběh v konečném důsledku právě tak "extrémně". Ale přiznejme si, nejsou v dnešní době média právě o tomto "extrémismu" ?