28 dní poté

71%

Články 26

V Občanské válce se Amerika rozpadá před očima. Obrazy brutality varují před hrozícím kolapsem
Recenze16. 4. 2024

Američané už dávno vstoupili do volební sezóny, jež se nese jednak v duchu obecné frustrace nad oběma kandidáty, tak i nejistoty ohledně toho, jestli vítězství kteréhokoliv z opotřebovaných seniorů vyřeší ostrý politický a ideologický rozkol v zemi. Ta po minulých volbách zažila poněkud amatérský a k neúspěchu předem odsouzený pokus o převrat a britský režisér a scenárista Alex Garland nyní nabízí náhled na situaci, kdy agrese neskončí u několika zmatených konspirátorů bloudících Kapitolem, ale promění se v plnohodnotnou Občanskou válku (Civil War). Co tento film říká o Američanech a co si z něj můžeme vzít my?

Oscarový Cillian Murphy si vybral další film. Půjde ve stopách svého největšího úspěchu
Filmy28. 3. 2024

Cillian Murphy byl vždy považován za talentovaného herce, navíc se skvělým čuchem pro role. Zatím ale nepatřil mezi ty megastar, jejichž účast promění každý projekt automaticky v áčkovou podívanou. To se nyní po jeho vítězství Oscara za Oppenheimera mění. Jeho aktuálně zvolená role navíc svým způsobem naváže na oceňovaný film.

Úsvit mrtvých po 20 letech nezestárl, i když Zack Snyder ano. Likvidace zombie stále baví
Filmy19. 3. 2024

Rok 2004 zastihl Zacka Snydera ještě v příčetném stavu. Tehdy osmatřicetiletý filmař v březnu toho roku uváděl do amerických kin svůj celovečerní debut, s nímž si sice ukousl pořádný krajíc, ale dokázal ho spořádat bezesporu důstojně. Úsvit mrtvých (Dawn of the Dead) byl nejen zábavným a skutečně originálním remakem kultovky George Romera ze 70. let, ale navíc společně s následujícím Snyderovým filmem 300: Bitva u Thermopyl (300) pomohl ustanovit vizuální styl, který se v první dekádě 21. století pokoušela spousta filmařů napodobit.

Občanská válka v Americe vypukla. Realističtěji než v tomto traileru proběhne leda naživo
Filmy22. 2. 2024

Nezávislé filmové studio A24 začíná do své oceňované produkce sypat víc peněz a Občanská válka (Civil War) od jejího nejosobitějšího režiséra Alexe Garlanda (Anihilace, Men) rázem vypadá jako jeden z nejintenzivnějších výpravných filmů letoška. V blízké budoucnosti se Spojené státy rozkmotří a americké vláda v čele s prezidentem (Nick Offerman) vede ozbrojený konflikt se separatistickým západním územím pod vedením Texasu a Kalifornie. Válka objektivem titulní reportérky (Kirsten Dunst) probouzí v lidech to nejhorší a pod nálety masivních vojenských helikoptér se na americké bratříčkování rozhodně nehraje.

Robert Downey Jr. si málem zahrál v Batmanovi. O roli ho připravil kolega z Oppenheimera
Téma5. 2. 2024

Oba patří k nejoblíbenějším hercům své generace a v březnu zřejmě oba poprvé potěžkají Oscara za role dvou ideologických soupeřů v životopisném hitu Oppenheimer. Cillian Murphy v něm ztvárnil vývojáře atomové bomby J. Roberta Oppenheimera, jehož senátní kandidát Lewis Strauss v podání Roberta Downeyho Jr. předvedl před výbor zabývající se prokomunistickými aktivitami. Downey, jemuž po letech drogové závislosti nakopla kariéru úloha Tonyho Starka v Iron Manovi, nově prozradil, že roku 2005 mohl hrát záporáka Scarecrowa v komiksové adaptaci Christophera Nolana Batman začíná (Batman Begins). Ta ovšem připadla právě Murphymu, jenž se díky ní mezinárodně proslavil.

28 dní poté se vrátí. Slavný horor se dočká nové trilogie
Filmy12. 1. 2024

Téměř dekádu předtím, než začali být zombíci díky seriálu Živí mrtví (The Walking Dead) sexy, k žánru přičichl Danny Boyle snímkem 28 dní poté (28 Days Later). Využíval tehdy ještě neokoukanou ruční kameru, mladičkého Cilliana Murphyho (Thomas Shelby z Peaky Blinders – Gangy z Birminghamu a především Oppenheimer) a hutnou atmosféru.

Světová válka Z vznikala v bolestech. Tvůrci vystřihli akční inferno na Rudém náměstí
Téma21. 6. 2023

Před deseti lety se do kin dostal suverénně nejdražší a nejambicióznější zombie snímek historie, jehož tvůrci si stanovili ojedinělé cíle. Herec a producent Brad Pitt hodlal namísto akčního blockbusteru vytvořit odvážný geopolitický komentář, čímž by se Světová válka Z přiblížila své vrstevnaté a nelineární knižní předloze. Výrobu provázela řada problémů především se scénářem, který se v průběhu přepisoval a jehož revize si vyžádala přetočení čtyřiceti minut hotového materiálu.

11 nejlepších zombie filmů a seriálů. Kam se zařadí The Last of Us?
Téma23. 1. 2023

Pomalu se belhající silueta v temné chodbě zvířecky čichá, jestli zavětří pach lidského masa. Pokud neuniknete, až vás kousne, přidáte se k ní. Ale proč se vůbec snažit, když ve vaší postapokalyptické realitě beztak žijete v neustálém strachu a nejistotě? Zombie hororů a thrillerů je bezpočet, následující seznam vám pomůže k některým z těch nejlepších a nejpodnětnějších filmů a seriálů.

Nejlepší horory roku 2022? Ufoni, návraty legend, pomstychtivá dcera řezníka a klaun, který by si Pennywise namazal na chleba
Téma15. 1. 2023

Děsivé filmy se vždy těšily velké oblibě. Není se proto čemu divit, že jim studia věnují nemalou péči. Ani v roce 2022 nechyběla řada zajímavých zástupců hororového žánru. Do našeho malého speciálu jsme se pokusili vybrat ty nejpamátnější.

Komentáře týdne: „Vzniká nám tu celkem zajímavá frančíza.“ Armáda lupičů si dělá bžundu z heist filmů
Téma6. 11. 2021

Kolem Eternals zatím našlapujete po špičkách. Nová Duna už také není středobodem filmového světa. Netflix ale útočí spolu s novinkou Armáda lupičů, prequelem k Armádě mrtvých Zacka Snydera. Dojde ale též na zesnulé veterány Charlese Bronsona a Seana Conneryho nebo talentovaného Alexe Garlanda. Komentáře týdne jsou zpátky. Inspirujte se. Vaše názory uvádíme bez jakýchkoliv redakčních úprav.